Springsingel, maakt de prijs echt zoveel verschil?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Springsingel, maakt de prijs echt zoveel verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 10:51

We zijn op zoek naar een nieuwe springsingel, omdat onze Prestige singel echt versleten is. We hebben de singel destijds 2e hands gezocht en zijn op zoek naar iets vergelijkbaars, springsingel met buikflap in de kleur bruin, lengte maat 130/135. Maar die prijzen :oo bijna 300 euro voor een nieuwe springsingel van Prestige := . Nou weet ik dat paardrijden een dure hobby is maar daar schrok ik wel even van. Nu zag ik dat er van Rossner ook springsingels te koop zijn, maar dan heel wat vriendelijker geprijsd. En nu vroeg ik me dus af, maakt die prijs echt zoveel verschil en is het dus beter om voor een A merk te gaan? Of kunnen we ook een stuk goedkoper uit zijn en een springsingel van rond de 100 euro kopen?

nanoukkie

Re: Springsingel, maakt de prijs echt zoveel verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 11:11

Ik heb die van de Decathlon, 70 euro en echt super kwaliteit!
Heb er een al 2.5 jaar, dagelijks gebruikt, niet voorzichtig mee om gegaan en ziet er nog top uit.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 11:17

En is dat ook echt leer?

O wacht...zie nu dat hij alleen in het zwart verkrijgbaar is. Singel moet echt bruin zijn, liefst cognac.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 11:29

Die met buikflap zijn in het algemeen al wat duurder. Alsje veel rijd zou ik toch gaan voor een iets duurdere. Je vertelt dat je oude prestige ( ookal was ie 2e hands ) heel lang meeging, misschien investeren in een nieuwe Prestig?

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 11:31

Je kunt toch ook een nette gebruikte kopen?
Prestige is wel echt topkwaliteit leer en de gespen roesten ook niet.
Goed afgewerkt, en dat maakt wel het prijsverschil. Ze zijn mooi gevormd en zacht onderlegd/ gevuld. En de kleur bruin blijft mooi, slijt niet eraf ook na langer gebruik.
Maar ben het wel met je eens dat ze heel duur zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 11:36

Ik heb er ooit een gekocht in de sale merkloos voor 45 euro en dat ding is niet kapot te krijgen. Poets hem nooit, regelmatig nat en modder enz. Maar ziet er nog top uit. Maar je moet wel geluk hebben. Vaak zit er ook veel kwaliteitsverschil in de elastieken. Die lubberen snel uit bij goedkope singels. ( mijn merkloze dan weer niet)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 11:38

Prijs maakt zeker uit voor de kwaliteit. Al zijn er genoeg die leuke prijzen hebben en ook prima zijn. Zelf heb ik fijne ervaring met Profirider singels. Echt fijn leer :j

Zelf heb ik er nu 1 van Kabayo. Ook heel fijn en iets anatomische vorm. 90 euro uit m'n hoofd. Kan je wel via Google vinden. Is een huismerk van een ruitershop.

Prestige is echt een A merk en daar betaal je voor. Ook ik vind het net té.

Succes!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 12:22

mohica schreef:
Die met buikflap zijn in het algemeen al wat duurder. Alsje veel rijd zou ik toch gaan voor een iets duurdere. Je vertelt dat je oude prestige ( ookal was ie 2e hands ) heel lang meeging, misschien investeren in een nieuwe Prestig?

Viel wel mee hoor hoe lang hij mee ging. Ik vind 2 jaar niet echt lang.

Gebruikt is op zich geen probleem, maar springsingels worden al vrij weinig aangeboden 2e hands, en dan moet je maar net geluk hebben dat het de juiste maat en kleur is.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 16:45

Ik heb er een van Profi Rider, was 60,- geloof ik

Nou echt geweldige kwaliteit! Blijft mooi en de elastiek rekt ook niet uit

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 16:50

Wij verkopen ze van Profi-Rider €59,95 en iedereen is er erg enthousiast over. Ze blijven mooi, rekken niet uit en zijn van binnen mooi zacht.

