Meningen/ervaringen paardenrugzak barefoot.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Meningen/ervaringen paardenrugzak barefoot.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 10:04

Heyhey bokkers,

Barefoot heeft een paardenrugzak op de markt gebracht en ik vroeg me af wat jullie hiervan vinden of of iemand ervaring ermee heeft.

Mij lijkt het handig om een groen paard aan ruitergewicht te laten wennen.

Nala

Re: Meningen/ervaringen paardenrugzak barefoot.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 19:41

Helemaal niemand ervaringen hiermee?

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:37

Die rugzak bestaat al eventjes, ik heb eerder (paar jaar terug) ook gezocht naar ervaringen.
Zelf rijd ik vaak met handpaard en maak ik wandelingen, daarvoor leek hij me erg leuk. Veel ervaringen kon ik toen niet vinden, maar de mensen die het ding kenden vonden hem wel fijn.

Vorig jaar kwam ik toevallig tijdens een ritje een vrouw tegen met zo'n rugzak die lange afstanden wandelde, zij was er erg over te spreken!

Om je groene paard aan ruitergewicht te laten wennen lijkt hij me dan weer niet persé ideaal. Drukverdeling is natuurlijk niet gemaakt voor zoveel kilo en het materiaal ook niet, en dood gewicht is totaal anders dan een ruiter.
Het is natuurlijk wel een leuk ding om je paard zo te leren 'iets' op zijn rug te dragen en ook best fijn tijdens een wandeling.
Zelf maak ik daarvoor nu vaak een stel simpele zadeltassen vast op een barebackpad, dat werkt ook :)

Nala

Re: Meningen/ervaringen paardenrugzak barefoot.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 21:40

Ja tuurlijk duw ik er niet zoveel in. Meer het "iets" op de rug, en dat het misschien wat hobbelt bij het draven oid.

Ik twijfel of ik niet gewoon zadeltassen aan een longeersingel vast zou maken... Al betwijfel ik of ik dan veel goedkoper uit ben.