Elisa2 schreef:Dankje, ik ben al bezig met van alles aan het uitzoeken erover inderdaad.
Ik zoek inderdaad een schokabsorptie voor mijn eigen rug en vroeg me af of een boomloos zadel dat kan geven of dat je daar echt een boomzadel voor nodig hebt. En dan inderdaad bij beide is een ongedwongen zit heel erg belangrijk. Ik hoef er niet mee te springen oid, gewoon voor rustig recreatief gebruik.
Elisa2 schreef:Bedankt voor de ervaringen! mijn spieren kunnen slecht schokken opvangen {fibromyalgie} dus vandaar dat het voor mij het prettigst is om zo min mogelijk schokken op te vangen en daarom vroeg ik mij af wat het beste is. Onafhankelijke zit heb ik wel..en ik zit ook het liefst zo ongedwongen mogelijk.
Maartje1990 schreef:Ik zou eerder kijken naar een type paard met vlakke gangen, bijv een ijslander, zeker de tolt is een hele vlakke gang. Maar als je al een paard hebt is dat lastig natuurlijk
Voor boomloos is er ern passervice: http://www.boomlooszadelpasservice.nl
Anoniem schreef:Ik volg even, ik ben ook op zoek naar een zadel die wat meer schokken absorbeert.
(in verband met "kapotte" ruggengraat om het zo even te zeggen, kan ik de klappen niet goed opvangen ) Echter zoek ik wel een zadel om fanatiek mee te rijden, onder andere springen (en dan wel wedstrijdniveau) en behoorlijk buitenritten en crossen/eventing.
Iemand een idee?
Elisa2 schreef:Maartje1990 schreef:Ik zou eerder kijken naar een type paard met vlakke gangen, bijv een ijslander, zeker de tolt is een hele vlakke gang. Maar als je al een paard hebt is dat lastig natuurlijk
Voor boomloos is er ern passervice: http://www.boomlooszadelpasservice.nl
Ja het is ook de bedoeling dat het dan voor een gangenpaard word..maar om het nog even wat fijner en beter allemaal te krijgen ben ik me aan het orienteren wat dan qua zadel nog zou kunnen schelen. Heb er nu op een boomloos zadel opgezeten {FRA} maar die gooide me in een stoelzit en daar kreeg ik toch nog gedeeltelijk last van.
Elisa2 schreef:Anoniem schreef:Ik volg even, ik ben ook op zoek naar een zadel die wat meer schokken absorbeert.
(in verband met "kapotte" ruggengraat om het zo even te zeggen, kan ik de klappen niet goed opvangen ) Echter zoek ik wel een zadel om fanatiek mee te rijden, onder andere springen (en dan wel wedstrijdniveau) en behoorlijk buitenritten en crossen/eventing.
Iemand een idee?
Kun je wel springen met je "kapotte" ruggegraat?
Evelijn schreef:En iets van een seatsaver op je zadel?
Je hebt tegenwoordig allemaal schok absorberende materialen voor onder je zadel maar ook voor op je zadel. zoals van FastFabrics... maar er is nog wel meer te vinden.
Gebruikers op dit forum: Iris_Casper, Mijouxx en 7 bezoekers