Anatomische kopstukken/hoofdstel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Anatomische kopstukken/hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 19:26

Hoi!

Ik heb net een nieuw hoofdstel gekocht voor mijn tinker, een BR Kingston. Op zich ben ik er erg blij mee, maar hij zit aardig strak achter de oren. Ik kan hem nog terugbrengen, maar ik kan ook een nieuw kopstuk van BR halen. Ik kwam deze 2 tegen:

De Anatomic E-line
Afbeelding

En de Anatomic C-line
Afbeelding

Kan iemand mij uitleg geven wat nu het verschil in werking is tussen deze 2?

Mocht iemand een ander anatomisch hoofdstel aan willen raden sta ik daar ook voor open!

furyke

Berichten: 3549
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: elsloo

Re: Anatomische kopstukken/hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:40

Ik lees even mee, ben hier ook wel benieuwd naar

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Re: Anatomische kopstukken/hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:54

De C line loopt als een half maantje terug en heeft vaak een smaller middenstuk als de e line. Ik heb zelf een e line, maar had achteraf liever de c line gehad. Met dit warme weer zweet mijn tinkertje er gigantisch onder.

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 09:37

_ENGEL_ schreef:
De C line loopt als een half maantje terug en heeft vaak een smaller middenstuk als de e line. Ik heb zelf een e line, maar had achteraf liever de c line gehad. Met dit warme weer zweet mijn tinkertje er gigantisch onder.


Dank je voor je reactie!
Merk je met de E-line dat hij wel meer bewegingsvrijheid heeft bij de oren en dat het hoofdstel daar minder drukt?

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 16:08

Voor de geinteresseerde, ik had BR even een mail gestuurd met dezelfde vraag en zij stuurde me dit terug:
Citaat:
Beiden kopstukken hebben inderdaad een zelfde uitwerking en maar de E-Line is een nieuwere uitvoering met een mogelijk iets verbeterde drukverdeling.


Beste een vaag antwoord dus. "Mogelijk iets betere drukverdeling", dus ze hebben niets getest dus.
Laatst bijgewerkt door Janneke93 op 15-09-16 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Eclare

Berichten: 742
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 16:30

de C-line zit ook bij het hoofdstel BR Adlington. Die heb ik ook pas gekocht en vind ik heel erg fijn, deze geeft meer vrijheid mij de oren waar de mijne namelijk slecht tegen druk kan.
De Kingston heb ik namelijk ook en die drukt dus meer op de oren, met de E-line heb ik geen ervaring.

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 17:09

Eclare schreef:
de C-line zit ook bij het hoofdstel BR Adlington. Die heb ik ook pas gekocht en vind ik heel erg fijn, deze geeft meer vrijheid mij de oren waar de mijne namelijk slecht tegen druk kan.
De Kingston heb ik namelijk ook en die drukt dus meer op de oren, met de E-line heb ik geen ervaring.


Zit je kopstuk erg ver achter de oren of sluit hij juist beter aan? Ik heb t idee dat bij een E-line er weinig verschil in zal zitten, aangezien hij nog steeds die rechte vorm heeft...

Eclare

Berichten: 742
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Hoeksche waard

Re: Anatomische kopstukken/hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 08:41

Nee hij zit er niet erg ver achter, sluit beter aan. Maar zorgt ervoor dat zijn oren zelf wel echt vrij liggen. Ik heb toen ook naar hoofdstellen met een Eline gekeken en uiteindelijk voor de C-line gekozen omdat mij dit ook beter leek.

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Anatomische kopstukken/hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 08:44

Ik zou gaan voor de E line.
De C schuift nl toch naar voren (heb ik nu) de E line zit op het hoofd vooraan maar geeft wel vrijheid aan de oren

elbony
Berichten: 331
Geregistreerd: 09-07-11

Re: Anatomische kopstukken/hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 09:00

Kijkend naar de beide foto's valt mij op dat het onderlegde gedeelte van de E-line een iets groter oppervlak lijkt te hebben (het steekt iets meer uit onder het leer). Als dat zo is, dan geeft de E-line een betere drukverdeling, want groter oppervlak, dus minder druk per vierkante centimeter.
Het zal wel een prolite of neopreenachtig materiaal zijn, wat inderdaad meer zweet dan leer. Kunststof ademt niet, leer wel.
Let wel extra op het stikwerk aan de binnenkant (het gedeelte wat tegen het hoofd aan zit): daar wil je geen scherpe/schurende dingen hebben zitten.

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Anatomische kopstukken/hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:32