Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ittheclown schreef:Hoi allemaal ik ben op zoek naar tips, ik zoek de ideaale beugels voor ons maar zie door de bomen het bos niet meer.
Ik zoek beugels met een korfje vanwegen het feit dat ik een barefoot zadel heb en deze dus een gesloten beugelophanging heeft. Ik reed normaal altijd met mijn ijslanders beugels omdat ik de ophanging heerlijk vind ( recht dus je beugel hangt al goed) En omdat ze fijn breed zijn ik rij namelijk nog al eens met mijn redelijk brede winterlaarzen en of sportschoenen.
Ik loop er ook steeds tegenaan dat T beugelriemen er niet door passen en aangezien ik korte benen heb zijn deze vaak het prettigste voor mij in gebruik.
Nu heb ik dus net van iemand beugels mogen lenen met zo een korfje wat je in de beugel zelf kan draaien doormiddel van het voetbed.. dit vond ik helemaal niks op de een of andere manier voelde het alsof mijn voet opgesloten was en vond ik het gewoon niet prettig.
Wat ik dus zoek zijn korf beugels die lekker breed zijn, een goed anti slip voetbed hebben Het is nogal blubberig bij ons op stal dus zit altijd wel wat zooi aan mij schoenen) en waar T beugelriemen doorheen passen. Een rechte ophanging zou een plus zijn maar is geen absoluute must, wie o wie kan ons helpen
ittheclown schreef:Ja ik zat idd ook naar de Ez rides te kijken maar je moet daar een maat instellen, voor de topbar ? Ik neem aan dat dat het rondje is waar je beugelriemen omheen komen ? Ik wist alleen helemaal niet dat er zoveel maten beugelriemen waren hahah voor de normaale beugelriem maat moet je neem ik aan de 4 hebben ?
Shirley hoe ervaar jij het ronde voetbed van de barefoot ? En de breedte van de beugel ? Is die breder dan een normaale stijgbeugel ? Op de barefoot site staat dat T riemen door alle beugels van barefoot passen maar als ik kijk naar die beugel vind ik het gatje redelijk klein lijken waar dan zeg maar de T doorheen gepropt moet worden ?
ittheclown schreef:Oeps hopelijk is het niet erg dat ik hier weer eventjes een vraag stel. Maar inmiddels ben ik er over uit dat ik voor het buitenrijden graag de Ez rides wil aanschaffen aangezien die er ook in het bruin zijn. Alleen nu liep ik tegen iets aan.. er zijn blijkbaar twee verschillende soorten ? Ik heb ze gezien met een soort nopjes op het voetbed en ook met een gladder uitziend voetbed.. maar welke zijn nou de echte ? die nopjes lijken me wat oncomfertable en aangezien ze van plastic lijken lijkt mij dat met regen etc ook behoorlijk glad ? wie oh wie weet wat er het verschil is van de beide Ez ride beugels ? Wil me nog eventjes wat verder verdiepen voordat ik ze aanschaf.
MaritB schreef:Ik heb niet een beeld van de verschillen nu eigenlijk.
Heb je afbeeldingen of linkjes?
Ik heb ook EZrides
EDIT: ik heb deze: http://outdoorruitersport.nl/webshop/ez_ride_beugels
89 euro en ik vind ze echt heel fijn!