Kimblewick bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RomyT

Berichten: 7
Geregistreerd: 31-10-16

Kimblewick bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 00:11

Ik ben met mijn pony M springen en L eventing. Ik rij hem nu met een pelham bit maar vindt deze iets te scherp.
Nou had ik thuis nog een bit liggen, genoemd kimblewick ook wel thiedeman bit genoemd. Dit bit is het zusje van de pelham, dus bijna zelfde werking maar minder scherp.

http://paardenbitten.nl/engelse-bitten/ ... -algemeen/

Mijn pony loopt super fijn op dit Kimblewick bit, maar nu heb ik een probleem dat het bit niet in de regelementen van de knhs staat...
Ik heb dus de knhs gemaild en het antwoord was dat ze de naam niet kende dus dat er niet mee gereden mag worden, dus eigenlijk betekend dat dat ze het bit niet kennen...

Heeft er iemand hier nog tips voor? Zijn er mensen die hier mee rijden? Mijn pony loopt er super fijn op namelijk en is vriendelijker dan een pelham, dus ik begrijp niet waarom het niet zou mogen...

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 00:35

Het is een bit met een hefboomwerking en daarom mag het niet.dat komt door die sleuven, de myler met sleuven mag ook niet degene zonder sleuven bv wel

RomyT

Berichten: 7
Geregistreerd: 31-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 00:37

knollentuin schreef:
Het is een bit met een hefboomwerking en daarom mag het niet.

Met springen mag het wel, met dressuur niet.
Een pelham mag ook, deze valt daar ook onder, maar omdat de knhs de naam "Kimblewick" niet kent zeggen ze dat het niet mag....

tamary

Berichten: 29185
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 00:38

Mail de knhs met een foto van het bit dat je bedoeld, sommige bitten hebben veel verschillende namen.

Maar knhs en logica zijn niet echt bekenden van elkaar. Je kan het er op gokken en er mee starten, zorg wel dat er een kinketting beschermer onder je kinketting zit, die is bij een pelham (ook met kinketting) nl verplicht.

knollentuin schreef:
Het is een bit met een hefboomwerking en daarom mag het niet.dat komt door die sleuven, de myler met sleuven mag ook niet degene zonder sleuven bv wel

Dat klopt voor de dressuur, maar TS springt en dan mag pelham en trens met sleuven wel.

RomyT

Berichten: 7
Geregistreerd: 31-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 00:39

tamary schreef:
Mail de knhs met een foto van het bit dat je bedoeld, sommige bitten hebben veel verschillende namen.

Maar knhs en logica zijn niet echt bekenden van elkaar. Je kan het er op gokken en er mee starten, zorg wel dat er een kinketting beschermer onder je kinketting zit, die is bij een pelham (ook met kinketting) nl verplicht.

knollentuin schreef:
Het is een bit met een hefboomwerking en daarom mag het niet.dat komt door die sleuven, de myler met sleuven mag ook niet degene zonder sleuven bv wel

Dat klopt voor de dressuur, maar TS springt en dan mag pelham en trens met sleuven wel.


Ik heb gemaild met de foto erbij... maar aan hun antwoord te merken hebben ze er niet naar gekeken.