De ultieme beenbeschermers voor weidegang?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pytje

De ultieme beenbeschermers voor weidegang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 20:31

Mijn paard is niet zo heel zuinig op zichzelf en heb ik daarom op het land beenbeschermers om.

Zonder krijgt hij voortdurend wondjes en vrijwel elk wondje resulteert in een dik been tot soms einschuss aan toe of hij schopt zichzelf een gebroken griffelbeen. Reden genoeg om geen discussie te willen voeren over het wel of niet omdoen van bescherming.

Nu mijn vraag, welke vinden jullie fijn? Ik wil graag ventilerende bescherming die wel stevig genoeg is.

Tot nu toe heb ik al de volgende merken geprobeerd, maar bij allemaal krijgt hij wat plekjes/wondjes op de huid.
Trizone: zakt af
Dalmar speed: plekjes
Compositie die hele lelijke van rubber: plekjes.

Wie weet raad?

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:38

Misschien eens zoeken in de richting van western bescherming?
Misschien een Davis Splint boot gecombineerd met de bell boots van bv. Pro Equine oid.
Blijft hier veel langer heel, en zorgt bij de meeste niet voor plekjes

Pytje

Re: De ultieme beenbeschermers voor weidegang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 20:46

Die bedekken inderdaad precies het kwetsbare gedeelte van waar mijn paard wondjes oid krijgt. Ze zien er alleen niet heel erg ademend uit. Hoe voelen de benen na een dag buiten lopen eronder aan?

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:56

Pytje schreef:
Die bedekken inderdaad precies het kwetsbare gedeelte van waar mijn paard wondjes oid krijgt. Ze zien er alleen niet heel erg ademend uit. Hoe voelen de benen na een dag buiten lopen eronder aan?

Goh hier staan ze niet de hele dag buiten, maar gemiddeld een uur of 6-7 en als ze gewoon grazen en niet 3 uur gek lopen te doen, zijn ze meestal gewoon droog. Natuurlijk als ze het eerste uur gek doen, zijn ze nat maar drogen heel snel en zijn gewoon af te spuiten met de slang.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 21:06

Klinkt goed! Een uur of 6-7 buiten versta ik onder een dag buiten, haha.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:19

Je hebt ook van die spinnenweb beschermers..

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 21:33

Dat zijn die van Compositi. Zien er niet uit, maar wel lekker luchtig. Door het rubber geeft het teveel wrijving heb ik het idee, omdat het stroef is.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:57

Geen ervaring mee maar volgens mij geeft rubber geen schuurplekken

Rozenkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:58

Ik heb peesbeschermers gehad met echt lamsvel aan de binnenkant, waarvan de buitenkant van leer. Die ademen en geven geen plekjes..lamsvel is uitwasbaar en kon met klittenband los en vast in de beschermer gezet worden

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:02

Le mieux :)

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:20

Peesbeschermers gaan bijna allemaal irritatie geven als ze er zoveel uren mee moeten lopen. Of je moet er bandagelappen onder doen, maar dan wordt het geheel wel erg zwaar en warm. Ik weet niet hoe het paard is, maar als hij elke dag start met een zotte bui zou je ook kunnen proberen om hem dan goed in te pakken en na een half uurtje de beschermers af te doen.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:46

Eskadron Climax onderlappen en daarover de composite beschermers dan blijven ze wel ademen(onderlappen wel even op maat knippen zodat ze niet 3x dubbel zitten) maar door de voering schuren ze niet! 1 nadeel heel nat weer vinden de onderlappen niet leuk...

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 08:28

Bedankt allemaal!

Paard heeft niet 1 moment dat hij druk is in het land. Kan het ook zomaar ergens halverwege de dag of aan het einde in zijn bol krijgen. Dus helaas alleen het eerste half uur geeft geen garanties.

Die van Mieux zien er wel heel comfortabel uit! Zijn ook makkelijk om te doen met die haakjes.

Blijven die onderlappen stevig zitten als ze niet vastzitten?

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 08:31

Ik vind de eskadron air easy hele fijne peesbeschermers. Benen blijven koel en zijn heel zacht.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 08:59

Ik heb ook een kluns die met peesbeschermers in de wei staat. Ik heb veredus en daaronder blijven de benen koel en ik krijg geen plekjes. De Le Mieux zitten ook goed maar die zijn wat warmer. Ik heb ook diverse crossbeschermers gebruikt maar de veredus bevallen het beste

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:17

damian23 schreef:
Ik heb ook een kluns die met peesbeschermers in de wei staat. Ik heb veredus en daaronder blijven de benen koel en ik krijg geen plekjes. De Le Mieux zitten ook goed maar die zijn wat warmer. Ik heb ook diverse crossbeschermers gebruikt maar de veredus bevallen het beste

Welk model van veredus heb jij ? :)

Ik denk ook dat die western boots nog weleens wat voor je kunnen zijn TS, denk dat andere allemaal wel snel plekjes geven bij een paar uur dragen dagelijks. Ik heb zelf de Le mieux snug boots , die zou je nog kunnen proberen omdat ze qua model lijken op de 3 in 1 beschermers.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:44

De carbon gel. Maar die zijn al weer 4 jaar oud. Je hebt nu de carbon gel vento voor meer ventilatie. Als die van mij stuk zijn wil ik de carbon vento

Ik heb ook de mieux snug boots maar die vond ik warmer dan de veredus.

Dups

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:03

Voor mij ook erg nuttig, thanks!

Ik heb ook zo'n lompe sukkel, die zonder beschermers kapot uit de wei komt. Ik heb PEI Eventing Boots, perfect maar voor de zomer vind ik ze te heftig. Ik ga dus even jullie opties testen!