Losse neusjes voor hackamore

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Allegra

Losse neusjes voor hackamore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 22:34

Ik ben voor mijn hackamore op zoek naar een andere neusstukje, maar ik kan eigenlijk geen mooie vinden. Ik ben bekend met die van Barefoot, Art of Riding en FRA, maar die vind ik niet mooi. Die van PS of Sweden vind ik wel heel gaaf maar de verzendkosten zijn net zo duur als het neusje, dat heb ik er nog niet voor over.
Weet iemand nog andere fabrikanten, of misschien iemand die zoiets kan maken? Wel graag leer, geen biothane oid.

Dabo

Re: Losse neusjes voor hackamore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 23:02

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 23:13

Ik lees even mee.. heb nu die van Barefoot maar vind hem eigenlijk ook niet zo mooi. :o opzich wel fijn maar vind hem zo lomp ogen.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 08:04

Captain, wat vind jij van die van PS of Sweden? Als we bijvoorbeeld samen een bestelling kunnen doen is me al meer de moeite. Jij komt uit Veenendaal toch? Daar moet ik binnenkort toch weer heen, dan kan ik het meebrengen evt.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 08:21

Ik heb er zelf een gemaakt van een oude aansnoerneusriem.
Daaronder heb ik een kopstukbontje van BR die ik wat heb ingekort.

Afbeelding

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 08:21

Hoe duur is het verzenden? Misschien wil ik ook wel meedoen, woon zelf in Rhenen :j

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 14:49

Drico schreef:
Hoe duur is het verzenden? Misschien wil ik ook wel meedoen, woon zelf in Rhenen :j

Verzenden is €31,25. Das ook ongeveer wat de neusjes kosten.

Keeyzie, de originele aan mijn hackamore is nog prima hoor, maar gewoon saai. En aangezien alle frontriemen bij mijn paard over zijn ogen zakken (en ik als hoofdstel dus alleen een kopstuk overhou) is die neusriem eigenlijk de enige plek om het hoofdstel een beetje op te leuken. Veel riempjes en ringetjes er bovenop vind ik niks (hoewel ik best nog eens zo'n cavemore wil proberen). Het moet niet teveel poespas hebben maar ik vind die mat croco en die met die steentjes van PS of Sweden bijvoorbeeld wel heel mooi.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 14:23

Even een schopje, ik heb onlangs een hoofdstel laten maken door viola hier op Bokt. Zij heeft ook het neusstukje voor de hackamore gemaakt:

Afbeelding

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 10:55

Netjes! Mooi geheel ook zo.

Maar ik zoek eigenlijk een neusje met net een beetje 'meer'.

Ik heb ondertussen contact gehad met PS of Sweden of ze niet op een andere manier kunnen verzenden die goedkoper, maar ik kreeg terug, helaas, dit is nu eenmaal hoe we dingen versturen. Jammer! Ik vind €32 verzendkosten echt te gek voor een neusriem.