Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
viola schreef:Ik zit ook al een tijd te twijfelen om deze beugels aan te schaffen. Hoe is de antislip van het voetbed? Ik heb nu de korfbeugels van barefootzadel en vind dat voetbed echt veel te glad. Mijn voet glijd alle kanten op. Kan natuurlijk niet doorschieten door de korfjes, maar het zit gewoon niet fijn.
Lusitana schreef:Vraag me af wat dat rubber in extreme droogte en hitte doet..... zoals hier in Portugal. Als mijn fiets en kruiwagenwielbanden al binnen een jaar aan flarden gaan...
Is dat getest?
xyzutu2 schreef:Lusitana schreef:Vraag me af wat dat rubber in extreme droogte en hitte doet..... zoals hier in Portugal. Als mijn fiets en kruiwagenwielbanden al binnen een jaar aan flarden gaan...
Is dat getest?
Amidale is een Brits merk en daarvan weet ik het niet, maar van een Frans endurance merk zoals de beugels van Gaston Mercier of Etrical (en er zijn er vast nog wel meer) zou ik verwachten dat die wel van een beetje hitte houden.![]()
Ik denk wel dat een flexibel tuigje wat kwetsbaarder is dan een harde korf, als ik ook zie hoe makkelijk mijn paard de Barefoot korfjes aan flarden heeft getrapt.
xyzutu2 schreef:Ik heb namelijk de Barefoots met korfje gehad en vond die ook best glad. De Amidales vond ik te zwaar en zo kwam ik uit op de Endurance open beugels van Etrical: http://www.etrical.com/en/5-boutique
)
Jackytje schreef:Ik vind het niet echt rubber, eerder een soepelere vorm van plastic. Het is best stevig en niet enorm buigzaam
viola schreef:Die kwam ik van jou idd al in het boomloos topic tegen. Vind ze erg lelijk, maar jou verhaal erover wel interessant.
Lusitana schreef:Jackytje schreef:Ik vind het niet echt rubber, eerder een soepelere vorm van plastic. Het is best stevig en niet enorm buigzaam
Er staat anders letterlijk rubberen korf in de beschrijving op de site.
Hoe dan ook, hier in Portugal zal ik het niet op de bonnefooi kopen, maar eerst gebruikte willen zien.
Jackytje schreef:Hmm, dan is het alleszins erg stug rubber. Wat wel nog een optie is dat je deze laat vervangen door bv. biothane. Je krijgt namelijk een soort 'schroevendraaiertje' erbij om de korf eraf te halen.
De korf van de Amidale durft zich soms lichtjes te verplaatsen, maar je kan ze wel gewoon weer netjes op z'n plaats zetten voor je op het paard kruipt. Dmv de schroefjes is dat echt geen werk.