Hier gaan we weer.. Zadeldrama

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wildgirl

Berichten: 11673
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Hier gaan we weer.. Zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:06

De oude modellen van Stübben, Thorowgood Cob en Kent&Masters cob zijn zo de eerste zadels waar ik bij jouw omschrijving aan denk. Divoza heeft imo een waardeloze zadelpasservice voor de niet standaard paarden.

Jester_

Berichten: 12274
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:14

Bralindy schreef:
Dutch saddle company zit daar dacht ik in de buurt. Geweldige service, heel eerlijk en nemen de tijd. Leggen ook alles goed uit en waarom


Vreselijk, aub niet daarheen!!

Ahryah
Berichten: 76
Geregistreerd: 19-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:17

Garantie dat het zadel 2 jaar blijft passen kan één merk je geven.
Vivary.
Hun zitten ook op bokt volgends mij.
Bij hun heb je de garantie dat het zadel pas en 2 jaar lang blijft passen, als er tussendoor aangepast moet worden betaal je alleen voorrijkosten en is de rest voor hun rekening.
Paarden hebben een geweldige schouder vrijheid met zo'n zadel.

isabel23
Berichten: 53
Geregistreerd: 26-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:21

Ik heb ook een d-pony, redelijk rond en korte rug. Zadelpasser is er bij geweest en hij raadde een kent en masters aan. Nu, half jaar verder, ligt het zadel nog steeds goed en ben er zeer tevreden over. Heeft ook een verstelbare boom

Mandy

Berichten: 2753
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Westervoort

Re: Hier gaan we weer.. Zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 22:19

Ik houd jullie zeker op de hoogte. Ik neem ook nog even contact op met het zadelatelier. En van sella zadels
Dan heb ik in ieder geval een betrouwbare zadelpasser
Op welk zadel ik dan uit kom we zullen zien

lianne125

Berichten: 1429
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Re: Hier gaan we weer.. Zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:25

Ik ben zeer tevreden over Ninon Schutte van Zadelatelier. Heb een heel fijn zadel voor onze Andalusiër.

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:30

Jester_ schreef:
Bralindy schreef:
Dutch saddle company zit daar dacht ik in de buurt. Geweldige service, heel eerlijk en nemen de tijd. Leggen ook alles goed uit en waarom


Vreselijk, aub niet daarheen!!


Dat is ieder zo zijn mening. Mij hebben ze perfect geholpen en paard loopt als nooit te voren ;)

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Re: Hier gaan we weer.. Zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:37

Ik ben ook zeer tevreden over Country Mill!

Ik weet niet waar je in Gelderland zit maar ik laat ook wel Willem van Wijk komen.

Patlican
Berichten: 99
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Hier gaan we weer.. Zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:42

Ik heb vorig jaar een kent en master zadel nieuw gekocht. Dit zadel heeft meerdere problemen opgeleverd, waarschijnlijk komt dit door de zadelpasser. Zadel was binnen 3 maanden een boommaat te klein, toen zijn de problemen begonnen. Dit zadel is denk in 1 jaar tijd 10 x aangepast, maar gewoon niet geschikt. Dit zadel bleef ook naar voren schuiven. Dit bedrijf stond super aangeschreven maar hebben mij ontzettend veel ellende opgeleverd, regio zuidholland. Gaat om een E pony met vrij rechte rug.

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Hier gaan we weer.. Zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:46

Als je et risico wilt beperken met dat je paard teveel verandert rn het zadel niet meer past, is het misschien interessant om je te verdiepen in boomloos? Er zijn vele goede merken op de markt waaronder barefoot en ghost. Er is een zadelpasservice did door heel nl gaat.: www.boomlooszadelpasservice.nl

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:50

Wildgirl schreef:
De oude modellen van Stübben, Thorowgood Cob en Kent&Masters cob zijn zo de eerste zadels waar ik bij jouw omschrijving aan denk. Divoza heeft imo een waardeloze zadelpasservice voor de niet standaard paarden.


Ik heb net een ouder stubben genisis zadeltje gekocht voor mijn rondgeripte/korte rug pony van 136.9..Het enige tot nu toe wat ie past!!

Jester_

Berichten: 12274
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:54

Bralindy schreef:
Jester_ schreef:

Vreselijk, aub niet daarheen!!


Dat is ieder zo zijn mening. Mij hebben ze perfect geholpen en paard loopt als nooit te voren ;)


Hij ging hier de zadels gewoon nakijken id stal die niet gedaan was en dus ook niet vlak was. Na meerdere keren vragen moet hij er niet uit vond hij dat niet nodig. Dan zakt mij de broek naar de enkels hoor

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Hier gaan we weer.. Zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:06

Ik zat ook te denken om Gérard te laten komen van DSC..Heb uiteindelijk toch gekozen voor helen van Dijk van happyhorse..Hoop dat dit goede keuze is!!

