Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CharlotteR1 schreef:Een bontje zorgt er juist voor dat je boommaat een maat versmalt. Inderdaad een zadelpasser laten komen
Art_Ificious schreef:CharlotteR1 schreef:Een bontje zorgt er juist voor dat je boommaat een maat versmalt. Inderdaad een zadelpasser laten komen
Dit dus.
Ik had ook een bontje gekocht voor onder mijn nieuw zadel, blijkt mijn zadel hierdoor juist in de nek te gaan schuiven en zonder Het bontje blijft die gewoon netjes achter de schouder liggen. Zonde van het geld maar het bontje gaat dus de verkoop in.
Hinnik123 schreef:Heey allemaal,
K ga binnenkort m'n tinkertje inrijden. Ze is nog wel heel erg in de groei natuurlijk dus ik heb nog geen perfect duur zadel gekocht maar een 2e handsje (nog wel goede kwaliteit en past ook wel gwn goed).
Maar ik zou graag (voor de zekerheid natuurlijk) een goed sjabrakje of bontje (of allevij) die ervoor zorgen dat het zadel niet te hard knelt ofzoiets (ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel).
Zodra ze ouder is en uingegroeide koop ik natuurlijk wel een goed nieuws kwaliteitszadel
Annekeee schreef:Hinnik123 schreef:Heey allemaal,
K ga binnenkort m'n tinkertje inrijden. Ze is nog wel heel erg in de groei natuurlijk dus ik heb nog geen perfect duur zadel gekocht maar een 2e handsje (nog wel goede kwaliteit en past ook wel gwn goed).
Maar ik zou graag (voor de zekerheid natuurlijk) een goed sjabrakje of bontje (of allevij) die ervoor zorgen dat het zadel niet te hard knelt ofzoiets (ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel).
Zodra ze ouder is en uingegroeide koop ik natuurlijk wel een goed nieuws kwaliteitszadel
HO stop!! Even door de duidelijkheid, als het zadel nu al knelt, past hij niet. Dat ten eerste, maaar wat ik eigenlijk wil zeggen. Als hij van nature al knelt en je legt er een bontje onder, zal deze helemaal niet meer passen.
Voorbeeld; trek een te kleine maat schoenen aan, met een extra paar sokken.Succes!
Je gaat een paard inrijden, dan wil je dat de eerste ervaringen zeker, goed zijn. Als een paard een te krap zadel op heeft, dat dit pijn geven, zeker als er iemand nog op gaat zitten. Dit gaat hij dan herkennen als angst etc...
Zadelmaker laten komen!!!!!!