Barebackpad goedkoop, druk verdelend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ODonoghue

Barebackpad goedkoop, druk verdelend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 10:57

Hoi!

Nu zoek ik voor mijn verzorgfries een Barebackpad, eerst gewoon even om te kijken qua richtprijs en alles.
Ik zoek een het liefst met zitting, zodat het wat stevig zit. Ik rijd nu al een hele tijd zonder zadel maar ik merk dat dit voor hem niet meer fijn is. Daarom zoek ik een Barebackpad die de druk goed verdeeld. Mijn zit zelf is zonder zadel prima, ik kan zijn flinke bokken en schijnbewegingen makkelijk uitzitten dus voor mezelf doe ik het niet.
Nog een eis: liefst tussen de 0 en 200 euro.

Wie weet een goed merk of een fatsoenlijke Barebackpad die ik kan aanschaffen?

antje_vip

Re: Barebackpad goedkoop, druk verdelend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:03

Barefoot hoor ik wel goede verhalen over.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 11:06

antje_vip schreef:
Barefoot hoor ik wel goede verhalen over.

Ik ook inderdaad! :j maar die zitten wat in de hogere prijsklasse

Zag zelf deze van Pioneer:

Afbeelding

Maar de maat staat in aantal cm, hoe weet ik welke mijn Fries past? Aantal cm wat? Ruglengte of singelstoten of wat?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:09

Mwa, die van Barefoot zitten in dezelfde prijsklasse als die jij nu toont :) Dat zadel is 56cm lengte. Als je wil weten of het past, meet dan gewoon je huidige passende zadel op :)

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 11:12

antje_vip schreef:
Mwa, die van Barefoot zitten in dezelfde prijsklasse als die jij nu toont :) Dat zadel is 56cm lengte. Als je wil weten of het past, meet dan gewoon je huidige passende zadel op :)

Meten qua ruglengte? Mijn zadel atm past niet qua boom en kamer, alleen qua lengte wel :j
Beestje met een lastige rug -O- :')

Barefoot is pad + zitting al meer dan 250 euro, die moet je apart kopen zegmaar, de pad op mijn foto is incl. Zitting

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:18

In jou geval met jou budget zou ik gaan kijken naar de FRA Dardo, de Barefoor ride-on pad of de Seilerei Brockamp Support barebackpad.
Dit puur omdat deze met een ander singelsystemen werken als de "standaard" die met 1 band over de rug loopt. Ook kan je kijken naar de voest pads, maar daar ben ik qua comfort geen fan van

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:25

Wij zijn heel tevreden over de fra dardo op onze fjorden. Prijs rond de 90 euro.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:28

Ik heb een christ. Erg tevreden over hoewel de bont het nu wel aan het opgeven is.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:33

leonie87 schreef:
Ik heb een christ. Erg tevreden over hoewel de bont het nu wel aan het opgeven is.

alleen die valt niet binnen het budget van TS ;) Dat is ook de reden dat ik hem niet genoemd heb, net als bv die van zoutwelle hihi

@ TS die Pioneer is zijn geld niet waard!! Stalgenootje had er 1 maar die werd heel snel lelijk, het is namelijk geen echt wol maar nep... (gelukkig heeft zij hem voor €80 op Equitana gekocht dus dan is het niet zo'n ramp maar voor deze prijs zou ik het zeker niet doen!)

Dan zou ik voor ruim 50€ minder voor een Libra gaan, die heeft er nog inlages in ook voor ruggengraad vrijheid
Laatst bijgewerkt door dieseltje09 op 19-08-16 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:34

Ik heb een BBP van Barefoot. Heb hem nu al wat jaartjes, maar ben er nog steeds heel blij mee.
Daarvoor heb ik een goedekope gehad, dat was gewoon jammer geld, dus zou iets verder door sparen als dat mogelijk is...

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 11:35

Dankjewel dieseltje09 en Chasey, Zal daar ook even naar kijken :))

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:49

Ik heb tegenwoordig de bruine versie van de Ride On van Barefoot. Zit goed en stevig voor mij en is zacht en comfortabel voor mijn paard Superding!! En betaalbaar :-). Aanrader.

Succes met je zoektocht!

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 12:08

Dankjewel!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:09

Ik heb ook een Barefoot (de physio). Is het geld wel echt waard. Heb ook kort een Christ gehad, maar ik vind de Barefoot fijner.

Persoonlijk zou ik doorsparen en of voor de Christ of voor de Barefoot gaan :)

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:12

een barebackpad is kwa drukverdeling nooit optimaal. Is een gewoon tweedehands zadel geen betere optie?

