Singelmaat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSelina

Singelmaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 22:04

Hallo allemaal!
Ik heb nu iets langer dan 3 maanden een 3 jarige ruin erbij. De zadelmaker is geweest en ik heb het geluk dat het zadel van mn pony voorlopig ook op hem past om een begin met zadelmak maken te maken! Nu heb ik ook gewoon de singel van mn pony gebruikt maar deze is anatomisch gevormd en daarom dus te klein voor mn 3jarige aangezien hij 1.77m is :D Weet iemand hoe ik de singelmaat kan bepalen en ook zo dat als hij zich nog wat ontwikkeld ook nog past, of kan ik dan beter weer een nieuwe kopen?
Alvast bedankt!

joelleo97

Re: Singelmaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:59

Ik zou het zadel erop leggen en dan met een touwtje onder zijn buik langsgaan, van het gaatje in de singelstoot naar de andere kant naar hetzelfde gaatje in de singelstoot en hierna het touwtje opmeten. Dan weet je welke maat je nodig hebt.

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 16:14

joelleo97 schreef:
Ik zou het zadel erop leggen en dan met een touwtje onder zijn buik langsgaan, van het gaatje in de singelstoot naar de andere kant naar hetzelfde gaatje in de singelstoot en hierna het touwtje opmeten. Dan weet je welke maat je nodig hebt.

dankjewel voor je antwoord! Welk gaatje zou jij doen aangezien er de kans is dat hij natuurlijk nog wat groeit en bespiering zal krijgen.

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:32

Bij een aangetrokken dressuursingel zouden de gespen maximaal 15 cm onder het zweetblad moeten komen, liever nog iets hoger. Dus even gaatjes tellen van bovenaf (en uitkijken dat de gespen niet half op het dekje uitkomen).