Een gewone schapenvel ipv BBP?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bralindy

Een gewone schapenvel ipv BBP?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 17:40

Hallo bokkers,

De topic titel zegt al genoeg. Kan het kwaad (of doet het goed?) Als je er voor kiest om op een schapenvel te rijden dan een BBP? Of een combinatie daarvan? Heeft schapenvel drukverdelende eigenschappen? Wat zijn de voor en nadelen? Wat als je het onder de BBP doet? Zeg maar een BK Support barebackpad?

Ik heb namelijk nog 1 thuis liggen (dat écht geen 1 is van Ikea maar particulier uit schotland geïmporteerd) voor de honden maar die zit hier alleen maar te verstoffen.

Wat is jullie mening hierover?

Daphneeeej

Re: Een gewone schapenvel ipv BBP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 10:32

Ik heb toen mijn paard nog niet heel goed bespierd wad een tijd met een schaapenvacht onder mijn FRA Dardo barebackpad gereden. Dit werkte echt top voor de extra verdeling van druk en wat hoogte om van de ruggengraat af te blijven. Naarmate mijn paard gespierder werd was dit niet meer echt nodig en rijdt ik nu gewoon met mij BK support barebackpad op mijn paardje.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 15:42

En bevalt de BK Support? Want daar het ik ook nog naar gekeken..

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 15:48

Afbeelding
Ik heb op super veel barebackpads gereden en ben echt heel super tevreden over de BK suport.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 15:52

Ik heb ook erg veel op een schapenvacht gereden, en dat gaf altijd een mooie afdruk op de rug. Was wel een goed dikke, dichte vacht. Moet zeggen dat ik het ook erg lekker vond zitten, veel steviger dan een zadel, en veel steviger dan zonder iets tussen rug en kont.

Nu had ik wel een paard van het model tafelberg, en heeft mijn kont ongeveer dezelfde vorm, kan best dat het voor een paard met een uitstekende schoft of ruggengraat minder aangenaam is.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 16:00

Ik heb paard in de vorm van een tonnetje xD Geen schoft, noch ruggegraat. Zit heerlijk zonder zadel maar je wilt toch wat meer steun en demping voor het paard zelf. Zo te horen komt zo een velletje dan wel goed! :)

@ Daphne, ziet er goed uit! Het schuift niet naar voren?