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 12:23

mystery1980 schreef:
een barebackpad is kwa drukverdeling nooit optimaal. Is een gewoon tweedehands zadel geen betere optie?

zadel wordt m niet, dan zou ik boomloos moeten gaan. Het zit heel ingewikkeld met zijn rug en we weten niet precies wat er aan de hand is, maar bbp is het enige wat nog in de buurt komt helaas

Devitootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 15:12

ODonoghue schreef:
Het zit heel ingewikkeld met zijn rug en we weten niet precies wat er aan de hand is, maar bbp is het enige wat nog in de buurt komt helaas

Niet vervelend bedoeld, maar als ik dit lees kan ik alleen maar denken: hoe graag wil je nog op dit paard zitten? Zeker omdat je niet precies weet wat er aan de hand is. En dat bokken doet ie misschien wel om je iets duidelijk te maken?

In je OP schrijf je dat hij aangeeft dat het niet fijn meer is. Ik vrees dat een BBP zijn discomfort niet gaat wegnemen. :\

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 15:17

Devitootje schreef:
ODonoghue schreef:
Het zit heel ingewikkeld met zijn rug en we weten niet precies wat er aan de hand is, maar bbp is het enige wat nog in de buurt komt helaas

Niet vervelend bedoeld, maar als ik dit lees kan ik alleen maar denken: hoe graag wil je nog op dit paard zitten? Zeker omdat je niet precies weet wat er aan de hand is. En dat bokken doet ie misschien wel om je iets duidelijk te maken?

In je OP schrijf je dat hij aangeeft dat het niet fijn meer is. Ik vrees dat een BBP zijn discomfort niet gaat wegnemen. :\

Ben ik toch niet de enige die dit dacht........

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 15:26

ODonoghue schreef:
mystery1980 schreef:

zadel wordt m niet, dan zou ik boomloos moeten gaan. Het zit heel ingewikkeld met zijn rug en we weten niet precies wat er aan de hand is, maar bbp is het enige wat nog in de buurt komt helaas

Een boomloos zadel is ook niet fijn als je echt een goede drukverdeling wilt. Misschien beter goed uitzoeken wat er nu werkelijk aan de hand is dan maar aanrommelen en een paard met pijn laten staan.
Het blijven tenslotte vluchtdieren die het niet gauw tonen.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 15:29

Ik heb nergens iets over bokken gezegd ;)

Ik merk aan hem dat zonder zadel rijden veel fijner is voor hem dan met,
met zadel bokt hij inderdaad, zonder zadel niet. Hierom wil ik een bareback pad, om te kijken of hij dan ook bokt. Zo nee, dan kunnen we eindelijk weer wat verder dan ons gebruikelijke rondje om het plaatselijke bos naar buiten.
Als hij wel bokt, dan ga ik gewoon zonder zadel verder en sowieso doe ik ook veel aan vrijheidsdressuur, qua rijden doe ik dit maar 1x per week/2 weken en verder gaat hij aan de longe, wandelen en vrijheidsdressuur. er is ook een goede instructrice bij geweest :j

Ik weet heus wat ik doe en vroeg daarom om advies voor bbp en niet voor zijn rug :)

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 15:35

ODonoghue schreef:
Hoi!

Nu zoek ik voor mijn verzorgfries een Barebackpad, eerst gewoon even om te kijken qua richtprijs en alles.
Ik zoek een het liefst met zitting, zodat het wat stevig zit. Ik rijd nu al een hele tijd zonder zadel maar ik merk dat dit voor hem niet meer fijn is. Daarom zoek ik een Barebackpad die de druk goed verdeeld. Mijn zit zelf is zonder zadel prima, ik kan zijn flinke bokken en schijnbewegingen makkelijk uitzitten dus voor mezelf doe ik het niet.
Nog een eis: liefst tussen de 0 en 200 euro.

Wie weet een goed merk of een fatsoenlijke Barebackpad die ik kan aanschaffen?

Zie hier toch dat hij wel bokt. Lijkt mij dat een goede instructrise niet genoeg is, die kan er niet in kijken, zou eens naar een goede dierenarts kijken en hem eens op de foto laten zetten voordat je verder rommelt en het paard z'n kwaal steeds ernstiger wordt.

Tot die tijd zou ik er niet op gaan zitten als ik het zo hoor.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 15:39

Zoutewelle zijn hele goede!

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 15:41

Dat was vroeger, en het lijkt nu alsof ik dit alleen zeg om mezelf te verdedigen en mijn gelijk te bewijzen, maar vroeger bokte hij, nu niet meer. Hier heb ik genoeg bewijs van staan op de pc.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 15:41

zanakuzies schreef:
Zoutewelle zijn hele goede!

dankjewel! zal even kijken! :j

edit: ligt helaas buiten mijn prijsklasse

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 15:44

Bedankt voor jullie tips! Ik heb onderhand een gevonden en zal gaan overleggen met de eigenaar en mijn ouders.