Welk springzadel voor mijn tuiger?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

DreamGuide

Welk springzadel voor mijn tuiger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 14:31

Hallootjes! :D

Ik ben momenteel braaf geld opzij aan het zetten om binnenkort een springzadel te kunnen kopen voor mijn paard. Ze vind het ongelooflijk leuk om te springen maar in mijn dressuur zadel kan ik onvoldoende uit het zadel komen om met haar mee te bewegen.
Dus, ik was van plan een springzadel voor haar te kopen. Ik wilde hem sowieso door een zadelmaker op maat laten maken, maar er is zoveel keuze dat ik een beetje een richting zoek qua merk en type voor het juiste zadel.

Ze heeft een beetje karperrug (zit nu al voldoende spier overheen dus je ziet er praktisch niks van) en verder is haar rug heel recht en redelijk lang. Ze is vrij smal (niet arabier smal).

Mijn dressuurzadel is een Rossner Montreal

Foto rug: (hoop dat het zo een beetje te zien is)

Afbeelding

Het liefst heb ik iets (licht) bruins, maar ik vind het veruit het belangrijkste dat het haar goed ligt.

Iemand een idee?

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:08

Op zo'n rug past een vlak springzadel. Bijvoorbeeld een Stübben Siegfried II. Zijn tweedehands goed verkrijgbaar en zijn meestal niet duur.

wwillemijn

Re: Welk springzadel voor mijn tuiger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:21

Kent en masters springzadel heb ik op mijn Gelders x Groninger merrie voor het springen. Daarvoor een stubben en die lag goed, maar te hard voor m'n eigen kont :D

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 10:26

De stübben had inderdaad mijn aandacht al! Vind dat er uit zien als erg mooie zadels. Bedankt voor de tips, ik ga op onderzoek uit. :)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:44

Stübben staat nou juist bekend om zijn gewelfde boom. Dat komt door de manier waarop ze de bomen opspannen.
Als de Rossner dressuur goed ligt, is er dan niet een vergelijkbaar zadel in springuitvoering?

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 10:51

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet veel weet van springzadels, daarom ben ik vooronderzoek aan het doen.
De Rossnner Atlanta had ik ook gezien, iemand daar ervaring mee?

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:04

Ik heb een rossner atlanta gehad, voor een week.
Wat een bagger zadel.
Heb nu een equipe expression, en die kan ik je zeker aanraden. Super pasvorm en zit erg prettig!
Kost wel wat, maar hij is het zeker waard.

Stubben portos de luxe is ook een erg prettig zadel. Ik heb een paard gehad met een vergelijkbare rug als die van jou, en daar lag ie perfect op.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:10

Afbeelding