Leerverf van zadel verwijderen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Spelt

Leerverf van zadel verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 12:40

Ik heb enige tijd geleden een leren Bates zadel gekocht. Helaas heeft de oude eigenaar hem heel lelijk met leerverf ingesmeerd en daardoor is het zadel nu super glad, en krijg hem ook niet fijn ingevet op deze manier. Iemand enig idee hoe ik het eraf kan krijgen zonder dat ik mijn zadel sloop? Vind het bijvoorbeeld niet echt een lekker idee om met thinner aan de slag te moeten, bang dat ik het leer zelf beschadig.

Shirley

Re: Leerverf van zadel verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 12:52

Loop eens langs de schoenmaker, daar zijn speciale middelen voor verkrijgbaar!
Je kunt het ook met simpele aceton proberen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 12:54

Bij mijn eerste paar petrie laarzen werd ook thinner aangeraden om de poriën open te krijgen zodat het vet opgenomen kon worden en het leer soepeler werd. Ik heb er 10 jaar mee gereden en als ze niet te klein waren geworden aan mn kuit had ik er nog veel langer mee kunnen doen. Zolang je niet te kwistig met met de thinner, het eenmalig gebruikt en daarna goed invet heeft het leer er noet zoveel onder te lijden.

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 13:28

Shirley schreef:
Loop eens langs de schoenmaker, daar zijn speciale middelen voor verkrijgbaar!
Je kunt het ook met simpele aceton proberen.

Goede tip! Zal eens lang gaan.

Dorus schreef:
Bij mijn eerste paar petrie laarzen werd ook thinner aangeraden om de poriën open te krijgen zodat het vet opgenomen kon worden en het leer soepeler werd. Ik heb er 10 jaar mee gereden en als ze niet te klein waren geworden aan mn kuit had ik er nog veel langer mee kunnen doen. Zolang je niet te kwistig met met de thinner, het eenmalig gebruikt en daarna goed invet heeft het leer er noet zoveel onder te lijden.

Ik heb inderdaad bij mijn petrie laarzen wel thinner gebruikt en dat ging best goed, alleen vind ik het op een zadel een stuk enger omdat die wel wat meer waard is en die laarzen toch al oud waren :o Maar kan het wel proberen op een plekje eerst en kijken hoe dat uitpakt.

Bedankt beide!