hoe moet het zadel nou liggen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 17:56

Wat willen jullie dan dat ik mrt harley doe?
Continu longeren Of grondwerken?
Is het dan niet goed dat ik harley rust gun?
Liefst zet ik hem op de wei terug bij mijn kenissen maar dan ben ik mijn stal op de manege kwijt als ik over een jaar terugkom bij hen.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 15-11-16 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:57

Hou je er dan wel rekening mee dat je 2 goed passende zadels moet kopen in plaats van 1 ? :') :') :')

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:57

Maar waarom is je budget voor een zadel dan 700 euro en kan je wel die 1500 opbrengen als je die draver zou willen kopen?

cobiie

Berichten: 7318
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:58

Art_Ificious schreef:
Ik heb pas eeb auto gekocht en maandelijks een extra kost van 63€ voor de verzekering.
Daarnaast huur ik op de manege een paard aan 100€ zodat ik haar kan trainen.

Ik leg ook al opzij voor harley's da kosten en smid. Veel hou ik dan nirt meer over.

Ik heb gelukkig een leuke job nu en verdien er best leuk mee, rijk wordt ik er echter ook niet van.


Duidelijk dat je met gemak 2 paarden kan onderhouden als ik dit bericht van jouw lees. :')

Vooral dat "veel houd ik dan niet meer over". :+
Laatst bijgewerkt door cobiie op 15-11-16 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:58

Wat is dan het probleem? Jezus zeg: kom eens uit je fantasiewereld en ga ergens anders aandacht vragen.... Ik denk ook nog steeds dat dit een grap is: elke keer weer zo'n belachelijk topic! Zo denkt iemand toch niet echt???? Dat kan bijna niet....

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:59

Art_Ificious schreef:
Wat willen jullie dan dat ik mrt harley doe?
Continu longeren Of grondwerken?
Is het dan niet goed dat ik harley rust gun?




Oke en vertel me nu AUB, WIE in dit topic heeft gezegd dat je harley aan het werk moet zetten/ dat rust NIET goed is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:59

Nee lieve schat het gaat meer om het feit dat het gewoon een raar vehaal is. Harley moet lekker niksen op het land, groeien en uitzwaren. Maar als jij een passend zadeltje wilt, is het niet handig dat je op een ziek paard rijdt en daar nog eens een meijer aan uitgeeft.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:59

Volgens mij kan je nog beter tegen een muur praten... 8)7

Niemand zegt toch dat het niet goed is dat je Harley rust gunt?

Anoniem

Re: hoe moet het zadel nou liggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:00

Maar ik praat ook tegen een muur. :')

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:00

Als je met gemak 2 paarden kan betalen en je hebt er maar 1 wat is dan het probleem om wat meer neer te leggen voor een zadel. Me is je praat je zelf zo ontzettend tegen. En Je hebt het zelf niet eens door. Jemverdraait de dingen die er gezegd worden in jou voordeel maar zietmjietmindat met wat je nu doetmharley degene is die er onder (gaat) lijden. Je wilt geen 1000 euro neerleggen voor een zadel maar besef je wel dat als je een toekomstigmzadelmkoopt en diemnietngoedmpastmje veel duurder uit bent dan 1000 euro? Want dan heb je da kosten en noem maar op alsmharley dan al niet afgeschreven is. We willen je nietndwarsbomen maar we willen jou maar vooral harley helpen. En dat doe jij dus niet door je kop tegen de wind in te steken..... wees verstandig. Stop met de merrie en leg dat geld achteruit. Spaar een mooi bedrag bij elkaar en koop daar een goedmpassend zadel voor voor harley als hij daar aan toe is en in de tussentijd, probeer te genieten met wat je van hem krijgt en dat is onvoorwaardelijke liefde van hem.

xLian

Berichten: 71
Geregistreerd: 06-04-14
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:00

Harley lekker op de wei zetten en tijdelijk een andere hobby zoeken?

Als je 2 paarden kunt betalen. Kun je makkelijk goed sparen voor een goed passend zadel toch.

Een goedkopere hoefsmid betekend niet dat dat meteen een slechte hoefsmid is. Je spreek jezelf vaak tegen.

BritHittepit

Berichten: 2609
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:00

En dan kan je voor beide paarden passend materiaal voorzien? Maar nu kan dat nie voor Harley!

Zeg dat paard op, laat harley staan maar spaar je geld voor een passend zadel! Stop met excuses zoeken en kijk naar jezelf en neem je verantwoordelijkheid!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 18:01

Flowery schreef:
Maar waarom is je budget voor een zadel dan 700 euro en kan je wel die 1500 opbrengen als je die draver zou willen kopen?

Omdat ik gewoon eerlijk gezegd zo'n duur ding niet zou durven verslijten. Ik hou niet van dure dingen gebruiken. Daarom koop ik ook geen ha dtassen van duur merkeb of kleding van 100€

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:01

Art_Ificious schreef:
Ik heb pas eeb auto gekocht en maandelijks een extra kost van 63€ voor de verzekering.
Daarnaast huur ik op de manege een paard aan 100€ zodat ik haar kan trainen.

Ik leg ook al opzij voor harley's da kosten en smid. Veel hou ik dan nirt meer over.

Ik heb gelukkig een leuke job nu en verdien er best leuk mee, rijk wordt ik er echter ook niet van.



Citaat:
Verder kan ik heel mijn financiele situarie niet openbaar neerzetten maar ik heb zelfs al berekend als ik haar zou hebben dat ik zelfs met gemak 2 paarden kan betalen en zelfs dan nog over hou voor mezelf.



