Lage neusriem rondgenaaid BRUIN

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Lage neusriem rondgenaaid BRUIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 12:37

De lage neusriem lijkt helemaal terug te komen, zelf heb ik een rondgenaaide neusriem hiervandaan: http://hypostore.nl/premiera-novara-bru ... turen.html

Maar lak vind ik toch niet zo mooi, en hij zit ook echt zoals op de foto, dus over het bit heen, dat vind ik niet fijn, velletjes komen zo tussen het bit en de neusriem.

Ik vind een lage neusriem sowieso niet mooi, maar mijn merrie ontspant er veel beter op.
Wie weet er een (losse) lage neusriem met een mooie pasvorm in het bruin rondgenaaid?

mirriezz

Re: Lage neusriem rondgenaaid BRUIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 14:02

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je nou zoekt. Een lage neusriem hoort toch altijd over het bit heen te liggen?
Anders heb je een hoge neusriem die op de verkeerde plek zit.

Of bedoel je dat deze neusriem te smal is?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 14:13

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 14:50

Sorry, ik zie niet zoveel verschil, behalve dat het stuk boven op de neus bij de 2e link iets korter is en daardoor de oogje wat hoger langs het bit liggen. Maar dat is natuurlijk een kwestie van proberen nav de dikte/breedte van de neus van je paard

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 15:03

Ik begrijp goed wat je bedoelt, ik heb geen antwoord, maar volg graag want ik ben naar hetzelfde op zoek.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 15:14

CK88 schreef:
De lage neusriem lijkt helemaal terug te komen, zelf heb ik een rondgenaaide neusriem hiervandaan: http://hypostore.nl/premiera-novara-bru ... turen.html

Maar lak vind ik toch niet zo mooi, en hij zit ook echt zoals op de foto, dus over het bit heen, dat vind ik niet fijn, velletjes komen zo tussen het bit en de neusriem.

Ik vind een lage neusriem sowieso niet mooi, maar mijn merrie ontspant er veel beter op.
Wie weet er een (losse) lage neusriem met een mooie pasvorm in het bruin rondgenaaid?

Hoofdstel op de foto die jij stuurt is iets te groot voor de pony kwa neusriem maar dit is niet storend of pijnlijk voor dier zelf.
Hier zie je al dat hij stuk beter zit :)
http://hypostore.nl/media/catalog/produ ... wart-1.jpg

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 15:36

Bij mij zit ie precies zoals op de foto in mijn post, lager kan niet dan zit ie op puntje van de neusbrug, dus de pasvorm is gewoon zo denk ik...

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:54

Eventjes Bridle2Fit volgen, die krijgen komende week bruin binnen en die hebben ook lage neusriemen in verschillende maten!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 21:29

Bedankt!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:31

En anders laten maken! Ik ben wel wat zadelmakers anders.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:42

CK88 schreef:
Bij mij zit ie precies zoals op de foto in mijn post, lager kan niet dan zit ie op puntje van de neusbrug, dus de pasvorm is gewoon zo denk ik...

Hij hoeft niet perse lager dat bedoel ik niet ik bedoel eerder dat het leer gedeelte misschien iets te lang is maar dit is zeker niet hinderlijk :)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 21:48

Nicole schreef:
CK88 schreef:

Hij hoeft niet perse lager dat bedoel ik niet ik bedoel eerder dat het leer gedeelte misschien iets te lang is maar dit is zeker niet hinderlijk :)

Voor mijn paard dus wel want het vel komt tussen het bit en de neusriem zoals ik in mijn openingspost heb genoemd..

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:04

Ik heb er 1 van goertz, zal morgen even een foto plaatsen