Wintec Pro dressuur zadel oud model vs nieuw

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Wintec Pro dressuur zadel oud model vs nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 19:00

Na een val van mijn paard heb ik een bekkenblessure en slijtage waardoor ik niet meer zo breed kan zitten. Om deze reden heb ik mijn boomloos (Ghost) zadel verkocht en ben ik in overleg met mijn fysiotherapeut weer terug naar een boomzadel.

Om dit te testen, en niet onnodig veel geld uit te geven aan iets wat niet werkt, rijd ik nu met een oudere Wintec Pro dressuur met Cair in 17,5 inch.
Daarmee verdwijnen de klachten als sneeuw voor de zon en mijn paard loopt er ook heel erg fijn mee. Voldoende ruimte voor de schouder en kan haar rug er erg goed mee ontspannen.
Dit zadel is mooi smal gesneden en geeft zelfs met het breedste kopijzer een fijne A vorm aan mijn toch wel brede paard. Alleen voor het mooi zou ik beter in een 18" zadel passen i.p.v. een 17,5".

Om deze reden overweeg ik een compleet nieuwe te kopen maar dan krijg je wel een nieuwer model.

Wie heeft er ervaring met het nieuwe model en misschien daarvoor ook op het oudere model gereden? Zit het nieuwe model hetzelfde? Is het verschil zo duidelijk dat je dat met een keer proefrijden al voelt? En weet iemand of het oude en het nieuwe model op dezelfde boom gebouwd zijn?