hoe moet het zadel nou liggen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:29

100 euro betalen voor een paard dat pijn heeft, en waarvan de eigenaar ook doodleuk om z'n eigen portemonnee te vullen nog mensen erop laat rijden? Die heeft het goed voor elkaar! Serieus, topic na topic valt mijn mond steeds verder open. OF stop met dit paard, OF verkoop Harley. Wel maandelijks €100 betalen voor een kapot paard met pijn maar niet eens een fatsoenlijk zadel willen kopen omdat dat te duur is?
En Harley zal vast gaan liggen huilen in z'n wei als ie geen vitaminebrokjes krijgt.. Poeh poeh, wat een aandacht..

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 17:30

En als ik jullie zo hoor zou ik dus nu meteen een zadel moeten aanschaffen en gaan rijden met harley.
Nu wil ik al eens wachten en dan is het ook niet goed.
Zooo tegenstrijdig zijn jullie dus.
Dit is hoe het overkomt bij mij.

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:31

Je hebt geen idee hoe tegenstrijdig jíj eigenlijk bent, TS

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:32

Art_Ificious schreef:
En als ik jullie zo hoor zou ik dus nu meteen een zadel moeten aanschaffen en gaan rijden met harley.
Nu wil ik al eens wachten en dan is het ook niet goed.
Zooo tegenstrijdig zijn jullie dus.
Dit is hoe het overkomt bij mij.


:')
Ja dat is precies wat iedereen zegt

Edit: Ik maak het even helder voor je. Iedereen zegt dat je meer geld aan de kant moet leggen voor een zadel. Ik weet niet hoe jij dat kan lezen als: "Koop nu een zadel en rij op Harley."
Laatst bijgewerkt door Neverland op 15-11-16 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Dancyy
Berichten: 2700
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:32

*kruipt onder meeleessteen vandaan* ik heb al je topics gevolgd TS, maar ik snap je echt niet.

Ik vind een zadel van 700 euro heel erg meevallen qua prijs eerlijk gezegd. Nou nou vitaminebrok, luxe hoor.

Nee ik snap je echt niet. Verkoop die pony gewoon.

Dancyy
Berichten: 2700
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:32

Laurievc schreef:
Je hebt geen idee hoe tegenstrijdig jíj eigenlijk bent, TS

_/-\o_ _/-\o_

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:33

Art_Ificious schreef:
En als ik jullie zo hoor zou ik dus nu meteen een zadel moeten aanschaffen en gaan rijden met harley.
Nu wil ik al eens wachten en dan is het ook niet goed.
Zooo tegenstrijdig zijn jullie dus.
Dit is hoe het overkomt bij mij.


Serieus? Wáár lees je dat? Er wordt gezegd dat je moet stoppen met die eigenaar z'n portemonnee te spekken en die €100 opzij te leggen voor een zadel/medische kosten/whatever je je weer in je hoofd haalt.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:33

Je moet juist niet gelijk een zadel aanschaffen en gaan rijden. Je moet eerst een fatsoenlijk bedrag sparen en dan pas gaan kijken voor een zadel. Je draait de zaken om, iedereen zegt juist om niet te gaan rijden op harley maar hem eerst te laten nakijken en uit te laten groeien. Dan kun je makkelijker een zadel vinden die hem wel goed,past. Geen dingen gaan omdraaien dus.

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:34

Art_Ificious schreef:
En als ik jullie zo hoor zou ik dus nu meteen een zadel moeten aanschaffen en gaan rijden met harley.
Nu wil ik al eens wachten en dan is het ook niet goed.
Zooo tegenstrijdig zijn jullie dus.
Dit is hoe het overkomt bij mij.

Nee. Zet Harley lekker op de wei, zeg dat dravertje af en zo kan je iedere maand 100 euro EXTRA sparen voor een zadel. Stop de tijd die je hebt in Harley en niet in een pony die niet eens van jou is.

