Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zadelmaker in kwestie is lang bezig geweest en heeft uitgebreid de tijd genomen om te kijken, voelen, beoordelen en vragen te beantwoorden
en ik was minder kwijt dan jij, daarna ook nog geen problemen weer gehad met mijn zadel. Westhof schreef:Wat raar zeg. Toen ik de zadelmaker liet komen moest ik wel rijden, zodat zij kon zien hoe het zadel lag. Lijkt me ook niet meer dan logisch. Ik zou toch eens op zoek gaan naar een andere zadelmaker.
JenniferU schreef:ik heb er 1 gehad die mijn paard ook niet wou zien lopen,
de gene die ik nu heb wilt zowel voor het aanpassen als na het aanpassen me paard zien lopen
_Nynke schreef:Ik moest ook rijden, in alle 3 gangen.
Bij mij heeft ze eerst gekeken hoe het lag in stilstand zonder gewicht erop, en toen met gewicht.
Toen heeft ze t aangepast en moest ik gaan rijden, en zo moest ik 4x op en afstijgen voor t passend was hahaZadelmaker in kwestie is lang bezig geweest en heeft uitgebreid de tijd genomen om te kijken, voelen, beoordelen en vragen te beantwoorden
en ik was minder kwijt dan jij, daarna ook nog geen problemen weer gehad met mijn zadel.
Is dus wel een beetje apart dat jij niet hoefde te rijden!
JenniferU schreef:ik heb momenteel anouk verlouw, idefix4 op bokt.
zij komt door het hele land. http://www.wellsaddle.nl
de 1e die ik had was zadelmakerij de gouden naald

. Op het moment dat mijn paard fijn ging lopen en zijn buikspieren aanspande ging het zadel klapperen. Inmiddels is het zadel door iemand anders aangepast en mijn paard loopt er veel fijner mee
.
. Lag wat achterover. Dus toen ik daarnaar vroeg liet Bert m'n paard haar bekken kantelen, en toen lag het mooi in balans. Paard heeft overigens zelf haar zadel uitgekozen. Verschillende merken geprobeerd, die stuk voor stuk nagenoeg perfect lagen. Onder Albion wilde ze geen stap zetten. Onder de mono van Tribal ook niet, alleen galop was ze daarmee super fijn. De Classic van Tribal liep ze meteen fijn mee. Bert loopt ook altijd even een stuk mee naast paard met ruiter en voelt dan ook onder het zadel hoe het ligt. Voor mij geen andere zadelmakers meer dan Bert en Herman! Dusdanig tevreden dat ik na het aanschaffen van een nieuwe Tribal, ook een Tribal heb besteld voor mijn ruin. Ook hij loopt er erg fijn onder
. Hij komt kijken op stal en vult het dan thuis op (is ook niet meest ideaal), maar mijn zadel ligt wel goed nu, ook al zal het evenwicht in draf altijd een probleem blijven!
.