Ik hoor veel goede berichten over een myler bit. Er schijnt ook nog een level 1,2,3 te zijn. Kan iemand mij het verschil uitleggen en iets over het bit vertellen? Wat is er zo speciaal aan en gebruik je het voor paarden met gevoelige monden of maakt dat niet uit?
Heel toevallig heb ik daar vorige week wat over geblogd (zie link hieronder). Vind het werkelijk ontzettend fijne bitjes en ook hier is 't rijden stukken fijner geworden.
veel goede verhalen ja. Behalve dat mijn paard het echt een vreselijk bit vond. Dat kán dus ook.
Laurievc
Geplaatst: 29-07-16 12:40
pol013 schreef:
veel goede verhalen ja. Behalve dat mijn paard het echt een vreselijk bit vond. Dat kán dus ook.
Hier exact hetzelfde. Veel kenissen die er goed mee zijn, mijn ruin vond het vreselijk... Is even uitproberen en paardafhankelijk
Koper
Geplaatst: 29-07-16 15:05
Level 1 is zonder tongboog. Level 2 is met een klein tongboogje. En level 3 is met een hogere tongboog. Hoe hoger de tongboog hoe meer het bit inwerkt op de lagen (en dus minder op de tong). Het is helemaal paardafhankelijk welk level hij het prettigst vindt. Mijn paard heeft een level 1 en een level 2 en loopt op beide goed. Hij heeft niet zozeer een gevoelige mond (niet gevoeliger dan andere paarden ) maar wel een mond met weinig ruimte. Een dik bit, en een dun enkelgebroken bit, kan hij niet goed kwijt. En een dun dubbelgebroken bit vond hij te veel gewiebel.