Puppetje
Berichten: 1021
Geregistreerd: 24-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:34

Art_Ificious schreef:
En als ik jullie zo hoor zou ik dus nu meteen een zadel moeten aanschaffen en gaan rijden met harley.
Nu wil ik al eens wachten en dan is het ook niet goed.
Zooo tegenstrijdig zijn jullie dus.
Dit is hoe het overkomt bij mij.


Nee mensen zeggen dat jehet geld opzij moet leggen om te gaan sparen voor een goed zadel.
Wat imo een heel goed advies is.
Een nog beter advies is om je pony te verkopen en een doorgereden groter exemplaar terug te kopen.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:35

Niemand hier schrijft dat je op Harley moet gaan zitten! Iedereen geeft aan dat je moet sparen... je geld aan je eigen pony moet besteden en niet een staleigenaar moet gaan spekken die niet goed voor zijn eigen paarden zorgt.
Harley heeft tijd nodig voordat je erop kan zitten... daar heb je ooit zelf voor gekozen toen je een veulen kocht die waarschijnlijk beetje onder de gewenste maat zou blijven. Dus die moet gewoon nog ruim een jaar groeien.... als je daar geen geduld voor hebt moet je hem verkopen en een ouder paard aanschaffen of leasen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 17:39

Lees nou eerst jullie reacties maar. In mijn ogen kolt het erop neer dat ik harley maar moet gaa trainen ipv die merrie.
Jullie mekkeren zo over 100€.
Terwijl ik gerust als ik tot maart zou wachten 1.200€ opzij kan hebben voor een zadel.

mutsiii

Berichten: 423
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:39

''zoekt smiley die popcorn eet.. vind het niet dan deze maar Y)(^) ''

Ergens snap ik ts, ze wilt harley rust geven en gaat daarom een ander paard leasen om toch te kunnen blijven rijden. oke dit zou ik ook nog doen.

Maar inderdaad zoals iedereen zegt zou ik voor zo'n paard geen 100eu geven, dan kun je het inderdaad beter in je spaarpot doen. Ik heb ook goede dingen gehoord van emmers en die zullen vast een goed 2dehands zadel hebben liggen rond jou prijsklasse. Laat je door hun ook goed adviseren.

En @neverland: niet zo sarcastisch.. ik geloofde je ook nog bijna :Y)

Traiectum

Berichten: 1514
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: In m'n hoofd altijd ergens anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:40

Art_Ificious schreef:
Lees nou eerst jullie reacties maar. In mijn ogen kolt het erop neer dat ik harley maar moet gaa trainen ipv die merrie.
Jullie mekkeren zo over 100€.
Terwijl ik gerust als ik tot maart zou wachten 1.200€ opzij kan hebben voor een zadel.


Nee, iedereen zegt dat je moet stoppen met die merrie, en dat geld moet gebruiken voor je spaarpotje voor Harley. NIET dat je dus maar op Harley moet gaan rijden. Harley staat prima op de wei, lekker laten staan.

Celiien

Berichten: 13262
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:40

Niemand zegt datidd. En dat wordt ook al een stuk of 10 topics gezet. Ga lekker een jaartje sparen en ga volgend jaar juli oid ( als hij uitgezwaard is! ) kijken of je er zelf op past en een leuk zadeltje kopen. heb je 8 maanden te sparen, je kan dan 2x100,- per maand wegleggen en tadadaaa 1600 budget. goede zadelmaker erbij en je houd misschien nog over ook. Beter dan geld weggooien naar een manege-eigenaar die lekker van twee walletjes aan t eten is (serieus, wat is dat voor een manege die paarden zo heeft staan en ze in de les laat lopen?)

Jezus Ts. Née je moet niks gaan trainen. Gewoon Harley poetsen en vertroetelen. jíj zegt zelf dat je maar 500,- hebt omdat je die draver doet. en nu opeens 1200? Sorry ts maar je zit ons gewoon enorm in de maling te nemen heb ik t idee. Iemand enig idee of TS 'echt' is?

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:41

Art_Ificious schreef:
Lees nou eerst jullie reacties maar. In mijn ogen kolt het erop neer dat ik harley maar moet gaa trainen ipv die merrie.
Jullie mekkeren zo over 100€.
Terwijl ik gerust als ik tot maart zou wachten 1.200€ opzij kan hebben voor een zadel.

