T lock beugelriem vraag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

T lock beugelriem vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-16 07:22

Hoi allemaal ik heb een vraagje, ik heb pas een nieuw bruin zadel aangeschaft en dacht daar de perfecte beugelriemen bij gevonden te hebben namelijk bruinte T lock beugelriemen. Ik koos voor een T lock omdat ik graag mijn beugels onder het zweetblad draag en dus verwachte dat dat minder schade gevoelig voor zadel zou zijn dan traditioneele beugelriemen ( ik had wel de gesp beneden aan.

Nu heb ik dus het probleem dat de beugelriemen in totaal 75 cm zijn , dat ik ze zag dacht ik echt die zijn te kort maar dat zijn ze gelukkig niet.. ze lijken eerder te lang. Het lock gedeelte met het hoesje valt namelijk precies onder de rand van mijn bovenste zweetblad.. en het lijkt mij dat zelfs als ik ze over het zweetblad ga doen dat je ze enorm gaat voelen. Heeft iemand hier ervaring me ? Het lijkt me niet lekker zitten en ook slecht voor je zadel met zo een bobbel eronder.

Iemand nog ideen en of tips ? Ik dacht al aan kortere zoeken zodat het hoesje met de T wat lager valt ik gok dat het er zo een 10 cm om hangt dus dan zou ik met een 60 a 65 cm beter af zijn... maar het probleem is dus.... dat ik die nog niet gevonden heb ... want ze moeten natuurlijk wel bruin zijn.

Wie o wie heeft er tips en of ideen etc

Zgan Prydi zadel te koop, bruin 17,5 inch. Evt met toebehoren.
En overige Tuigage voor maatje cob/Ijslander.


WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: T lock beugelriem vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:22

Wintec webbers zijn er in verschillende maten, die hebben 60, 70 en 80. Je moet ze alleen bestellen, ze hangen er vaak niet standaard.

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Re: T lock beugelriem vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:25


petitparis

Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:30

Mijn zadelpasser raad idd aan om beugelriemen te nemen waarbij het T-stuk net onder het zweetblad uit komt. Ikzelf heb er van Stübben, weet alleen niet meer welke maat. Wel dat ik vrij korte benen heb en een dressuurzadel met een iets verkort zweetblad.
WoW heeft ook "enkelvoudige" beugelriemen en heel veel maten.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-16 12:29

Bedankt allemaal voor de reacties , die ik nu hier heb liggen zijn 75 cm in totaal en dus te lang, die van barefoot staat helaas de maat er niet bij. Ik had idd van wintec webbers gevonden ( zo heeten ze geloof ik) Die ze ook in 60 hebben, vraag me alleen af of 60 dan niet te kort is ? Zou wel fijn zijn als je zoiezo optie hebt voor nog een gaatje langer mocht het ooit nodig zijn.
Hierbij een foto zodat jullie mischien kunnen zien wat ik bedoel, dit zijn overgens dus karslund 75 cm webbers. http://i962.photobucket.com/albums/ae10 ... i3glr.jpeg

Hier zien jullie dus het probleem ik probeer al gaatjes te tellen en te gokken of 60 te kort zou zijn want 1 gaatje is ongeveer 1 cm verschil ? Ik tel er zo 4 dus aan de andere kant ook 4.. dus dat is 8 cm 60 is natuurlijk 15 cm korter.. dus ben bang dat die te kort gaan zijn. Nou is er wel 70 maar dat is dus maar 5 cm korter, zou ik dat redden ? Bah korte rot beentjes, hahah

Zgan Prydi zadel te koop, bruin 17,5 inch. Evt met toebehoren.
En overige Tuigage voor maatje cob/Ijslander.

petitparis

Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:43

TS: je moet naar je eigen gemak zien, niet in geval dat.

Van wintec heb ik de 70cm (M) en hierbij zit ik (1.58m) op een vzh in het 3de gat van boven te beginnen. T-stuk op het zweetblad (iet hoger dan op jouw foto) en met deze kan mijn vriend (1.85m) nog net rijden (hij 3de gat langs onderen te tellen). Met de beugelriemen van stübben zou dit niet gaan. Maar hoeft ook niet, Want iemand met zulk lange benen past niet in mijn dressuurzadel (kleine zitmaat) en een grotere zitmaat niet op mijn paard. Dus waarom dan langere beugelriemen...
Rijdt idd bij lederen niet fijn met een dubbel stuk op/onder je zweetblad. Wintec webbers zijn dunner dan mijn lederen.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: T lock beugelriem vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-16 12:55

Ik ben eigenlijk de enigste die op mijn paard rijd dus zolang de beugels voor mij maar goed kunnen is er geen probleem. Nu heb je geloof ik met een vhz zadel dat de zweet bladen wat korter zijn ? die van mij is dressuur model dus ik denk dat ik er niet aan ontkom om een stuk van het hoejse tussen mijn beide zweetbladen in te krijgen. Ik heb ook met dubbele riemen geprobeerd en dan met de gesp onderaan.. maar het hoesje dat ik heb is te lang en komt dus ook nog halverwegen er tussenin, super irritant voelt dat. Ik denk dat i maar gewoon de 60 ga bestellen en dan kijk hoe ze vallen terug sturen kan altijd als het goed is, ik kijk wel even of er een site is waar je gratis terug kan sturen dan kan ik desnoods twee maten bestellen om te kijken welke het beste gaan. thanks allemaal voor de hulp

Zgan Prydi zadel te koop, bruin 17,5 inch. Evt met toebehoren.
En overige Tuigage voor maatje cob/Ijslander.

petitparis

Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: T lock beugelriem vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:01

bij mijn dressuurzadel kon ik bij aankoop ook beugeriemen krijgen waarbij het T-stuk onder het zweetblad viel (maat 26 vab WoW) dus het kan wel...

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:49

ittheclown schreef:
Bedankt allemaal voor de reacties , die ik nu hier heb liggen zijn 75 cm in totaal en dus te lang, die van barefoot staat helaas de maat er niet bij. Ik had idd van wintec webbers gevonden ( zo heeten ze geloof ik) Die ze ook in 60 hebben, vraag me alleen af of 60 dan niet te kort is ? Zou wel fijn zijn als je zoiezo optie hebt voor nog een gaatje langer mocht het ooit nodig zijn.
Hierbij een foto zodat jullie mischien kunnen zien wat ik bedoel, dit zijn overgens dus karslund 75 cm webbers. http://i962.photobucket.com/albums/ae10 ... i3glr.jpeg

Hier zien jullie dus het probleem ik probeer al gaatjes te tellen en te gokken of 60 te kort zou zijn want 1 gaatje is ongeveer 1 cm verschil ? Ik tel er zo 4 dus aan de andere kant ook 4.. dus dat is 8 cm 60 is natuurlijk 15 cm korter.. dus ben bang dat die te kort gaan zijn. Nou is er wel 70 maar dat is dus maar 5 cm korter, zou ik dat redden ? Bah korte rot beentjes, hahah


Verstelbaar van ca. 47 tot 63 cm.

Ik kan ze anders best even voor je opmeten, moet je me even pb sturen :+


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Capriootje, Lys_PPA, OmgiliBot, Sunrise en 12 bezoekers