Borst beschermer

Moderators: Dyonne, SayaJones, Apple, Coby, petraaken, A_nouk, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ella_

Borst beschermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-16 17:29

Hoi
Iemand ervaring met deze borst beschermer?
Helpt het tegen schuurplekken?

Wat kan je doen tegen drukplekken op de schoft door een deken?

Heb jij tijd om mee te doen aan een onderzoek van de HAS Hogeschool?
FriesWytske

Re: Borst beschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 19:16

Beter is om een goed passende deken te kopen. Een borstbeschermer is een rot ding. Komt er hier niet meer in. Heb een paard gehad, wat daardoor een paar dikke wonden kreeg. Terwijl ik hem er wel elke dag af haalde en hij gewoon normaal paste.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 19:18

Ik heb een borstbeschermer van Felix Buhler (Kramer webshop). Is geen elastisch materiaal maar een soort gladde stof/fleece. De mijne zijn schuurplekken werder erger met dat elastisch ding, maar ik heb nooit nog schuurplekken gehad met die van Kramer!

Jammer genoeg kan ik niet voor elk paard zo'n 5 nieuwe dekens gaan kopen, dus dan is dit gewoon een mooie oplossing. Moet wel zeggen dat mijn ruin dit vooral had. Mijn merrie had hier veel minder last van.

Julie Prova | v. Darco
Genesis EB | v. Mylord Carthago
N-Twenty Prova | v. Billy Congo
Heb je het ook wel gehad met de onoverzichtelijke kalenders? Bezoek HippoPlanner

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 08:00

Iemand op mijn vorige stal had ook een slecht passende deken voor haar paard en die kreeg er dus ook een kale borst van. Die deed er toen zo'n beschermer onder en toen was het 'opgelost'. Zou mijn keus niet zijn in ieder geval.

Willem
Dressuur M+10
Vaardigheid L+12

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 23:36

FriesWytske schreef:
Beter is om een goed passende deken te kopen. Een borstbeschermer is een rot ding. Komt er hier niet meer in. Heb een paard gehad, wat daardoor een paar dikke wonden kreeg. Terwijl ik hem er wel elke dag af haalde en hij gewoon normaal paste.

Hier ook dezelfde ervaring! Bij ons komt dat ding er echt niet meer in!
Ook werd paard gevoelig op de rug hiervan. En ik was in mijn vrienden/kennissen kring
in de paarden niet de enigste die hier last van had!
Heb dat onding in (bij wijze van) duizend stukjes geknipt!
Mochten ze nu eens een (heeeeeel af en toe eens een beginnend)schuurplekje op de
schouders hebben. Dan spray ik er af en toe wat anti klit spray op en dan heb ik er geen last meer van.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie