Welk zadel moet ik nou kiezen??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xAnnouk

Welk zadel moet ik nou kiezen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 19:30

Hallo allemaal! Alvast bedankt voor het lezen van mijn topic. :)

Waar het om gaat;

Ik heb een kent and masters S serie zadel. Waar ik zelf wel oke in zit en die goed ligt op mijn paard.

Nu kwam ik een hele leuke kans tegen. Voor een kleine prijs kan ik een kieffer dressuur zadel overnemen met een medico boom zitting. Wat erg goed is voor mensen met rugklachten. (En jep helaas behoor ik daar toe)

Vandaag ben ik heen gereden en heb ik op verschillende zadels gezeten maar ik kwam elke keer uit bij het boven genoemde zadel.
Daarna nog op mijn eigen zadel gezeten.
Conclusie; ik zit veel vaster/zekerder en beter op het kieffer zadel. Wat voor mij erg fijn is omdat ik soms nog onzeker ben op het paard, maar daar ga ik nu niet verder op in. Dat wordt een veel te lang verhaal.

Als ik deze aanschaf moet er nog wat aan gebeuren om het pas te maken. Waarschijnlijk ben ik dan zo'n 110 euro kwijt. (Pasconsult, boom verbreden en vulling van de kussens)

Ik heb het zadel gepast en even mee gereden op mijn andere pony maar dat was meer stappen en een beetje draf. Nog steeds erg tevreden over het zadel.
Ik kan hem alleen niet uittesten op het paard waar her voor bedoeld is omdat hij daar voor nog veranderd moet worden. (Boom verbreden en iets vulling weg) Mocht ik dat willen moet ik hem gewoon al kopen wat ik wel logisch vind.

Wat nu de vraag is;
Zal ik gaan voor het kieffer zadel of blijven bij mijn kent and masters?

Voordelen kieffer
- zit fijner
- nog garantie
- goeie kwaliteit
- beter voor mijn rug
- boom is door zadelmaker makkelijk aan te passen

Voordelen kent and masters
- boom die zelf te verwisselen is
- zit er oke in
- ligt goed op paard

Ik zit erg te dubben, de prijs van het kieffer zadel is echt heel netjes! En ik wil het graag doen maar toch blijft het een gokje..

Alvast bedankt :)

Mariposa11

Re: Welk zadel moet ik nou kiezen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 19:32

Kieffer heeft een heel andere boomvorm dan kent and masters. Is vaak veel smaller in de twist en daar helpt verbreden vd boom niet bij..

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 19:45

Mariposa11 schreef:
Kieffer heeft een heel andere boomvorm dan kent and masters. Is vaak veel smaller in de twist en daar helpt verbreden vd boom niet bij..

Inderdaad, maar als de zadelmaker zegt dat ze de boom voldoende kunnen aanpassen, moet het goed zijn toch...

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 20:03

Alleen t kopijzer kan breder. De boomvorm van Kieffer is totaal anders dan de KM..

Boomvorm kan niet aangepast worden..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 20:11

Je hebt nu een goed passend zadel waar je zelf ook goed op zit.. :j
En je gaat kijken naar een zadel wat nu dus niet past, wat dus geld gaat kosten om hem passend te krijgen, áls dat al gaat lukken...

Ik geloof niet dat ik dat risico zou gaan lopen.. :n :n

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 20:31

Ik zou eens even navragen wat voor vulling de Kieffer heeft. Heb van meerdere kanten (zadelmakers ook) gehoord dat er geen makkelijk aanpasbare vulling (zoals wol) in zit...

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 20:47

Ik heb besloten het niet te doen. Ik heb nog een ander kieffer zadel. (springzadel) en deze ligt perfect. Alleen die was al geleverd met brede boom. Dus de hele aanzet is dan al anders en past beter bij het paard als dat ik de medium breder wil maken.
Bedankt allemaal voor jullie berichten :)