Ik heb ze netjes schoongemaakt, 1 zit een bit in, in de andere niet.
Ik zie soms dat mensen het hoofdstel een soort van in elkaar gewikkeld hebben en dat ziet er heel netjes uit! Maar hoe doe je dat?

Ik hoor het graag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bamii schreef:Wat is eigenlijk het voordeel van het gevouwen weghangen? Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord. Ik heb aan mijn kast een hoefijzer hangen waar mijn hoofdstel gewoon aan het kopstuk aan hangt.
Komen er geen vouwen in het leer als je het gewikkeld weghangt voor langere tijd?
Kalab schreef:Ik vraag me eerlijk gezegd ook wel af waarom hoofdstellen opgeknoopt opgeborgen worden. Om eerlijk te zijn heb ik hier echt nog nooit van gehoord en dit zelf dus ook nooit gedaan.
Ik heb onlangs een kapstok bij de Ikea gekocht waaraan ik mijn halsters en hoofdstellen kan ophangen zonder dat het een chaos wordt. Ik was geloof ik een paar euro kwijt en het functioneert prima.
KPet schreef:Kalab schreef:Ik vraag me eerlijk gezegd ook wel af waarom hoofdstellen opgeknoopt opgeborgen worden. Om eerlijk te zijn heb ik hier echt nog nooit van gehoord en dit zelf dus ook nooit gedaan.
Ik heb onlangs een kapstok bij de Ikea gekocht waaraan ik mijn halsters en hoofdstellen kan ophangen zonder dat het een chaos wordt. Ik was geloof ik een paar euro kwijt en het functioneert prima.
Ik ben redelijk traditioneel 'opgevoed' wat de paarden betreft. Dit hoorde er gewoon bij, dus het is een gewoonte dit erin zit net als beugels opsteken en aanvegen na het poetsen. Maar om een antwoord te geven op je vraag: het gaat om behoud van je hoofdstel en veiligheid. Nooit meer sperriempjes en passantjes kwijtraken of struikelen over je teugels omdat het hoofdstel van je schouders glijdt. Daarnaast houdt het de zadelkamer netjes geordend.