Barefoot zadeldek pad.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jansje73

Barefoot zadeldek pad.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 00:01

Hallo Bokkers ,

kan je met een vaste boom zadel een Barefoot zadeldek pad met inlages rijden ? Ik heb Heavy Duty inlages. Ik heb een standaard Barefoot pad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 00:14

Ik zou zeker niet zomaar met een pad met inlages voor een boomloos zadel onder een boomzadel rijden: een pad met inlages (helemaal HD inlages!) is namelijk ontzettend dik; wil je dat onder je boomzadel proppen dan moet de boom minstens 4 cm breder worden gemaakt, anders kom je in de knel met de kamerbreedte. Ook zijn HD inlages behoorlijk stug: als je zadelboom niet past dan vullen HD inlages het verschil niet soepel op, en als je zadelboom wel goed past dan maken de HD inlages de vorm verkeerd voor de rug.

Ik zou het dus gewoon niet doen, zeker niet met HD inlages. Iets met zachte dunne foam erin zou nog kunnen, bijvoorbeeld de Grandeur pads zonder bont aan de onderkant, waarbij je kunt kiezen voor een laagje (antislip én schokdempend) moosgummi bovenop de pad. Dan sla je twee vliegen in 1 klap. :)
Als je nog meer schokdemping wilt dan kun je ervoor kiezen om tussen de pad en die moosgummi nog een holte te laten maken en daar een dun plaatje schokdempend materiaal in te schuiven, maar bij een goed passend boomzadel is less echt more, en een slecht passend boomzadel moet je gewoon niet gebruiken, ook niet met een dikke pad eronder. :)