Ik had eerst een erg breed merkloos vzh zadel, en dat zat erg goed, enkel te lang voor haar en te groot voor mij (ik zit graag "snug", zeg maar). Omdat ze enorme drukplekken kreeg overgegaan tot aankoop van een ander zadel - een Ghost. Boomloos dus. Maar nu kreeg ik meer en meer miserie ermee, en ik wil mijn opties open houden. Moest ik mijn Ghost verkocht krijgen, zou ik graag rondkijken voor een ander zadel. Echter ben ik op hetzelfde moment aan het sparen voor een trailer, dus het budget ligt niet hoog.
Ze krijgt enorm snel witte haartjes, bijna elke pad met een speciale onderkant schuurt (denk aan neopreen, dingen met gaten in, nu ook aangedrukte scheerwol) en ze krijgt wel snel drukplekken. Spijtig genoeg is zij het soort paard dat dat helemaal niet laat zien aan de buitenkant, dus ik kan op het slechtste zadel ter wereld zitten - ik zou het niet merken aan haar.
Ze is breed, ze is wijd, ik heb absoluut een soort A-zit nodig (mijn heupen kunnen dat echt niet aan, één keertje voor 2u rondgereden op barebackpad, nooit meer

Criteria als volgt opgesomd -
- Liefst dressuur of mogelijkheid tot dressuurzit, hoeft niet met wrongen, ik ben een beetje allergisch aan enorme kniewrongen)
- Geen western, het doel is endurance en trec.
- Liefst ringetjes voor zadeltassen achteraan of de mogelijkheid ertoe.
- Minder dan 18", heel erg korte rug.
- budget gaat tot 500-600 euro.
- Niet vies van tweedehands!
Iemand een idee? Dit is puur curiositeit, ik weet nog niet wat ik ermee ga doen :p