Martingaal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Martingaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 17:46

Mijn pony drukt heel erg zijn rug weg door met zijn hoofd in de lucht te lopen, vanmiddag heb ik een oude martingaal uit de kast gevist en gepast, aan de ruime kant maar na wat passen en meten toch mee gereden en hij liep er fijn onder! Dat was een Full dus te groot voor mijn pony van 134 maar nu vroeg ik me af, dit was een gewone martingaal maar heeft een borsttuig hetzelfe effect? internet maakt mij nog niet echt wijzer op dit gebied

En nee ik ben niet zozeer voor hulpteugels en ik zou het liever oplossen zonder maar misschien is het voor de komende keren wel fijn om te kijken hoe en wat

(Misschien handig om te zeggen, 9 vd 10 keer rijd ik buiten dus ik wil mn pony gewoon 100% onder controle hebben en als hij zn hoofd zo hoog draagt zit er een slechtere rem op)

Anthemis

Re: Martingaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 17:54

Ja, zelfde werking, martingaal los of martingaal in combinatie met borsttuig. Alleen is een borsttuig vaak duurder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 18:24

dunja_11 schreef:
Ja, zelfde werking, martingaal los of martingaal in combinatie met borsttuig. Alleen is een borsttuig vaak duurder.

Dankjewel! Ik zit inderdaad even te kijken en zie dat ze pas beginnen vanaf 35,-, wordt dus gewoon een simpele martingaal!

Maar mijn pony heeft een korte hals, normaal heb ik alles tussen pony en cob in.. Maar nu weet ik echt niet wat ik moet nemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 18:34

Ik heb nog een grote pony martingaal liggen, die mag je wel overnemen om te proberen. Gewoon een simpele, je hoeft alleen de brievenbuspost-verzendkosten te betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:54

JoskaH schreef:
Ik heb nog een grote pony martingaal liggen, die mag je wel overnemen om te proberen. Gewoon een simpele, je hoeft alleen de brievenbuspost-verzendkosten te betalen.

Sorry ik heb net een borsttuig besteld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:28

oh ok! veel succes met je pony!