Moet ik nog meer quoten?
Eerst heb je net 500 voor een zadel in maart bij elkaar of mischien pas in juni.
Nu 1200.


Hoe tover jij zo gemakkelijk ineens geld bij elkaar. Dat wik ik ook wel :P

Anoniem

Re: hoe moet het zadel nou liggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:02

Geldboom

BritHittepit

Berichten: 2609
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:02

Art_Ificious schreef:
Flowery schreef:
Maar waarom is je budget voor een zadel dan 700 euro en kan je wel die 1500 opbrengen als je die draver zou willen kopen?

Omdat ik gewoon eerlijk gezegd zo'n duur ding niet zou durven verslijten. Ik hou niet van dure dingen gebruiken. Daarom koop ik ook geen ha dtassen van duur merkeb of kleding van 100€



Zo n duur ding is wel voor je paard zen rug en niet alleen voor jou gemak!

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:02

Art_Ificious schreef:
Flowery schreef:
Maar waarom is je budget voor een zadel dan 700 euro en kan je wel die 1500 opbrengen als je die draver zou willen kopen?

Omdat ik gewoon eerlijk gezegd zo'n duur ding niet zou durven verslijten. Ik hou niet van dure dingen gebruiken. Daarom koop ik ook geen ha dtassen van duur merkeb of kleding van 100€


Nee maar een duur 'ding' als een pony verslijten kan wel? 8)7

Dat jij het niet waard vind om in merkkleding te lopen, wilt niet zeggen dat je pony ook maar met goedkoop spul moet lopen wat eigenlijk niet lekker ligt, omdat jij bang bent om het te gebruiken..

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:03

Je houd niet van dure dingen maar isnharley het niet waard dan? Liever een duur en goedmpassend zadel dan een goedkoop zadel en harley zijn rug naar de knoppen. Denk daar eens over na

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:03

Art_Ificious schreef:
Wat willen jullie dan dat ik mrt harley doe?
Continu longeren Of grondwerken?
Is het dan niet goed dat ik harley rust gun?
Liefst zet ik hem op de wei terug bij mijn kenissen maar dan ben ik mijn stal op de manege kwijt als ik over een jaar terugkom bij hen.

quote eens waar mensen zeggen dat je er van alles mee moet doen?

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:03

Art_Ificious schreef:
Flowery schreef:
Maar waarom is je budget voor een zadel dan 700 euro en kan je wel die 1500 opbrengen als je die draver zou willen kopen?

Omdat ik gewoon eerlijk gezegd zo'n duur ding niet zou durven verslijten. Ik hou niet van dure dingen gebruiken. Daarom koop ik ook geen ha dtassen van duur merkeb of kleding van 100€

Heel hard en ik krijg vast iedereen over mij heen, maar als je deze denkwijze hebt verdien jij dit paardje niet.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:04

Art_Ificious schreef:
Flowery schreef:
Maar waarom is je budget voor een zadel dan 700 euro en kan je wel die 1500 opbrengen als je die draver zou willen kopen?

Omdat ik gewoon eerlijk gezegd zo'n duur ding niet zou durven verslijten. Ik hou niet van dure dingen gebruiken. Daarom koop ik ook geen ha dtassen van duur merkeb of kleding van 100€


Dan had je niet aan een paard moeten beginnen. Je had toch van tevoren kunnen weten dat zo'n dingen geld kosten? Is wel een heel slecht excuus dit.

lizy29

Berichten: 6251
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:04

Art_Ificious schreef:
Wat willen jullie dan dat ik mrt harley doe?
Continu longeren Of grondwerken?
Is het dan niet goed dat ik harley rust gun?
Liefst zet ik hem op de wei terug bij mijn kenissen maar dan ben ik mijn stal op de manege kwijt als ik over een jaar terugkom bij hen.


Ik heb een nog beter plan. Voor €500 kopen wij hem van je over. Mag hij hier lekker een jaartje komen kleuteren en word hij daarna voor de kar gezet en later onder het zadel beleerd voor onze dochter :)*

Heb jij weer 5 maanden leasegeld voor de draver :')

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 18:05

Ach duidelijk begeijpen jullie het niet.

Laat me zo stellen ik heb al gelezen dat mensen een wow zadel kochten en deze toch niet bleek te passen. Daaag 2.000€
Duurder is niet altikd beter ookal is het aangemeten.

Ja ik lees ook topics door.

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:05

lizy29 schreef:
Art_Ificious schreef:
Wat willen jullie dan dat ik mrt harley doe?
Continu longeren Of grondwerken?
Is het dan niet goed dat ik harley rust gun?
Liefst zet ik hem op de wei terug bij mijn kenissen maar dan ben ik mijn stal op de manege kwijt als ik over een jaar terugkom bij hen.


Ik heb een nog beter plan. Voor €500 kopen wij hem van je over. Mag hij hier lekker een jaartje komen kleuteren en word hij daarna voor de kar gezet en later onder het zadel beleerd voor onze dochter :)*

Heb jij weer 5 maanden leasegeld voor de draver :')



Doen TS ! :)) :))

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:06

Art_Ificious schreef:
Ach duidelijk begeijpen jullie het niet.

Laat me zo stellen ik heb al gelezen dat mensen een wow zadel kochten en deze toch niet bleek te passen. Daaag 2.000€
Duurder is niet altikd beter ookal is het aangemeten.

Ja ik lees ook topics door.

Er zijn zàt zadels onder die prijs die wél (kunnen) passen. Spaar lekker verder en laat een GOEDE passer komen.