Echt stevige hengstenketting

Moderators: Apple, Coby, Nicole288, SayaJones, A_nouk, C_arola, Dyonne, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xJustMe6

Echt stevige hengstenketting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 08:16

Mijn paard is na een allergische reactie op medicatie in een soort shock toestand terecht gekomen en achter over geklapt. Al met al ontzettend veel geluk gehad. Flinke kneuzingen op zijn rug en ribben en een hoop schaafwonden maar verder niks.

Wel zit rijden er voorlopig niet in en word het een tijdje stappen aan de hand. Alleen paard lief werkt ontzettend graag en bij het wandelen word hij zo blij dat hij af en toe vergeet dat ik ook nog aan de andere kant van het touw loop :Y) .

Ik wil dus een hengstenketting gebruiken zodat ik in bepaalde situaties net iets sneller en duidelijker in kan grijpen zodat er niet per ongeluk in zijn enthousiasme nog meer ongelukken gebeuren.

Nu ben ik wel opzoek naar een echt stevige ketting. En dan vooral het haakje! Er zijn in dit soort situaties namelijk al regelmatig haken van halster touwen gesneuveld omdat ze gewoon niet bestand waren tegen 700kg buldozer fries :+ .

Dus wie weet er een stevige ketting, kleur en prijs maakt niet uit. Kwaliteit is belangrijker.

Heb jij tijd om mee te doen aan een onderzoek van de HAS Hogeschool?
Rossfechten

Re: Echt stevige hengstenketting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 08:29

slipketting van een hond. die kun je in zware variant kopen, in combinatie met een stevig halstertouw en sluiting.

Rossfechten, een zoektocht naar iets wat was.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 08:34

Losse ketting en haken kopen in de doe het zelf zaak. Of haken in n watersport zaak kopen. Of bij n klimsport zaak.

Een lekkere eigenwijze pony op stal: Bijnaam op stal Stekelvarken bijnaam op Bokt Überpony

Mizora

Woonplaats: Doordeweeks: Wageningen, in het weekend: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 08:37

Mijn ervaring is dat je met een academische kaptoom veel meer in te brengen hebt dan met een hengstenketting.

Deze is betaalbaar: http://www.westeindruitersport.nl/Webwi ... teind.html
Helaas is de website waar ik de betere kwaliteit bestelde niet langer beschikbaar.
Daarna komt de volgende kwaliteit: http://www.straightnesstrainingwebshop. ... ss-buckle/ van 155€.

Qua hengstenketting zou ik gaan voor een zware categorie hondenslipketting met daaraan een stevige karabijnhaak (trekkracht 250kg of hoger, 3x jouw gewicht moet voldoende zijn).
http://www.gn-dogshop.be/halsbanden/sli ... ne-schakel
sprenger slipkettingen zijn loeisterk

https://karabijnhaken.nl/karabijnhaak-9 ... inkt-prod/
Dit is een 250kg karabijnhaak

https://karabijnhaken.nl/karabijnhaak-1 ... inkt-prod/
En dit een 450kg karabijnhaak

Als je nog een halstertouw heb zonder musketonhaak (of er één voor wilt opofferen) dan ben je rond. Halstertouw aan de karabijnhaak knopen, dan de slipketting vanaf de karabijnhaak door de bitring of halsterring (zijkant), onder de kin door door de andere bitring en dan weer vast aan de karabijnhaak. 50cm is voldoende (mits maximale bitmaat 14.5cm).

Heb je mij een pb gestuurd en geen antwoord gekregen? Stuur er dan gerust nog eentje achteraan. Ik vergeet nogal eens een pb te beantwoorden als ik het niet direct met lezen kan doen.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 08:45

Dankje voor de tips! Kan ik zeker wat mee :j. Morgen eens aan de knutsel gaan.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 08:52

kijk eens naar iets als een concord leader oid.

'Zeggen dat je het recht op privacy niet belangrijk vindt omdat jij niets te verbergen hebt, is niet anders dan, zeggen dat je vrije meningsuiting niet belangrijk vindt, omdat je niets te zeggen hebt.' (E.Snowden)

you only know how strong you are until being strong is the only choice you have.

Adelinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 20:33

je kan ook altijd nog proberen om de ketting over de neus te doen en dan door alle ringen van het halster rond de neus, dus ook die waar je normaal gesproken je touw aan vastmaakt, maar wel aan het andere uiteinde van de ketting vastmaken, dan hangt ie mooi los als hij zich gedraagt.

Mijn pony trok als een gek, ook met ketting onder de kin, boeide hem niks. Maar vanaf het moment dat ik hem over z'n neus deed was hij poeslief, ik heb niet 1 keer hoeven trekken. De dreiging was voldoende

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 15:42

Hier idd ook ketting over de neus.. Dan istie braaf.. Onder zijn kin heb ie er lak aan.., succes

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 15:49

Monty roberts dualty halster niet een idee?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 16:02

Bij mijn hengst deed ik de ketting ook over de neus. Als hij zich netjes gedroeg was er niets aan de hand en hing de ketting los maar als hij gevaarlijk gedrag ging vertonen dan had ik net wat meer te vertellen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie