Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Katja schreef:Daar ben ik het niet zo mee eens. Heb heel veel paarden gereden die voor het eerst over gingen naar stang en trens en ze moeten zich direct comfortabel voelen bij de combinatie van bitten die je in hebt.
Wennen is naar mijn mening in bijna alle gevallen afstompen voor iets wat ze niet prettig vinden.
Eileen_ schreef:Nee, dat is het niet. Dat noem ik gewoon afstompen.Dat is toch het hele doel van wennen?iets wat ze oncomfortabel vinden, laten accepteren en dus comfortabel wordt.
Katja schreef:Eileen_ schreef:Nee, dat is het niet. Dat noem ik gewoon afstompen.Dat is toch het hele doel van wennen?iets wat ze oncomfortabel vinden, laten accepteren en dus comfortabel wordt.
Je moet het niet vergelijken met een paard die nog nooit een bit in zijn mond heeft gehad. Die vind het feit dat hij iets in zijn mond krijgt raar. Een ander bit of in dit geval een combinatie van bitten zou niet iets moeten zijn waar ze aan moeten wennen. Dat moet gelijk goed zijn en anders moet je verder zoeken.