Wintec risers

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

NikieV

Wintec risers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 20:17

Hallo allemaal!

Ik en mijn zus hebben sinds kort voor ons paard een wintec zadel gekocht, nieuwste model en dus met easy change system voor risers....

Het zadel past aan de schoft goed maar met gewicht erop komt de onderkant van het zadel op de ruggengraat, wat kan je hieraan doen met risers of dergelijke?

Groetjes Nikie

Anoniem

Re: Wintec risers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:22

Huh? De zadelkamer is zo ondiep dat deze met de ruiter op de ruggengraat ligt? Begrijp ik dat zo goed?

NikieV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 20:28

Inxs schreef:
Huh? De zadelkamer is zo ondiep dat deze met de ruiter op de ruggengraat ligt? Begrijp ik dat zo goed?

De achterkant van het zadel ligt met ruiter erop op de ruggengraat. De kussens vallen rond de ruggengraat zegmaar.
Zonder dat er gewicht op zit kan je er echter mooi onderdoor kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:33

Ik weet dat de shims (die gele plaatjes) eigenlijk bedoelt zijn voor een soort van fine-tuning. Jou zo lezende, is er geen sprake meer van een fijnafstelling, maar eerder van een niet passend zadel.

Is het een cair uitvoering? Of wolgevuld?

NikieV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 20:36

Inxs schreef:
Ik weet dat de shims (die gele plaatjes) eigenlijk bedoelt zijn voor een soort van fine-tuning. Jou zo lezende, is er geen sprake meer van een fijnafstelling, maar eerder van een niet passend zadel.

Is het een cair uitvoering? Of wolgevuld?

Is een cair uitvoering ja :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:40

Heb je een foto?

NikieV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 19:43

Saaams schreef:
Heb je een foto?

Ik heb een foto van de achterkant maar die is niet zo duidelijk , ik zal kijken of ik m in dit topic krijg :-)

NikieV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 19:46

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 19:48

Heb zelf flair dus weet niet helemaal hoe cair zit, maar is dan niet gewoon de zak met lucht/foam lek?

NikieV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 19:56

FelineNanet schreef:
Heb zelf flair dus weet niet helemaal hoe cair zit, maar is dan niet gewoon de zak met lucht/foam lek?

Hoezo bedoel je lek? Kussens zijn nog gewoon hard en je kan ze niet ver indrukken ofzo

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:07

NikieV schreef:
FelineNanet schreef:

Hoezo bedoel je lek? Kussens zijn nog gewoon hard en je kan ze niet ver indrukken ofzo

Dan zijn ze niet lek. Met lekke luchtzakken drukt het met gewicht in & zonder niet. Vandaar dat ik het even opbracht. Maar ik geloof ook dat cair meer foam van binnenheeft dus dan zou het niet/moeilijker kunnen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:04

Vergeet niet dat als je het zadel achter op gaat hogen dat dit ook effect heeft op de voorkant en de ligging van het zadel.
Het blijft lastig om een advies te geven voor iets wat wij (als bokker) niet zien, zoals bv de rug van je paard. Vanaf de foto lijkt je paard een punt rug te hebben welke met de ondiepe zadelkamer niet zo handig is.
Je kunt niet zomaar wat ophogingen in een zadel stoppen en voila klaar is kees :-)
Neem anders eens contact op met een Wintec dealer, nog beter zou zijn om er iemand bij te laten komen met verstand van zaken en het plaatsen van de risers ;-)

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:15

Inderdaad een zadelpasser/maker erbij halen. Waarschijnlijk past t zadel gewoon echt niet. Als hij op de ruggengraat komt te liggen gaat dat goed zeer doen in ieder geval.