Hoe (be)valt het HH halsterhoofdstel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Incroyable

Hoe (be)valt het HH halsterhoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 22:50

Hi bokkers,

Zoals de titel luidt: ik vroeg me af of er toevallig bokkers zijn die weten hoe dit Harry's Horse halsterhoofdstel valt. Zo'n hoofdstel lijkt me erg handig en ik denk er dus over om er eentje aan te schaffen, maar mijn leasepony heeft net het tussenmaatje tussen maat Shet en maat pony in. Het beste zit qua halster een maat shet die groot valt, maar haar gewone hoofdstel is dan weer maat pony. :=

Ik hoop dat jullie me meer kunnen vertellen, en er mogen ook suggesties gedaan worden voor andere merken die halsterhoofdstellen in maat shet/pony verkopen. :)

Groetjes Jolijn

Jupinkle

Re: Hoe (be)valt het HH halsterhoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 10:29

Je ziet dit vaak bij de endurance.
Naar mijn gevoel ziet dit er een prima halster uit. Nu denk ik dat wanneer je het als hoofdstel gebruikt, het neopreen niet zo lekker zit bij je paard achter de oren. Maar dan kan je er eventueel nog een gelpadje onder steken. Ook valt het principe van een neusriem dan weg. Een halster zit namelijk los rondom de neus. Maar is natuurlijk net wat je paard fijn vind.

Maar het is het proberen waard :)
Ik zou het allesinds niet doen omdat ik liever een leder hoofdstel met neuriem heb, maar dat is je eigen voorkeur.
Waarom wil je eigenlijk een halsterhoofdstel?