Te dure zadels :(

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniemtjee

Te dure zadels :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 23:08

Ik heb een groot probleem. Ik wil graag een zadelmaker laten komen, ten eerste weet ik niet hoe dat werkt en hoe duur het is. Ook nog het zadel, ik weet niet welke ik het beste kan nemen! Tips?

Farome

Re: Te dure zadels :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:13

Als ik jou was zou ik een zadelmaker laten komen met een ruime keuze aan (evt 2e hands) zadels. Zodat je kan kijken wat je fijn vind.

Misschien is het ook slim om zelf rond te kijken en te proberen zodat je wel een beetje weet wat je zoekt, qua merk, model EN prijsklasse....

Qua kosten zit je voor een consult al snel boven de 60,- (zover ik weet).
Vaak als je een zadel wilt kopen komt de zadelmaker met een aantal zadels, en die kijkt samen met jou welk zadel bij jou en je paard past.

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:14

Ik zou daarom wel van te voor een beetje opzoeken wat je ongeveer wilt, want er zijn niet veel zadelmakers die echt van heel veel merken van alles hebben.

Dit is mijn ervaring overigens.
Zelf vind ik voor dressuurzadels euroriding, custom vooral fijn. Euroriding is goed betaalbaar.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:17

Farome schreef:
Ik zou daarom wel van te voor een beetje opzoeken wat je ongeveer wilt, want er zijn niet veel zadelmakers die echt van heel veel merken van alles hebben.

Zelf vind ik voor dressuurzadels euroriding, custom vooral fijn. Euroriding is goed betaalbaar.

Allemaal leuk, opzoeken wat je ongeveer wilt, maar als t niet past, past t niet.

Ene merk is anders dan het andere merk. Kijk wat je ongeveer wil/kan besteden, of dit tweedehands wordt of nieuw. Dan een goede zadelmaker bellen om een afspraak te maken. Pin je in ieder geval ajb niet vast op merken.
Kost misschien wel wat, maar als je paard/pony zijn rug kapot wordt gereden, kost t veel meer..

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:30

Celiien schreef:
Farome schreef:

Allemaal leuk, opzoeken wat je ongeveer wilt, maar als t niet past, past t niet.

Ene merk is anders dan het andere merk. Kijk wat je ongeveer wil/kan besteden, of dit tweedehands wordt of nieuw. Dan een goede zadelmaker bellen om een afspraak te maken. Pin je in ieder geval ajb niet vast op merken.
Kost misschien wel wat, maar als je paard/pony zijn rug kapot wordt gereden, kost t veel meer..

Bedoel dat je niet blanco iemand laat komen, veel zadelmakers verkopen maar een paar merken, maar misschien vind jij een ander model/soort wel veel fijner maar heb je het nooit kunnen proberen... Meer op die manier doelde ik het :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:36

De meeste zadelmakers hebben ook 2de hands zadels. Wil je leer of kunststof? Daar kan best een prijs verschil in zitten. Toen ik mijn zadel kocht vervielen de kosten van een consult dat zie je vaker vanaf een bepaalde prijs.
Zadels blijven toch een dure aanschaf. Zeker als goede kwaliteit wilt.
Ik heb zelf toen verschillende zadelmakers mails gestuurd om te vragen vanaf welke prijs hun tweedehands zadels begonnen en eventuele nieuwe. En het type paard erbij vermeld om toch een beetje richtlijn te hebben.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:41

Bij mij vervielen inderdaad ook de kosten van het consult en is de zadelpasser/maker na een aantal maanden nog kosteloos komen checken.
Toen zadel weer meegenomen, kosteloos aanpassen, weer terug gebracht en kosteloos checken.
Zadel was prijzig, maar heb wel top service en weet zeker dat het goed past.

Weet niet waar je woont maar er zijn volgens mij redelijk veel zadelmakers met een groot aanbod en tweedehands. In Brabant in ieder geval wel

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:44

Ts, je opent binnen een uur 4 of 5 topics. Ik denk dat jij goede begeleiding mist. Is er niemand in de buurt wie jou eventueel met deze problemen zou kunnen helpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 09:13

ierusju schreef:
Ts, je opent binnen een uur 4 of 5 topics. Ik denk dat jij goede begeleiding mist. Is er niemand in de buurt wie jou eventueel met deze problemen zou kunnen helpen?

