Sinds Februari heb ik een leuke ruin. Mijn eerst eigen paard, dus alles nieuw..
Dus toen begon mijn zoektocht naar een zadel! Van diegene van wie ik m'n paard heeft gekocht, heb ik een zadel te leen gekregen die best goed lag. Zo kon ik gewoon trainen en rustig doorzoeken naar een goed, passend zadel.
Nu, 6 maanden later, zit ik nogsteeds met een leenzadel..
Hij heeft best een moeilijke rug; Een hoge, lange, smalle schoft. Nu heb ik al een aantal zadel geprobeerd, maar alle zadels zakken tijdens het rijden op/richting de schoft. Dan ligt hij met passen best netjes, maar tijdens het rijden is er bijna (verschillend per zadel) geen vinger(s) tussen het zadel en de schoft te krijgen..
Daarom had ik de zadelmaker ook gemaild met de vraag welk merk ze aanraadt. Ze raadde mij een Kent&Master zadel aan. Nu liggen de nieuwprijzen boven de 1000,-.. Ik heb dat er best voor over, maar ik vind het toch wel aan de hoge kant.. (Tweedehands zijn ze ook best prijzig..) Dus met dat merk in mijn achterhoofd ben ik toch nog even verder gaan kijken, maar weet niet meer waar ik precies naar moet kijken..
Dus ik dacht, open een topic en misschien dat iemand nog wel een goed merk weet of iets..
Ik ben dus opzoek naar een merk voor paarden met een hoge schoft.
Ik wil geen heel plat zadel, maar met een een ietswat diepe zit en wat wrong, maar geen gedwongen zit of iets..

Ik vraag alleen om tips, en hoef geen discussie. Als ik een zadel koop, word die door de zadelmaker gewoon nagekeken etc. Maar ze had nu niks (tweedehands) liggen wat op mijn paard zou passen.
Help?