Bit bestellen via Alibaba?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Bit bestellen via Alibaba?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 20:05

Ha Bokkers!

Ik ben al een tijd op zoek naar een bepaald bit en heb hem uiteindelijk gevonden via Alibaba!
Ik moet hem dan via hun bestellen vanuit Pakistan.

Heeft een van jullie ervaringen hiermee? Is het betrouwbaar? :)

Alvast bedankt!

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 20:12

Het is altijd een risico maar ik weet van chirurgische instrumenten dat als ze uit pakistan komen ze vaak wel oke blijven maar dat je het wel netjes moet onderhouden... Wat zoek je precies en is dat hier niet te koop en wat is de prijs??

salome_xxx

Re: Bit bestellen via Alibaba?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 20:16

ligt eraan wat de prijs, meestal is het wel te vertrouwen. Ik heb er zelf geen ervaringen mee! Maar als het iets speciaals wat ze verder nergens verkopen is het meestal wel te vertrouwen! :j :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 20:20

Het gaat om dit bit:
Afbeelding
Kan hem verder niet echt vinden helaas.. zou gaan om 30-40 dollar. Daar komen nog invoerkosten bovenop denk ik? Weet iig dat je bij alieexpres of miniinthebox onder de 25 euro moet blijven...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 20:34

Bij Aliexpress kan je een verzekering afsluiten dat je geen invoerrechten hoeft te betalen. Kost maar een paar euro.

Gewoon doen ;)

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 20:36

ik bestel hier wel vaker vandaan. moet je even naar recensies kijken enzo, hoelang de verkoper actief is.
Je kunt ook gewoon contact met ze opnemen. dan wel even in het engels. ze zijn vaak wel erg fanatiek met verkopen, anders dan hier. dus daar moet je wel even doorheen kijken haha.
komt waarschijnlijk wel belasting oid bovenop

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 20:37

Peelie schreef:
Bij Aliexpress kan je een verzekering afsluiten dat je geen invoerrechten hoeft te betalen. Kost maar een paar euro.

Gewoon doen ;)

heb je hier ervaring mee? ik heb altijd gehoord dat dat geldklopperij is. heb meerdere mensen gesproken die dan boos en verbaasd opbelden naar het callcenter waar ik toen werkte, omdat ze het al betaald zouden hebben, maar dat ze het dan nogmaals moesten betalen. :+
onze douane en belasting heeft niet zoveel aan de paar euro die aan aliexpress is betaald toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 20:38

Via Alibaba is alleen groot inkopen mogelijk. :)

Edit: Verzenden is vaak 20+ euro + invoerkosten.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 20:43

sadekeshia schreef:
Peelie schreef:

Gewoon doen ;)

heb je hier ervaring mee? ik heb altijd gehoord dat dat geldklopperij is. heb meerdere mensen gesproken die dan boos en verbaasd opbelden naar het callcenter waar ik toen werkte, omdat ze het al betaald zouden hebben, maar dat ze het dan nogmaals moesten betalen. :+
onze douane en belasting heeft niet zoveel aan de paar euro die aan aliexpress is betaald toch?

Zo werkt het ook niet.

Je moet eerst de douane kosten betalen en die kan je via ali weer terugvorderen als de rekening naar hun toe stuurt, dan staat het met een paar dagen op de rekening.

En ja. Ik heb hier ervaring mee ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 20:46

Aliexpress en Alibaba zijn 2 verschillende dingen. :)
Wel van hetzelfde concept, maar Alibaba is een groothandel.

hallotjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 20:50

Er bestaat een kans dat het niet aankomt of dat je invoerrechten moet betalen, maar ik heb dit zelf nog nooit meegemaakt. grote kans dat het gewoon goed gaat

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 20:57

Bij welke seller wil je dit bit halen? Weet er meerdere die dit bit hebben voor rond de 20 dollar.
Ik heb er een tijd geleden ook heel veel gezocht en met heel veel sellers gepraat maar pff... Uiteindelijk met eentje in zee gegaan 'nee hoor, ik heb het geld niet gekregen'. Uiteindelijk wel weer het geld terug gekregen maar was een heel gedoe. Dus als jij nu wel een goede hebt gevonden... :D

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 15:44

Het is niet altijd zeker dat je invoerkosten moet betalen volgensmij...
Volgensmij moet je gewoon geluk hebben en gaan ze steeksproef gewijs te werk...