Eens. :)

Maar om ontopic te gaan: zadels zijn nu eenmaal duur, maar wél een investering. Je wil de rug van je paard niet verpesten met een slecht zadel toch? :)

Bel een zadelpasser in de buurt met inderdaad eventueel 2e hands zadels.

H_teun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:17

Een goed zadel is inderdaad een investering als je ziet wat je er voor terug krijgt en hoelang je er plezier van kan hebben valt de prijs best mee

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:27

ierusju schreef:

ik denk eerder dat er iemand aan de 25 nuttige posts wil komen....

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:31

Liselot schreef:
ierusju schreef:

ik denk eerder dat er iemand aan de 25 nuttige posts wil komen....

Of iemand die bij een boertje voor het eerst een verzorgpony heeft, waarbij ze geen begeleiding krijgt.

PimxBotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:37

Lijkt mij het beste dat je toch een zadelmaker met verschillende zadels laat komen,als het te duur is even verder sparen :)

P_AndUnicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:46

Volgens mij kan je beter iemand op je stal vragen om hulp die wat ervaring heeft en jou met al jou verschillende topics en vragen kan helpen.
Ik denk dat je op deze manier alsnog niet de info zal vinden die je nodig hebt.
Wij kunnen jou paard niet zien dus ook niet helpen met zadels en gedragen problemen.

Nannetje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:54

Als je je paard/ pony een plezier wilt doen, bel je een zadelmaker en vertel wat voor paard/pony je hebt en of hij wat tweedehands heeft liggen en wat het kost. En bedenk in ieder geval wat voor soort zadel je wilt (dressuur, veelzijdig, springen, boomloos ed)
Wel handig als je van te voren weet of de zadelmaker wel opties heeft zeker omdat je de voorrijdkosten wel zal moeten betalen..

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 09:44

Zadels zijn een investering. Beter even 1 keer wat meer geld uitgeven aan een zadelpasser en een goed (tweedehands) zadel dan weinig geld uitgeven aan een slecht passend zadel op eigen houtje met daarna diverse hoge rekeningen voor Dierenarts/ Fysiotherapeut of Osteopaat als gevolg van een slecht passend zadel.

Als het goed is gaat een goed zadel ook een leven lang mee. Dan is het niet zo duur. Maar het moet wel regelmatig gecontroleerd worden of het nog goed ligt.

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 11:50

Kayleigh327 schreef:
Bij mij vervielen inderdaad ook de kosten van het consult en is de zadelpasser/maker na een aantal maanden nog kosteloos komen checken.
Toen zadel weer meegenomen, kosteloos aanpassen, weer terug gebracht en kosteloos checken.
Zadel was prijzig, maar heb wel top service en weet zeker dat het goed past.

Weet niet waar je woont maar er zijn volgens mij redelijk veel zadelmakers met een groot aanbod en tweedehands. In Brabant in ieder geval wel

Off topic maar ik ben op zoek naar een goede zadelpasser in midden brabant, kan je er 1 of meer aanbevelen?

Alvast bedankt!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:48

't Zadelhuisje is een goede, Drunens Ruiterhuis rijdt zo ver ook wel. Kaatjes zadels, Gareel... Kijk eens op de site van het NVZR? Daar staan er diversen op.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:49

zadelpassers hoeven echt niet duur te zijn hoor, er zal zeker wat kosten aan vast zitten maar er is een zadel voor elk budget, en anders zou je het ook heus kunnen bespreken om een tweedehands zadel te kopen via een zadel passer, dan ben je zeker goedkoper uit, veel geluk!

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 15:40

Als ik jou was zou ik gewon even Googlen op verschillende zadelmakers.
Gewoon even een beetje rondneuzen naar hun aanbod/assortiment en naar de prijslijst.
Ook moet je een redelijk budget hebben want ze zijn vrij prijzig.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 14:03

Wat is te duur? Ik neem aan dat jullie allemaal werken voor een boterham? Een zadelmaker doet niet anders. De meesten zijn zzp. Volgens de banken heb je als zzp toch echt wel een minimum inkomen van 35 euro per uur nodig en dan tel ik nog geen autokosten. Een werknemer kost dat voor zijn of haar baas ook. Er zijn een paar zadelmakers die een heel assortiment hebben aan 2e hands zadels. Dan kan je van alles uitproberen en gaan sparen voor die ene mooie die zo lekker zat. Ik ben al een paar keer op mijn vingers getikt dus bij interesse kan je voor deze adressen het beste even een pb sturen.