Afbeelding
Afbeelding

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 16:56

Die heb ik idd... Echt geweldige kwaliteit!

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 16:57

Ik heb hier al zo'n 5 jaar meerdere springsingels van Profi-rider: zeer fijne singels voor een mooie prijs. Ik maak ze iedere dag na gebruik schoon met een beetje zadelzeep, haal er vervolgens een vette lap over heen en ze zijn weer klaar voor gebruik. Op deze manier zien ze er na 5 jaar dagelijks gebruik nog als -bijna- nieuw uit.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 07:57

En zijn er toevallig onder die singel gebruikers ook mensen die SGW rijden? Hij heeft bij ons net iets meer te lijden namelijk, omdat mijn man SGW start.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 08:12

SusanH schreef:
En is dat ook echt leer?

O wacht...zie nu dat hij alleen in het zwart verkrijgbaar is. Singel moet echt bruin zijn, liefst cognac.

Ook in het bruin hoor!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:43

Ik gebruik hem in de cross. Trainingen en wedstrijden. Blijft echt netjes! Hij is heel zacht en mooie kwaliteit :j was echt verrast voor die prijs.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:49

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:44

SusanH schreef:
En zijn er toevallig onder die singel gebruikers ook mensen die SGW rijden? Hij heeft bij ons net iets meer te lijden namelijk, omdat mijn man SGW start.

Ja wij. Ik heb een cognac kleurig springzadel en ook dezelfde kleur singel erbij. Die hebben we al heel lang. Past helaas alleen niet op het paard dat we nu hebben omdat die een stuk dunner is.
Nu moet ik zeggen dat ik al enorme moeite heb gehad om nieuwe beugelriemen in cognac te bemachtigen. Ik had ze toendertijd van Stubben erbij maar ze waren opeens nergens meer te vinden, behalve voor een belachelijke prijs. Ik weet niet meer waar we ze uiteindelijk vandaan gehaald hebben.
Welk merk onze singel nu is weet ik niet, dat zou ik thuis even na moeten kijken.

De profi rider van hierboven is toch niet cognac? Die vind ik meer bruin eigenlijk...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 14:10

Weet ook niet of cognac de goede benaming is bedenk ik me nu, zadel is donkerder van kleur. Wij hebben dit zadel: http://www.prestigeitaly.com/scheda.asp ... 20&LAN=eng. Op zich zou die singel van profi rider niet misstaan denk ik.

Wij hebben de beugelriemen erbij kunnen kopen via de zadelmaker, zijn exact dezelfde kleur als het zadel. Ik meen dat ze van Kieffer zijn.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:18

Is eerder beetje Tobacco achtig, de Profirider is niet heel donkerbruin qua kleur en wel lichter onderlegd zoals je ziet op de foto's . Anders kom je heel snel weer bij prestige uit qua kleur denk ik.

Of deze misschien als je die toch te donker vind;
https://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paa ... oft-cognac

https://www.ruitersportdenbesten.nl/spr ... +bruin_186

Kentaur heeft ook een tobacco kleur weet ik. Ik heb eventueel foto's van een profirider singel qua kleur dus als je wilt stuur je maar een pb :) Denk zeker dat die er niet gek bij gaat staan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 14:51

Die van ooteman had ik ook al gezien. Nu weet ik ook weer waarom ik aan de kleur cognac kwam :j mooie singel vind ik dat.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:09

Susan, De singel die jij zoekt hebben ze in precies de goede kleur bij EJ. Voor 109 Euro

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 22:25

Ga ik eens kijken :j heb het ook aan mijn wederhelft doorgegeven allemaal. Kunnen we binnenkort de knoop doorhakken.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 22:56

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 08:36

Ik zou t wel weten, voor die 6 tientjes zou ik die van profi rider proberen. Als hij op is kan je m 5 maal vervangen voor de prijs van een prestige... Als t toch niks blijkt te zijn is het jammer, mazzel moet je toch altijd een beetje hebben denk ik...