A lijn

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

A lijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 22:22

Voor iemand anders vraag ik het volgende:

Zij heeft pijn in haar heup door t rijden. We hebben net flink gereden; trektocht en de Epervierdaagse. Nu kan ze hooguit 20 minuten rijden. Haar heupen doen zeer.

Uiteraard heb ik de dokter geadviseerd ;) Maar ik ben benieuwd of Bokkers een verhoging in t zadel weten. Ze rijdt op een extreem brede pony. Die van mij :D Wanneer we een verhoginkje in t zadel weten te regelen, is vermoedelijk de pijn minder erg.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:37

Ik neem aan dat je bedoelt dat ze de dokter geconsulteerd heeft :D Het gebeurt vaker dat er pijn in de heupen optreed bij een wat breder paard. Je hebt dan een zadel nodig war wat hoger opgebouwd is zodat het zitvlak wat smaller gemaakt kan worden. Ik heb nog gehoord van een "losse" opbouw daarvoor.

leenleen11

Re: A lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:39

Ik krijg zelf ook last als ik op brede paarden rijd. Wat bij mij nog wel eens helpt is een bontje voor op het zadel. Wellicht het proberen waard?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 22:40

mrie schreef:
Ik neem aan dat je bedoelt dat ze de dokter geconsulteerd heeft :D Het gebeurt vaker dat er pijn in de heupen optreed bij een wat breder paard. Je hebt dan een zadel nodig war wat hoger opgebouwd is zodat het zitvlak wat smaller gemaakt kan worden. Ik heb nog gehoord van een "losse" opbouw daarvoor.

Nee, ik bedoel dat ik vond dat ze naar de dokter moest.

En ja, ik zoek een verhoging in t zadel, zodat ze minder breed zit. Hoe kunnen we dat organiseren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:44

Had ik vroeger ook op een Shire. Heb ik sinds ik met een Hidalgo Barokko zadel rijdt geen last meer van. Dat zit veel beter op een extreem breed paard.

mrie

Re: A lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:50

Maar Ann bedoelt dat ze geen nieuw zadel wil, maar wel het probleem op wil lossen toch?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 23:09

mrie schreef:
Maar Ann bedoelt dat ze geen nieuw zadel wil, maar wel het probleem op wil lossen toch?

Yep. Al zoveel zadels gehad en deze ligt perfect.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 23:11

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 23:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 23:33

Met zo'n hipsaver creëer je een beetje de zitting van zo'n Hidalgo zadel, kijk maar.
Afbeelding
Moet wel goed werken.