Ik lees niet terug wat jij leest.
Wat ik lees is dat je het beste stopt met het leasen en de tijd in Harley kan gaan steken. Dat betekend niet rijden maar leuke dingen doen. Dan doe je ten eerste de zwarte geen pijn meer en ten tweede heb je grotere kans een echt passend zadel te vinden.
Nog een half jaar of langer wachten met rijden op Harley is bij definitie een goed idee.

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:43

Mijn hemel laat Harley lekker in de wei staan. Die arme pony moet echt nog wel een jaartje de tijd krijgen om uit te groeien en uit te zwaren voordat iemand erop gaat zitten. Heb jij meteen mooi tijd om door te sparen voor een goed, passend zadel.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:44

Art_Ificious schreef:
Lees nou eerst jullie reacties maar. In mijn ogen kolt het erop neer dat ik harley maar moet gaa trainen ipv die merrie.
Jullie mekkeren zo over 100€.
Terwijl ik gerust als ik tot maart zou wachten 1.200€ opzij kan hebben voor een zadel.

Nee dat staat echt helemaal nergens, echt nergens.
Lees zelf maar eens terug.

Mensen zeggen stoppen met dat andere paard zodat je 100 euro extra opzij kunt zetten voor je eigen paard.
Dat staat niet gelijk aan, ook meteen beginnen met trainen.

Voor dit paard vind ik voorjaar zelfs nog erg vroeg, zo puppy als hij er nog uit ziet.
Daar zou ik pas het najaar mee beginnen.
En tot die tijd fijn verder sparen, voor dat zadel, maar ook voor andere dingen die onverwacht kunnen komen.

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:46

Art_Ificious schreef:
Lees nou eerst jullie reacties maar. In mijn ogen kolt het erop neer dat ik harley maar moet gaa trainen ipv die merrie.
Jullie mekkeren zo over 100€.
Terwijl ik gerust als ik tot maart zou wachten 1.200€ opzij kan hebben voor een zadel.


Ja want trainen betekend automatisch dat je jezelf op die pony neer moet planten.. :')

Iedereen hier adviseert sparen, en wat doe jij ? Klagen dat wij zeggen dat je op dat beest moet gaan zitten.

Ongelooflijk dit topic, echt. :+

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:46

Art_Ificious schreef:
Lees nou eerst jullie reacties maar. In mijn ogen kolt het erop neer dat ik harley maar moet gaa trainen ipv die merrie.
Jullie mekkeren zo over 100€.
Terwijl ik gerust als ik tot maart zou wachten 1.200€ opzij kan hebben voor een zadel.


Vertel dan, waar staat dat?
Dit zeg je alleen maar omdat je op Harley wílt rijden.. Echt lezen ipv lezen wat je wilt lezen.

cobiie

Berichten: 7315
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:47

Bijzonder om te lezen dat het advies stoppen om het paardje te leasen in jouw ogen betekend dat je maar direct op Harley moet gaan zitten. :Y)

Eerst kan je in een half jaar tijd maar 500 euro sparen en nu opeens heb je (zonder te stoppen met leasen) met gemak 1200? 8)7

Echt waar, in welke realiteit leef jij? 8)7
Krijg hier twilight gevoelens van.

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:49

Art_Ificious schreef:
Lees nou eerst jullie reacties maar. In mijn ogen kolt het erop neer dat ik harley maar moet gaa trainen ipv die merrie.
Jullie mekkeren zo over 100€.
Terwijl ik gerust als ik tot maart zou wachten 1.200€ opzij kan hebben voor een zadel.


Tja en als je tot maart wacht en stopt met de draver heb je gerust 1700 euro.


TS, niemand zegt dat je NU een zadel moet kopen, niemand zegt dat je NU met Harley moet gaan trainen, niemand zegt dat je NU met de draver moet stoppen. MAAR.

