Ik heb een tijdje geprobeerd om mijn paard zonder deken te laten staan. Hij heeft nu een wollige vacht en heeft het dus ook niet koud! Het is ook nog geen vriespunt geweest. Maar morgen nacht wordt het ontzettend koud en kan je dan een gelijk een deken om doen (Fleece) of moet je de fluffy wintervacht weghalen?
Zolang het droge kou is en je paard constant eten heeft, een flinke bult hooi bijvoorbeeld, dan zal het geen probleem zijn als het tot nu toe ook goed ging. Als het gaat regenen en je paard kan niet schuilen dan zou ik wel met een deken gaan werken. Bijvoorbeeld een licht gevoerde regendeken, 100grams bijv. Scheren zou ik zeker niet doen.
Anoniemtjee
Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-16 20:38
Hij staat droog
Laatst bijgewerkt door Anoniemtjee op 27-11-16 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Koper
Geplaatst: 27-11-16 20:40
Het is toch je verzorgpaard? Waarom denk je dat hij last heeft van de kou?
Een fleecedeken heeft geen enkel nut tegen de kou als het paard buiten staat, door fleece waait de wind zo heen. Het lijkt me niet erg verstandig als je zomaar dat paard een deken op legt. Daarnaast heeft het dit najaar al wel degelijk een paar nachten gevroren. Verzorgde je het paard toen al?
Laatst bijgewerkt door Koper op 27-11-16 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Overigens heeft het al lang gevroren deze winter. Wij hebben de -5 al aangetikt.
Anoniemtjee
Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-16 20:42
Het is van een oude boer die niet genoeg tijd heeft voor zijn dieren! Er zijn al genoeg helpers maar ik ben de enige van dat paardje Dus wil ik even kijken wat ik moet doen!
Geplaatst: 27-11-16 20:44
Dat snap ik maar noem een paard wat niet van jou is nou maar niet "mijn paard"
Er is een centraal topic over dekens, daar kun je veel informatie uit halen. In jouw geval denk ik dat dat paard het beste af is met gewoon z'n vachtje. Nogmaals: wat is de reden dat je denkt dat hij het koud heeft?