Ervaring Mac rider

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

roosjuh17

Ervaring Mac rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 18:40

Heeft er iemand ervaring met Mac rider. Ze zien er super uit. Maar vind dat er ineens veel te koop staan.
Mvg

Lante

Re: Ervaring Mac rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 18:51

Te korte takken en liggen daardoor niet altijd even stabiel heb ik me door een zadelmaker laten vertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 18:55

Super tevreden over hier!

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:00

Ik had de olympic, zat heerlijk en was erg makkelijk goed passend te maken :)

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 23:40

Niemand verder

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:02

Ik ben zeer tevreden. Mijn paard heeft een korte rug, maar dit zadel ligt er goed op. Zit ook fijn en blijft lang netjes!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:11

Zadels zitten heerlijk! Maar ik vind ze een rare pasvorm hebben, lag voor geen meter op mijn paard.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:50

Ik heb geen hele lange benen en bij mij waren de zweetbladen echt te lang, zat me flink in de weg aangezien in de beugels onderlangs wil dragen. Ik had de olympic en vond de wrongen ook te dik, kon geen kant op. Vond het opvullen en passend maken ook best duur elke keer.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:55

mijn fries heeft er een te hoge schoft voor icm met rechte ronde rug. het zadel schoof hem in de schouders vanwege de korte takken.
Voor ronde paarden is het een heerlijk zadel

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 15:58

fijne zadels, vooral voor paarden met een korte rug.

Maar let op! heel veel mac rider zadels zijn scheef, de boom. Dus mocht je er 1 2dehands willen kopen,
kijk dit heel goed na of het zadel wel echt recht is.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 08:57

Dat van die korte takken vind ik niet kloppen. Prima zadels. Het is erg regiogebonden mbt wat voor zadels er te koop komen. Paarden veranderen en de meeste zadel verkopers ruilen geen zadels in.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:16

Waarom vind je dat niet kloppen? Zadelmaker vertelde het en heeft het zelfs laten zien. En hoewel er nog weinig reacties zijn, wordt het niet alleen door mij benoemd. Ben daarom benieuwd naar je argument waarom het volgens jou dan niet zou kloppen. :-)

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:52

Lante schreef:
Waarom vind je dat niet kloppen? Zadelmaker vertelde het en heeft het zelfs laten zien. En hoewel er nog weinig reacties zijn, wordt het niet alleen door mij benoemd. Ben daarom benieuwd naar je argument waarom het volgens jou dan niet zou kloppen. :-)

Helamaal met je eens. Het is zelfs het handelsmerk van de Mac Rider, juist zodat het op ronde kortgeribde paarden met weinig schoft past.
Een stubben heeft bv juist lange takken, juist voor lange rechte ruggen met hoge schoften.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:34

Lante schreef:

Ik heb er 1 opnieuw gevuld. Helemaal uit elkaar gehad dus.

Hij week in mijn ogen niet veel af van veel Engelse zadels die ik al in mijn handen heb gehad. Ik val bijvoorbeeld over een paar andere merken die er plastic verlengertjes op zetten. Die takken zijn net zo lang en iets verlengd met een plastic plaatje. En ik heb het nu niet over B merken. Ik heb dat al veel gezien bij diverse (dure) zadels. In Engeland heb ik geleerd om flexible points te maken met leer. Dat komt al stukken degelijker op. Bij MacRider zitten die er uit het hoofd gezegd idd niet op. Maar ik kan meer merken bedenken waar dat zo is.

Ik zal als ik thuis ben nog eens kijken. Als hij er nog is. :D