Fijne sidepull

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Fijne sidepull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 13:56

Goedemiddag!

Ik rij nu een tijdje bitloos met mijn paard(ik merkte dat hij na een tandartsbezoek wat gevoelig was op het bit en omdat hij er zo goed op reageerde ben ik ermee blijven rijden), maar mijn sidepull begint een beetje uit elkaar te vallen. De frontriem is zo goed als kapot. Het was al een tweedehandsje dus zo erg vind ik het niet.

Nu ben ik aan het kijken voor een nieuw hoofdstel maar het is best moeilijk om een mooie sidepull te vinden blijkbaar.. Ik wil er best wat voor uitgeven, maar meer dan 100 euro vind ik wel erg veel. Ik zoek wel iets kwalitatiefs maar het moet ook weer een beetje westernstijl zijn haha.

Daarbij wil ik per se een roodbruine of een donkerbruine, zodat het bij de rest van mijn set past.
Nu heb ik deze:
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/10342826_650729721682465_6470805324773659867_n.jpg?oh=8353fe7fe917ba0c50623b5d1d92e679&oe=58C295AC
En zou graag iets in dezelfde stijl houden. Neusriem mag wel van leer zijn, hoeft niet per se hetzelfde materiaal.

Ik heb al gekeken naar Barefoot sidepulls, maar die voldoen niet helemaal aan mijn eisen. Weet er iemand nog een fijn merk sidepull?

Fair

Re: Fijne sidepull

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:15

Ik heb de FRA pardoes, niet duur (als je hem nou koopt bij EJ als er weer eens korting is, dan ben je lekker goedkoop uit) en hij bevalt me prima. :)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 15:02

Kijk even bij de verschillende webshops van westernwinkels. Die hebben soortgelijke als wat jij nu gebruikt. Ik heb zelf sidepulls uit de westernshop.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 15:15

Jetta schreef:
Kijk even bij de verschillende webshops van westernwinkels. Die hebben soortgelijke als wat jij nu gebruikt. Ik heb zelf sidepulls uit de westernshop.

Welke westernshops dan? Ik heb namelijk al wat rondgekeken maar het is het allemaal net niet of veel te duur haha. Maar ik kan er natuurlijk ook over het hoofd gezien hebben!

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 10:06

Marit1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 10:29

Ik heb de FRA Pariba. Rij er nu ruim een half jaar mee naar volle tevredenheid :)
Die is er geloof ik ook in het bruin.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 11:03

silversomali schreef:
Ik wil zelf deze gaan kopen: https://m.kramer.nl/Sidepull-Padded.htm ... &ci=257157

Op de site van kramer.nl vind je er nog meer. Je moet wel eerst naar westernpaarden navigeren en dan naar hoofdstellen en dan bitloos

Nou ja zeg :')

Kramer is mijn favoriete webshop op het moment gezien zij veel westernspul hebben haha, heb ik dat hele hoofdstel niet gezien? Bedankt! Denk dat ik die zeker ga uitproberen want die ziet er erg fijn uit :)

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 10:18

Is de FRA Shango niets? Ik heb 'm nu ruim een jaar en hij ziet er nog super uit. Het leer is ook heel zacht, mijn paard loopt er super op.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:05

Ik heb de fra flandy, ontzettend fijn hoofdstel.
Echter is deze volledig van leer, geen (gevlochten) touw over de neus.

Afbeelding
Door de kaak ipv keelriem ligt deze mooi stabiel. Communicatie vind ik ook helder, mogelijk nog beter dat mijn micklem. Die heb ik ook nog steeds.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 13:22

Oh die Flandy is mooi! Had er wel een foto van gezien maar toen sprak hij me niet zo aan, maar op deze manier juist wel. Wordt nog moeilijk kiezen zo...

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 14:06

SuperAssie schreef:
Oh die Flandy is mooi! Had er wel een foto van gezien maar toen sprak hij me niet zo aan, maar op deze manier juist wel. Wordt nog moeilijk kiezen zo...

Op sommig foto's vond ik hem er ook niet zo mooi uitzien :o :D maar in real life is hij erg sjiek!

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 14:09

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 14:21

Biscuitje schreef:
http://www.touwhalsters.nl/nl/lado

Positieve ervaringen over gehoord!

Als je echt een goede kwaliteit leer wil, moet je (nog, want ze zijn wel van plan om beter leer te gaan gebruiken) niet bij Lovelance zijn. Ze willen je ongetwijfeld helpen met het vinden van een hoofdstel, ze zijn namelijk heel erg klantvriendelijk :) alleen helaas hebben ze dus (nog) geen hoge kwaliteit hoofdstellen.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:03

Ik heb hier een Fra Pariba net als iemand hierboven, heb hem nog niet zo lang maar hij doet Hier tot nu toe prima, en wij zijn er erg blij mee. Wij hebben idd de bruine versie, wel even een puntje van aandacht blijkbaar is hij er dus met goud en met zilver beslag. ik heb die van mij twee keer terug moeten sturen omdat ik perse bruin met zilver wouw in plaats van met goud.

Afbeelding

Ik heb overgens de frontriem bij die van mij eraf gehaald, mijn pony heeft gewoon teveel haar waardoor ik het idee had dat het wat naar voren trok, ik merk verder niks van een onstabiele liggen etc hij blijft netjes op zijn plek zelfs zonder front en keelriem.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:11

Hier ook FRA pariba, heel tevreden. Fijne communicatie en ligt heel stabiel ook. Echt een fijn hoofdstel!

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:12

Ik heb een Barefoot acorn bevalt mij echt goed

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 00:44

SuperAssie schreef:
Jetta schreef:

Welke westernshops dan? Ik heb namelijk al wat rondgekeken maar het is het allemaal net niet of veel te duur haha. Maar ik kan er natuurlijk ook over het hoofd gezien hebben!

Even bellen dan maar, meer dan de helft staat vaak niet op de website. Of lekker googlen.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:41

missanita84 schreef:
Ik heb een Barefoot acorn bevalt mij echt goed

Ik heb deze ook en ben er ook heel erg blij mee. :)