Ogen van paard beschermen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lindas84

Ogen van paard beschermen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 00:49

Hallo Bokkers,

Mijn paard heeft zich gelopen weken al twee keer open gehaald vlak bij zijn oog. Een keer op het ooglid en een keer boven het oog.
Ik heb op stal gezocht of er iets is waaraan hij zich kan openhalen, maar ik kan het niet ontdekken. Mijn paard, is een tikje onhandig, niet zo dominant en staat overdag in een kleine vaste groep. De groep lijkt stabiel en rustig.
Wellicht krijgt hij de de wondjes door een van de andere paard, of misschien dat hij zich misschien wel ergens schaaft. Wondjes genezen goed, maar ik ben eigenlijk wel bang dat hij zich misschien in zijn oog beschadigt. Dat wil ik graag voorkomen.
Hebben jullie ideeën hoe ik mijn paard zijn ogen kan beschermen? Ik zat te denken aan een vliegenmasker, maar misschien zijn er wel betere oplossingen.

tamary

Re: Ogen van paard beschermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 00:52

Enige die hier dat soort wondjes krijgt, schuurt zichzelf open (seme).

Er zijn speciale kappen met stevige bollen over de ogen. Je komt ze in de drafsport wel tegen, maar er zijn er ook in vliegenkap variant.

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 04:51

Er is zo'n vliegenmasker met een soort van boog erin zodat het het oog niet raakt... Volgensmij van het merk Rambo. Misschien is dit wat?

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 05:12

Mijn paard heeft een chronische oogaandoening en ik heb deze kap om haar ogen te beschermen
Afbeelding

Van zilco. Te bestellen via hun site

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:29

Of misschien een gewoon vliegenmasker ?