Tekna zadel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyTrucker1

Tekna zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 14:56

Hallo allemaal

Ik heb even een vraag over ervaringen.

Ik heb een kwpn met een hele hoge smalle schoft. En wil er voorlopig een tekna op leggen tot die weer meer spieren heeft.

Zijn tekna's geschikt voor paarden met een smalle hoge schoft?

Uiteraard komt er een zadelpasser bij!

Dankjewel alvast

Maureen_M

Re: Tekna zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:59

Tekna zadels zijn net zoals wintec verstelbaar in de boom en zal waarschijnlijk gewoon goed aangepast kunnen worden naar jouw KWPN :)

Mocht deze niet passen kun je altijd eens voor een nieuwe model wintec kijken. Dit ligt denk ik wel in dezelfde prijsklasse en bij deze modellen heb je mogelijkheid de kussen ook nog op te vullen (ondanks het cair systeem)

Verstandig dat je een zadelmaker erbij haalt!

LadyTrucker1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 15:55

Maureen_M schreef:
Tekna zadels zijn net zoals wintec verstelbaar in de boom en zal waarschijnlijk gewoon goed aangepast kunnen worden naar jouw KWPN :)

Mocht deze niet passen kun je altijd eens voor een nieuwe model wintec kijken. Dit ligt denk ik wel in dezelfde prijsklasse en bij deze modellen heb je mogelijkheid de kussen ook nog op te vullen (ondanks het cair systeem)

Ik heb het nieuwe model van wintec voor m'n tinker en die past niet. Heb er een medium boom in gehad en dat paste niet. En dat is ook een cair.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:02

Tekna paste niet op onze paarden met hoge smallere schoft, hij paste wel goed op een ronder paard met brede schoft en schouders.

Maar een zadelmaker die ook tekna heeft kan jou beter helpen ;)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:06

LadyTrucker1 schreef:
Maureen_M schreef:

Ik heb het nieuwe model van wintec voor m'n tinker en die past niet. Heb er een medium boom in gehad en dat paste niet. En dat is ook een cair.

Heeft verder niks met de boom te maken

Je kunt die kussens opvullen met bepaalde kussentjes zodat je hem praktisch helemaal op maat kunt maken. Echter heeft mijn vorige haflinger dit ook echt die is echt niet passend te krijgen omdat ze een onmogelijke rug heeft.

Toffhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:20

Ik heb inmiddels 2 Tekna dressuur zadels. De nieuwste is een s-line (op zitten en wegrijden). Super zadels. 'Mijn oude' rij ik al 6 jaar intensief mee, niet stuk te krijgen en makkelijk in onderhoud.
Qua pasvorm super fijn. Door de zadelmaker zijn ze aan alle kanten te verstellen/aan te passen (kussens en boom).
Ik wil nooit meer anders.

LadyTrucker1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 16:56

Seven schreef:
Tekna paste niet op onze paarden met hoge smallere schoft, hij paste wel goed op een ronder paard met brede schoft en schouders.

Maar een zadelmaker die ook tekna heeft kan jou beter helpen ;)

Ik heb inmiddels rond gebeld en ze zeiden dat het voor mijn paard zijn bouw niet geschikt is helaas |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:46

Dat is toch knap dat ze dat via de telefoon kunnen vertellen.

Op mijn paard met lange hoge schoft lag tekna prima hoor, kwestie van passen :).

LadyTrucker1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 13:31

Beloven schreef:
Dat is toch knap dat ze dat via de telefoon kunnen vertellen.

Op mijn paard met lange hoge schoft lag tekna prima hoor, kwestie van passen :).

Schoft van mijn paard is wel heel erg hoog en smal en ze hebben hem al gezien dus kunnen wel oordelen is mijn vaste zadelpasser