Jester_

Berichten: 12274
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:11

pol1 schreef:
Ik zat ook te denken om Gérard te laten komen van DSC..Heb uiteindelijk toch gekozen voor helen van Dijk van happyhorse..Hoop dat dit goede keuze is!!


Oh daar heb ik ook wel vreselijke verhalen over :+ van de 20 mensen die ik ken die haar hebben laten komen zijn er 2 tevreden := ik heb ook slechte ervaringen met haar

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Hier gaan we weer.. Zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:17

Ik heb over alle zadelmakers wel es wat ellendigs voorbij horen komen..denk dat je daar niet aan ontkomt..zoveel mensen zoveel meningen..

Jester_

Berichten: 12274
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Hier gaan we weer.. Zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:20

Klopt, maar zadels gewoon boommaten te groot aanmeten en zeggen dat het goed ligt := ik als leek kan zien dat ze niet goedliggen, hellen echterover.
Ze is heel vriendelijk maar niet kundig vind ik (maar dit is offtopic)

BigOne
Berichten: 38325
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Hier gaan we weer.. Zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:25

Custom zadel misschien iets??

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Hier gaan we weer.. Zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:42

Ik ben voor mijn rondgeribte korte en brede pony nog steeds heel blij met mijn tekna dressuur zadel. Ik heb van duur tot heel duur tot goedkope zadels van allerlei merken op mijn pony laten passen. Tekna was uiteindelijk het zadel wat perfect paste.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:57

Jester_ schreef:
Klopt, maar zadels gewoon boommaten te groot aanmeten en zeggen dat het goed ligt := ik als leek kan zien dat ze niet goedliggen, hellen echterover.
Ze is heel vriendelijk maar niet kundig vind ik (maar dit is offtopic)


Gelukkig heb ik zelf ook nog redelijk verstand!!

Mandy

Berichten: 2753
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Westervoort

Re: Hier gaan we weer.. Zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 10:30

Bigone ik heb van stalgenoten een aantal keren op een custum mogen zitten. Zadels zien er fantastisch uit maar ik kan er niet op zitten

Ik heb inderdaad ook al vele zadelmakers bij mijn pony gehad en/of aan het werk gezien. zoveel mensen zoveel verschillende verhalen.

zelf een klein beetje huiverig geworden hierdoor.
hopelijk nu een keer een goede ervaring.....

dieseltje09

Berichten: 1858
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:20

Def schreef:
Ik ben voor mijn rondgeribte korte en brede pony nog steeds heel blij met mijn tekna dressuur zadel. Ik heb van duur tot heel duur tot goedkope zadels van allerlei merken op mijn pony laten passen. Tekna was uiteindelijk het zadel wat perfect paste.


Ga ik in mee, en als je geen kunststof wil kan je ook kijken voor een Le-tek(half kunststof half leer exact kopie van tekna) of voor Iconic, dat is de volledige leren variant van Tekna.

Ik heb zelf op mn fjord(dus rondgeribt en kort) een ruiz diaz liggen. Hebben ook een kort draag oppervlakte

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Hier gaan we weer.. Zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:39

Ik heb voor mijzelf en mijn rondgeribte korte paard een Sella zadel. Enorm tevreden over.
Hiervoor had ik 3 jaar een Schutte zadel welke goed paste op mijn paard, maar voor mij zat het zadel niet goed. Voor de bouw van mijn paard had ze helaas geen ander passend zadel waar ik goed op kan zitten en zodoende ben ik bij Sella terecht gekomen.
Hij heeft ervoor gezorgd dat ik comfortabel kan zitten en mijn paard loopt er super onder.
Dus ik zou je een Sella aanbevelen.

Kaitlyn

Berichten: 9728
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Hier gaan we weer.. Zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:12

Absoluut Ali bellen van het Gooische zadelhuis, hij is van de Sella zadels. Zeer kundige zadelmaker, denkt mee en gaat niet weg totdat hij een goed zadel heeft voor zowel ruiter als paard. :j

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Hier gaan we weer.. Zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:19

Ik heb ook jaren gedonder gehad met zadels.

Anouk van Well Saddle komt nu al zo' n tweetal jaar bij mij. Ze helpt me zo goed en denkt mee. Divoza zou ik niet aanraden..

Fabj3

Berichten: 142
Geregistreerd: 30-11-10

Re: Hier gaan we weer.. Zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:39

Herkenbaar! En weet precies hoe je ten einde raad bent op een begeven moment.
Bij mijn paard was de oplossing een Thorrowgood dressage zadel (is voor een groot deel aanpasbaar) totdat mijn paard 8 was geworden en uitgegroeid.
Toen heb ik een maatzadel laten maken.