Aankoop zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Herfstdraad

Aankoop zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 23:16

Hai Bokkers,

Ik heb een heel mooi 2de hands zadel gevonden wat ik graag zou willen aanschaffen. Echter is het zo dat de kussens achter loslaten van de zitting. Precies waar de stiksels zitten. Het leer is dus niet beschadigd maar het kussen laat los van de zitting omdat de stiksels te ruim zijn.

Heeft iemand enig idee of dit te repareren valt en wat het kostenplaatje hiervan is?

Groetjes!

Nef1985

Re: Aankoop zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 23:27

Het lijkt erop dat de kussens een keer onder het zadel uit zijn gehaald
(waarschijnlijk om op te vullen of een andere reparatie/aanpassing aan het zadel)
en daarna niet goed weer aan elkaar gezet. Het word met de hand aan elkaar gestikt zeg maar,
maar waarschijnlijk is dit niet goed strak gedaan. Dus dat is gewoon te maken.
De prijs hiervan zal varieeren per zadelmaker,maar zal zeker niet meer dan 50 euro gaan kosten.

Herfstdraad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 16:16

Nef1985 schreef:
Het lijkt erop dat de kussens een keer onder het zadel uit zijn gehaald
(waarschijnlijk om op te vullen of een andere reparatie/aanpassing aan het zadel)
en daarna niet goed weer aan elkaar gezet. Het word met de hand aan elkaar gestikt zeg maar,
maar waarschijnlijk is dit niet goed strak gedaan. Dus dat is gewoon te maken.
De prijs hiervan zal varieeren per zadelmaker,maar zal zeker niet meer dan 50 euro gaan kosten.

Dit dacht ik dus ook al dus even snel nagevraagd bij de zadelmaker, viel inderdaad makkelijk te repareren! Bedankt voor het snelle meedenken moest even een knoop doorhakken en ga niet om 10 uur 's avonds een zadelmaker storen.

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 01:38

Graag gedaan! Veel plezier ervan als je hem straks hem aangeschaft! :D

Dustyshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 12:58

Zal zo duur niet zijn. Ik heb mijn zadel vorig jaar voor € 75 laten opvullen. Reparatie voor opnieuw vastzetten moet dan een stuk minder zijn, lijkt me.