Vliegendekens repareren!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyrtheMarit3

Vliegendekens repareren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 13:37

Hoi,
Mijn gekke monsters hebben lekker de vliegendekens zitten te slopen, en nu wilden wij ze zelf gaan maken. Als ik ze naar EJ of welkoop o.i.d wegbreng, ben ik zo 20 euro kwijt aan reparatiekosten en daarvoor kan ik net zo goed een goedkopere nieuwe vliegendeken kopen, heb nu Amigo dekens dus zou zonde zijn om hem nu direct al af te schrijven want op de gaten na zijn ze nog super.
Zijn er mensen die ervaring hebben met zelfreparatie? Mijn moeder is heel handig met een naaimachine dus ons idee was eigenlijk om onder de gaatjes van zo'n 3/4/5 cm doorsnede een nieuwe lapje stof te zetten, het liefst van hetzelfde materiaal als de vliegendeken zelf is (kleur maakt verder niet uit).

Mijn vraag is dus, waar haal je dat "vliegenstof"?
Of als iemand anders een ander idee heeft hoor ik dat graag!

Bedankt :D

ouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 13:46

Mijn moeder maakt de vliegendekens van haar paard ook altijd zelf! Haar fries sloopt ze ook en zij heeft hem net weer gemaakt met de stof van een oud vliegenmasker :) die we niet meer gebruikte. Ziet er bijna niks meer van! En de stof is het zelfde!

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 13:47

Ik gebruik een oud vliegendeken om lapjes uit te knippen :-). Is heel goed te doen met de naaimachine.
Als je zelf geen oud deken hebt kun je altijd eens vragen op stal of rondkijken op Marktplaats.

Pancake93

Re: Vliegendekens repareren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:01

Je kan zo'n deken makkelijk met iedere stof pareren. Het heeft volgens mij een mindere funactie dan een waterdichte stof. Of heb je een bijzondere van een duur merk ?

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:11

Ik naai gaatjes altijd gewoon handmatig met naald en draad. Draad dan dubbel en ook dubbel stikken. Het blijft verrassend goed heel, zelfs bij de wat grotere gaten.

Mijn nieuwe vliegendeken had na 1 dag al een flink gat. Heb ik ook genaaid en nu, 3 weken later, nog steeds netjes heel.

Ik zou inderdaad gewoon een kapotte vliegendeken bewaren, kun je daar lapjes vanaf knippen en op je goede deken naaien als de gaten echt te groot worden.