Wel of geen borstbeschermer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sarannatjeee

Wel of geen borstbeschermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 16:49

Hooi allemaal, aangezien mijn pony snel schuurplekken van dekens op haar borst krijgt zit ik te denken om van de winter een borstbeschermer te kopen.Wat zijn jullie ervaringen ermee?Voor de mensen die zeggen doe gewoon geen deken op dit is helaas geen optie voor mijn pony aangezien dat ze het snel koud heeft en dan ook drastisch afvalt, ze staat namelijk overdag in de paddock en 's nachts in een container stal. Ik hoop dat jullie jullie ervaringen met borstbeschermers willen delen

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 16:52

Zelf gebruik ik in de winter ook een borstbeschermer voor mijn paard.
Mijn ervaring ermee is goed. Ze zijn stevig en de plekken groeien snel weer haar terug.
Ik zeg doen, het zou ook comfortabler en fijner voor je eigen pony zijn.
Uiteraard moet je het er niet 24/7 ophouden. Als je een beter passende deken kan vinden is dit natuurlijk de beste keuze. Maar bij mij bevalt de borstbeschermer het beste.
Laatst bijgewerkt door Sill_Monster op 28-08-16 16:56, in het totaal 2 keer bewerkt

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 16:53

Niet doen, hier een hele slechte ervaring met een borstbeschermer. Ondanks dat ik hem elke dag er af haalde voor een paar uur. Kreeg paardlief er toch wonden van. En ja, hij paste prima. Dat onding komt er hier dus niet meer in. Ga dan zorgen voor een goed passende deken

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 16:56

Borstbeschermers mijn ervaringen wisselen heel erg. Meerdere merken en modellen gehad. Ene paard ging dat model goed op ander niet, dan verschoof hij de hele tijd.

Beste oplossing een deken met de juiste pasvorm voor je pony. Is soms nogal een zoektocht. Mijn paard en pony doen het goed op de Amigo's van Horseware. Op pony heel veel soorten dekens gehad van QHP tot Harry's Horse. Schuurde allemaal de borst kapot. Nu nergens meer last van.

Sarannatjeee

Re: Wel of geen borstbeschermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 17:06

Bedankt voor jullie antwoorden, we hebben al verschillende merken dekens geprobeerd maar niks ligt echt lekker we kunnen ook niet meer dan 150 uitgeven aan een deken we hebben nu dekens van horsegear en die liggen het beste

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:26

Hier ook hele slechte ervaringen met een borstbeschermer. Paard heeft er bij de randjes ook allemaal wondjes van gekregen

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:48

Ik heb voor in de deken een paar lappen gladde voering stof vast genaaid, alleen langs de bovenkant vast, nooit meer schuurplekken.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:59

Ik vond het een onding. Heb het een winter gebruikt omdat mijn paard wat schuurplekjes op zijn borst had. Het ging er echter niet beter mee. Nu heb ik fatsoendelijke dekens en nooit meer een schuurplekje :)

Sarannatjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 00:00

Sill_Monster schreef:
Zelf gebruik ik in de winter ook een borstbeschermer voor mijn paard.
Mijn ervaring ermee is goed. Ze zijn stevig en de plekken groeien snel weer haar terug.
Ik zeg doen, het zou ook comfortabler en fijner voor je eigen pony zijn.
Uiteraard moet je het er niet 24/7 ophouden. Als je een beter passende deken kan vinden is dit natuurlijk de beste keuze. Maar bij mij bevalt de borstbeschermer het beste.

Van welk merk is uw borstbeschermer anders ga ik het gewoon proberen

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 00:03

Als een deken schuurt, past de deken niet goed.. Bij sommige paarden blijft het lastig, maar ik zou diverse merken proberen. Zelf wil je ook geen kleding aan die niet fijn zit :)

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 00:08

Hier een slechte ervaring. Na drie dagen gebruik kwam de dierenarts langs om te enten en die vond het een onding. Hij drukte op een plek bij zijn schoft en het arme dier zakte zowat door zijn hoeven van de pijn. Hij had er een hele drukplek van zitten.

De afgeschuurde haren rondom zijn schouder vallen alles mee. Ik verkies dat toch boven die drukplek die mijn paard had.