welk zadel voor ronde shetlander?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

welk zadel voor ronde shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 09:51

Ik heb n onwijs leuke shet die het heel leuk onder het zadel doet.

Mn dochters zijn alleen uit het pinokkio zadeltje gegroeid, dus die is verkocht.

Nu op zoek naar iets anders, maar wat... Het is n shet van 95cm en maatje rond, geen schoft dus. Zijn er uberhaupt boomzadels die daar op passen? Afgezien van de lengte, het moet ook wel n kort zadeltje zijn!

Iemand een soortgelijke shet onder het zadel?

davinci2412

Re: welk zadel voor ronde shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 09:52

Ik heb een shet lopen met een wintec zadeltje.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 10:31

Maar heeft wintec van zulke wijde bomen?

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 10:34

Geen idee.. Ze gaan redelijk ver.. anders zou je beter naar een boomloos zadel kunnen kijken

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 10:38

Dat zou idd een optie kunnen zijn. Als ik google zie ik wel veel shet boomzadeltjes, maar die zullen wellicht op anders gebouwde shetjes passen.

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 10:39

Ik heb ook brede shets en dartmoors en ik heb er een 16 inch zadel op.
Heb evt. ook nog wel zadeltjes te koop.
Ik weet niet waar je woont?
stuur me anders maar een pb

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 10:44

Detos, jij kan nooit weten of jouw zadels zullen passen op de ponies van TS. Inchmaat zegt helemaal niets over de boommaat van de pony, hooguit of het zadel te lang zal zijn. Om deze reden adviseer ik ts om geen boomzadel te nemen voor een shetlandpony. De reden is dat je er een zadelmaker voor moet laten komen om te kijken welke boommaat past, dan ben je een hoop geld kwijt voor een zadeltje. Een boomloos zadel raad ik je eerder aan, omdat deze meestal (zelf) makkelijk aan te passen zijn en de kans veel groter is dat zon zadel goed past op een shetlander :) ook op de rug van je shetlander moet je zuinig zijn, boomloze zadeltjes zijn daarnaast ook nog tegen een leuke prijs te vinden. Verdiep je wel even in de pads met inlages :)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 22:47

@detos, 16 inch gaat voor deze echt te groot zijn, ik weet niet wat je te koop hebt? T mag wel n boom zijn die 180 graden breed is ;)

@eight, dankje voor je reactie, ik denk idd dat het wel boomloos gaat moeten zijn. Ik ga er idd niet zomaar iets op leggen, al was het alleen maar omdat de kids er anders n ei d boven zweven ivm te smalle boom, haha.

Waar kan je daar het best (online) voor boomloze zadels kijken?

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:00

Harry horse zadeltje past vaak wel goed
en heeft ook een verwisselbare boom.
Wintec boom past er evt ook in.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:01

Ik heb net een wintec kids zadeltje overgenomen. 12.5 inch, kussens zijn net als bij een pinokkio te verstellen. Hier op mijn merrie van 1.03.

Afbeelding

Vind zelf de kussens veel zachter en fijner aanvoelen dan het bambino zadeltje van bijv epplejeck.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:04

Ik heb een Pro Rider Neptunus 14 inch voor mijn shetlanders van 1.08 m, waarvan er eentje ook heel breed is. Je hebt ze ook in 12 inch. Super fijne zadeltjes (vind ik).
Een kennis van mij heeft boomloze zadeltjes voor al haar shetjes (ook van die kleine shetjes als jij hebt, of zelfs kleiner).

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 21:33

Ok dankje!

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:36

Ik had mn shets altijd onder een JC veelzijdigheids ponyzadel lopen. Een 15 inch met een brede boom.

Maar die shets waren rond de 1.05m.
Ik weet niet of er maten zijn voor jou pony.
Ik heb het zadel trouwens te koop. ;)

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 16:03

Eight schreef:
Detos, jij kan nooit weten of jouw zadels zullen passen op de ponies van TS. Inchmaat zegt helemaal niets over de boommaat van de pony, hooguit of het zadel te lang zal zijn. Om deze reden adviseer ik ts om geen boomzadel te nemen voor een shetlandpony. De reden is dat je er een zadelmaker voor moet laten komen om te kijken welke boommaat past, dan ben je een hoop geld kwijt voor een zadeltje. Een boomloos zadel raad ik je eerder aan, omdat deze meestal (zelf) makkelijk aan te passen zijn en de kans veel groter is dat zon zadel goed past op een shetlander :) ook op de rug van je shetlander moet je zuinig zijn, boomloze zadeltjes zijn daarnaast ook nog tegen een leuke prijs te vinden. Verdiep je wel even in de pads met inlages :)

Nou ik heb 11 pony's en ze hebben allemaal een jc zadel of een pagony zadel en ze passen allemaal super en ZONDER zadelmaker. dus......... Ik heb nu heel wat extra zadels dus wat over en er is er altijd wel eentje die past!
En mijn pony's hebben een super rug hoor!

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 16:05

WowAmigo schreef:
@detos, 16 inch gaat voor deze echt te groot zijn, ik weet niet wat je te koop hebt? T mag wel n boom zijn die 180 graden breed is ;)

@eight, dankje voor je reactie, ik denk idd dat het wel boomloos gaat moeten zijn. Ik ga er idd niet zomaar iets op leggen, al was het alleen maar omdat de kids er anders n ei d boven zweven ivm te smalle boom, haha.

Waar kan je daar het best (online) voor boomloze zadels kijken?

Ik heb ook nog een 15 inch liggen. Maar als jij zo'n mega brede pony hebt.............

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 16:06

Voordeel van boomloos is dat deze ook heel makkelijk op een eventuele volgende pony aan te passen is :D

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-16 22:51

Nou ja, megabreed, maar het is zo'n rond beestje (niet megavet overigens hoor) dat ik zo 1, 2, 3 me niet zo goed kan voorstellen dat daar n boomzadeltje goed op kan liggen. Ze heeft gewoon bijna geen schoft!

En t is best n kleintje dus moet ik goed oppassen dat ik er geen te groot zadel op leg.

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:27