Goed ademende springbeschermers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ponycrosserr

Goed ademende springbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 13:26

Tja, het zoveelste topic over beschermers, ik kan in de andere topics helaas niet al mijn vragen beantwoorden dus misschien hebben andere mensen hier ook weer wat aan. Als er wel een algemeen topic over is, stuur gerust de link :).

Ik zoek peesbeschermers die ademend en duurzaam zijn met een goede pasvorm en bescherming en daarbij ook nog makkelijk schoon te houden, dat alles in een goede prijs-/kwaliteitverhouding.

De kentucky air beschermers met klittenband lijken me wel fijn, niet extreem duur en met ventilatiegaatjes, maar gaat hier echt lucht doorheen en blijven de benen hierin echt cooler?
http://www.all-eventing.com/product/165 ... -air-boots

Ook de premier equine tendon zijn interessant, grote ventilatiegaten en ze zien er goed uit, maar is zo'n quick-release sluiting wel handig en blijft dat lang goed, hebben ze een mooie pasvorm en blijven ze echt cooler, over deze beschermers kan ik heel weinig recensies vinden.
http://www.premierequine.co.uk/PBCPPlay ... ID=1732791

En zijn er ook ervaringen met de Le Mieux Teknique Tendon boots, wordt dat stukje leer op de achterkant niet heel snel lelijk en koelt het wel echt wat af door die kleine gaatjes? Zijn ze niet erg groot en lomp en hebben ze een mooie pasvorm?
https://drunensruiterhuis.nl/en/paard/1 ... 18940.html

Ademen de Zandona superior air beschermers goed en blijven ze lang netjes?
http://www.dochorse.nl/zandona-superior ... boots.html

En dan hebben we natuurlijk nog de veredus beschermers welken vaak vrij duur zijn, je hebt ze in allerlij varianten, met carbon hoeft van mij niet perse, ik denk dat dat niet zoveel uitmaakt behalve dat ze er een stuk duurde van worden. Maar volgens mij zijn dat wel de enige van veredus met ventilatie? De rest is volgens mij allemaal helemaal dicht, dus het lijkt mij dat de benen daar alsnog warm onder worden?

Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen want kiezen is lastig en helemaal als je niet de mogelijkheid hebt om ze in het echt te bekijken :)

Capriootje

Re: Goed ademende springbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:57

Ik heb ervaring met de PE en op dit moment de Le mieux beschermers in gebruik.

Na een flinke springtraining zijn bij allebei de benen alsnog wel warm. Vind de PE voor m'n gevoel koeler omdat ze meer gaatjes hebben. Van beide is de pasvorm erg netjes voor mijn paard met lange benen en redelijk slank (maar L) voor m'n vorige paard met stevige korte pootjes niet en had ik de veredus met leren voering. Deze waren in mijn ogen echt de beste tot nu toe. Dat paard kreeg ook snel plekjes dus was win-win.

Wat ik ook heb gemerkt is dat het per paard en training verscheelt qua warmte en zweet. Ook pasvorm doet veel natuurlijk. Blijft een lastige keus!

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 22:49

Dankje voor de reactie! Mijn paard heeft niet extreem lange benen ofzo, wel slank. Ik heb nu gewone neopreen beschermers van Pagony en daar zweet ze met springen behoorlijk onder. Ik vind die van PE toch wel heel interessant, ook niet super duur. Bleef hij onder de veredus dan ook echt koeler, want als de beschermer verder dicht is kan de warmte toch ook nergens heen?

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:52

Ik ben al jaaaren erg blij met mijn TriZone allsport boots. Heel licht, laten alle lucht door ivm gaas structuur, en dus heel degelijk.

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 18:08

Ze kunnen best wel heel goed zijn maar ik zoek toch verder, ik vind het zo raar dat dezelfde beschermers voor de voor- en achterbenen zijn. Ze geven me ook niet zo'n veilig gevoel met springen omdat er niet echt een harde plaat in zit.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 15:08

Ik heb voor achter een maatje groter dan voor. Pasvorm is prima.
Er zit juist wel een hardere versteviging in. Ze worden ook voor cross gebruikt namelijk.

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 20:04

Ooh oke ik dacht dat het zacht was maar dat valt dus wel mee. Maar ik heb al cross beschermers en zoek nu dus echt speciaal voor het springen, wel bedankt voor je reactie!