Als je nu met de draver stopt, hou je elke maand 100 euro over, die je weer in je zadelpotje, dierenarts potje van Harley kan stoppen. Zodat je volgend jaar een goede start kan maken, met een gezond paard en een goed zadel.

Anoniem

Re: hoe moet het zadel nou liggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:55

Jongens wat is dit voor een grap. Waar zijn de camera's.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 17:55

xyzutu2 schreef:
Jij hebt toch ook altijd weer bijzondere topics. 8-)

Even heel se: je hebt een eigen paardje waarvan je zelf zegt dat je die het liefste inlaadt en naar EquiTom brengt om eindelijk uit te laten zoeken wat er nou met zijn been mis is. Dat is te duur. Dus ga je in plaats van sparen voor die reis/behandeling sparen voor een zadel. Je kunt € 100 per maand sparen, DUS mag het zadel maximaal € 500 zijn (want over vijf maand stop je met sparen).
Tegelijkertijd huur je voor € 100 een draver met lichamelijke gebreken en gedragsproblemen. Een dergelijk paard kost maximaal € 1000. Jij hebt het geld niet om dat paard te kopen en dus betaal je € 100 per maand - en je bent je er totaal niet van bewust dat je over 10 maanden dus € 1000 in de lucht hebt weggegooid zonder er ook maar iets tastbaars (zoals een eigen paard of eigen goed zadel of Equitom behandeling van je pony) aan over te houden?

Ik zou Harley (zeker omdat je er al mensen op had zitten toen hij nog 2 was) pas op zijn 4e herinrijden. Het is een iele pony die in feite gewoon te klein is gebleven voor jou. Als je er als te lange en te zware ruiter dan alsnog op wilt zitten, dan zul je geduld moeten hebben. Als je het rijden nog een jaar uitstelt heb je meer geld voor een goed zadel (dan spaar je bijvoorbeeld 10 maanden lang € 100) en een pony die jou beter kan dragen.

En die draver... Ik denk dat het voor iedereen het beste is als je daarmee stopt: je schrijft dat je voor € 100/maand dat paard als "jouw paard" mag beschouwen - maar je schrijft dat er tegelijkertijd nog steeds mensen met een niet passend zadel op rijden en dat het paard niet behandeld wordt voor haar rugproblemen. Als je écht de eigenaar was geweest dan had ze én geen ruiters meer hoeven dragen én was haar rug behandeld.
Helaas is het nu zo dat - doordat jij in feite de hele aankoopprijs aan het betalen bent zonder dat je zeggenschap over het paard hebt - dat het paard door deze deal met jou langer in deze nare situatie blijft zitten. Was jij er niet geweest, dan was ze allang verkocht geweest en had ze tenminste nog een kansje gehad op een eigenaar die er níet op reed en haar wél naar de dierenarts bracht.
Natuurlijk hou je van dat paard, maar op deze manier houdt jouw (goedbedoelde) liefde waarschijnlijk juist een hele nare situatie voor dat paard in stand.
Als je echt van dat paard houdt dan zou ik stoppen met betalen en met de eigenaar naar een nieuw (beter!) plekje zoeken. Op die manier kun je haar namelijk wél helpen, hoe jammer het ook voor je is als ze daarmee uit jouw leven verdwijnt.

Ten eerste hij is al bij equitom geweest (kostte me 425€ en heb ik gemakkelijk kunnen betalen).

Wat die merrie betreft. Ze staat niet openbaar te koop. Dus niet op kapaza ofzoiets dus zal ze ook niet zo plots weg zijn.
Dat ik haar niet kan betalen is niet gezegd geweest. Ik vind de prijs te duur voor wat ze is. Ze kan rijtechnisch amper iets. Laat staan dressuurmatig.

Verder kan ik heel mijn financiele situarie niet openbaar neerzetten maar ik heb zelfs al berekend als ik haar zou hebben dat ik zelfs met gemak 2 paarden kan betalen en zelfs dan nog over hou voor mezelf.

Anoniem

Re: hoe moet het zadel nou liggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:56

Hey succes ermee.

Waarom doe je dan alsof je niet kan nadenken?