Ik ben geheel nieuw in het bokt wereldje mijn excuses als ik misschien dingen fout plaats ! Sinds afgelopen week is ons nieuwe familie lid Ierse tinker Gitano gekomen Gitano is 7 jaar en rond de 1.40 Nu heb ik gister even tussen neus en lippen gevraagd aan zadelmaker die voor iemand anders was gekomen welke maat ik uiterst kan hebben dat is dus 16,5 Nu twijfel ik zo enorm over wat ik zou willen ik nijg zelf ontzettend naar een Barefoot just adjust mede omdat ie boomloos is en verstelbaar want me dochtertje van 5 wil ook nog wel is een loopje en drafje doen ! Heb gevoel dat dat gewoon veel fijner ligt ! Of toch een Wintec 2000 veelzijdigheid 16,5 zwarte boom
Heeft iemand misschien ervaring of een mening alles is welkom ! Alvast bedankt
_ENGEL_
Geplaatst: 19-11-16 21:42
Ik zou zeggen barefoot, maar ben zelf nogal bevooroordeeld. Zelf rijd ik al 7 jaar met barefootzadels en voor mij geen boomzadel meer.
Ook belangrijk: pas je zelf in een 16,5 inch? Zijn vrij kleine zadeltje.
Als je met een te klein zadel rijd en op de lepel zit word de druk niet goed verdeeld. Met een boomzadel kun je dan geen maatje groter gaan vanwege de boom die echt gaat drukken op de lendenen etc. Bij een barefoot mag het zadel wat langer zijn, omdat er geen boom in zit.
Mocht je wel in een 16,5 inch passen, zou mijn advies een barefoot maat 0 zijn. Mijn tinker van 1,43m rijd ik met een barrydale maat 0, want hij heeft echt een korte rug.
Ik zou ook voor de barefoot gaan! Als je paard dan veranderd in bespiering(of vetjes natuurlijk ) past de wintec vaak niet meer. Dat is het voordeel van boomloos. Misschien kun je ook kijken naar andere merken boomloze zadels zoals ghost.
Bedankt voor de snelle reactie Ja me gevoel zegt ook toch Barefoot Ik zag de chayenne er ook is in. 0 Maar de just adjust is. 0-1-2 Begreep ik want wou eerst een kinderzadel voor me dochter nemen maar ik begreep als ik de adjust neem dat dat niet nodig is omdat je die kan stellen
Jennyxx
Geplaatst: 19-11-16 23:13
Denk er wel aan dat een Barefoot boomloos zadel wat breder zit dan een wintec. En dat is wat minder goed voor jonge kinderheupjes
Die meid lest de ene week 1x en de andere week 2x Daarvan is het half uur poetsen zadelen en half uurtje rond lopen en draven Dus heel intensief is het niet ! Maar begrijp het... Denk dat ik deze week maar een testzadel Barefoot ga bestellen
De maat van de just adjust heeft denk ik te maken met de zitting , dus het gedeelte wat draagt. Je kan dus de achterkant naar voren zetten oftewel de cantle.
Ikzelf heb een london ik geloof dat dat de kortste barefoot is die er is in maatje 1 ? Past op mijn ijslandertje perfect.