Ik kwam deze van Passier in de winkel ook nog tegen, heeft iemand daar ervaring mee? http://www.ej.nl/paard/beenbescherming/ ... 10384.html

Ik neig nu naar de Zandona's, bij de Divoza hebben ze nu weer 25% korting op een artikel naar keuze dus dat is dan wel lekker :P .
Bij Divoza hebben ze de Veredus, Passier en de Le Mieux trouwens ook dus zo doorslaggevend is dat niet :')

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:43

Zandona heb ik geen ervaring mee. Ik kijk zelf toch ook nog mee/verder voor iets beters.

Kentucky heeft nu met wol en luchtgaten, ze zeggen dat lamswol wel echt goed ademt maar lijkt me toch zo warm. Dubbel!

De Le mieux snug boots bevallen me super in dagelijkse training maar voor springen heb ik dus ook nog niet hét gevonden. Die PE zijn in sommige maten nu helemaal in de aanbieding, set rondom voor 70 euro.

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 11:01

Ja dat lijkt me ook met wol en het lijkt me zo snel vies worden.

De PE is nu wel mooi goedkoop ja, ik vind het wel een nadeel dat je ze niet ergens kunt bekijken.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:24

Ik heb ook Trizone beschermers, vind ze erg fijn. Benen blijven kouder dan onder andere beschermers. Ik spring er ook mee, in die van mij zit geen harde plaat. Maar dat hoeft voor het springen ook niet, die heb ik enkel met de cross in de crossbeschermers. :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:26

Sannnn schreef:
Ik heb ook Trizone beschermers, vind ze erg fijn. Benen blijven kouder dan onder andere beschermers. Ik spring er ook mee, in die van mij zit geen harde plaat. Maar dat hoeft voor het springen ook niet, die heb ik enkel met de cross in de crossbeschermers. :)

Ik vind die Trizone zo hard/stug? Of worden ze wel soepeler in gebruik?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:30

Ze worden soepeler. :j 1 van mijn paarden is gevoelig qua wondjes van stugge beschermers en dat is niet van toepassing bij de Trizone.

Spessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:15

De pe's leken me super, maar draaiden helaas.... lees bij meer mensen dat de pasvorm niet altijd top is...

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 12:49

Gaat dat over de crossbeschermers of de springbeschermers Spessie? Ik heb de crossbeschermers van PE en die moet ik inderdaad behoorlijk strak doen omdat ze anders af zakken, maar ik denk dat ik die gewoon beter een maat kleiner had kunnen hebben. Bij springbeschermers lijkt het me sterk dat ze draaien?

Spessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:43

ponycrosserr schreef:
Gaat dat over de crossbeschermers of de springbeschermers Spessie? Ik heb de crossbeschermers van PE en die moet ik inderdaad behoorlijk strak doen omdat ze anders af zakken, maar ik denk dat ik die gewoon beter een maat kleiner had kunnen hebben. Bij springbeschermers lijkt het me sterk dat ze draaien?

Ja sorry, bedoelde de crossbeschermers.... :o

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 19:15

Dacht ik al, maakt niet uit ;)

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 00:14

Volledig leren?

Of de dalmar cross beschermers staat een hare plaat voorin en achterin

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 22:34

Leren moet je zo goed onderhouden :').

Ik heb al PE crossbeschermers dus neem er niet ook nog Dalmar's bij, het gaat ook echt om springbeschermers.

Maarrr.. Ik heb vandaag de Zandona's bij de Divoza opgehaald dus ik hoop dat het wat is := .

T3ss95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 22:42

Veredus zijn erg fijne ademde springbeschermers!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 13:42

Hoe bevallen de zandona's TS?

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 15:50

Pasvorm is goed, ik heb de M. Ze zweet er nog wel behoorlijk onder, dat hou je dan toch wel denk ik, ik zou niet weten hoe dat beter zou kunnen.

Bij de vorige pagony beschermers kwam er veel zand bij in (ze waren ook iets te groot), de Zandona peesbeschermers blijven van binnen helemaal schoon, bij de kogelbeschermers komt er bovenlangs wel wat zand in, maar misschien ligt dat ook gewoon aan de springmanieren van mijn paard :D. Ze zitten mooi stevig verder en de sluiting vind ik ook handig.