Ervaring amidale korf beugels?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

racebiet

Ervaring amidale korf beugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 22:03

Anoniem

Re: Ervaring amidale korf beugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 18:15

Ik ben hier ook benieuwd naar.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 18:23

Ik heb er ook een paar x naar gekeken maar nog niet besteld.
Weinig ervaringen lijkt het wel.

racebiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 14:01

Nou, ze zijn geloof ik niet zo in trek

PaardenG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 16:11

Wat leuk dat er een topic is over onze Amidale Sport Korf Beugels.:)

We hebben al aardig wat van deze beugels verkocht dus er zijn zeker mensen met ervaringen. We hebben dit topic voor je gedeeld op onze facebook. Misschien dat er wat reacties voor je opkomt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 16:22

Ik heb ze een tijdje gehad. Heel blij mee! Het enige wat ik erop aan te merken had was het gewicht, zeker in vergelijking met flexrides. Verder een fijn breed voetbed, veilige korf en geen vering (voor wie dat liever niet heeft).

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 17:17

Ik heb deze stijgbeugels en ben er erg tevreden over. Ik heb ook de 'gewone' Amidale stijgbeugels met rubber. Kwaliteit is netjes, zitten fijn en hebben bij mij al veel doorstaan. (Strandritjes, regen, modder, .. ) :) Beide beugels van mij komen van bij de Paardengruiter.
Afbeelding
Afbeelding

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 19:03

Ik zit ook al een tijd te twijfelen om deze beugels aan te schaffen. Hoe is de antislip van het voetbed? Ik heb nu de korfbeugels van barefootzadel en vind dat voetbed echt veel te glad. Mijn voet glijd alle kanten op. Kan natuurlijk niet doorschieten door de korfjes, maar het zit gewoon niet fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 19:19

Ik vond het zelf voldoende, zelfs met mijn gladde nikes. Maar dat kan heel persoonlijk zijn. ;)

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 19:20

Ik heb ze en ben er erg blij mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 19:27

viola schreef:
Ik zit ook al een tijd te twijfelen om deze beugels aan te schaffen. Hoe is de antislip van het voetbed? Ik heb nu de korfbeugels van barefootzadel en vind dat voetbed echt veel te glad. Mijn voet glijd alle kanten op. Kan natuurlijk niet doorschieten door de korfjes, maar het zit gewoon niet fijn.

Wil je per se beugels met een vlechtwerk als korf?
Ik heb namelijk de Barefoots met korfje gehad en vond die ook best glad. De Amidales vond ik te zwaar en zo kwam ik uit op de Endurance open beugels van Etrical: http://www.etrical.com/en/5-boutique
Ze zijn licht en hebben een groter en geribbelder voetbed. Het voetbed bestaat uit aluminium met daarover een dun laagje rubber dat iets meegeeft, maar het is zeker niet zo verend dat het een verende/elastische beugel genoemd kan worden. Misschien heb je er iets aan. :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 19:36

Vraag me af wat dat rubber in extreme droogte en hitte doet..... zoals hier in Portugal. Als mijn fiets en kruiwagenwielbanden al binnen een jaar aan flarden gaan...

Is dat getest?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:29

Hier nog 1 die erg benieuwd is naar ervaringen. Al meerdere malen de beugels voor me gehad, maar nog niet besteld.
De eerste ervaringen die hier besproken worden stemmen hoopvol in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:50

Lusitana schreef:
Vraag me af wat dat rubber in extreme droogte en hitte doet..... zoals hier in Portugal. Als mijn fiets en kruiwagenwielbanden al binnen een jaar aan flarden gaan...

Is dat getest?

Amidale is een Brits merk en daarvan weet ik het niet, maar van een Frans endurance merk zoals de beugels van Gaston Mercier of Etrical (en er zijn er vast nog wel meer) zou ik verwachten dat die wel van een beetje hitte houden. 8-)
Ik denk wel dat een flexibel tuigje wat kwetsbaarder is dan een harde korf, als ik ook zie hoe makkelijk mijn paard de Barefoot korfjes aan flarden heeft getrapt. >;)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:54

xyzutu2 schreef:
Lusitana schreef:

Is dat getest?

Amidale is een Brits merk en daarvan weet ik het niet, maar van een Frans endurance merk zoals de beugels van Gaston Mercier of Etrical (en er zijn er vast nog wel meer) zou ik verwachten dat die wel van een beetje hitte houden. 8-)
Ik denk wel dat een flexibel tuigje wat kwetsbaarder is dan een harde korf, als ik ook zie hoe makkelijk mijn paard de Barefoot korfjes aan flarden heeft getrapt. >;)

Het ging mij om dat rubberen deel, niet om de stijgbeugels. Kunsstof houd het hier prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:36

Voor mij dan denk ik ideaal. Ik houd niet van hele lichte beugels, dat voelt mij te onstabiel.
De BF korfbeugels vind ik te wiebelig en te glad.
Ik vind wat stevige/zwaardere beugels wel prettig.
Met een wat breder voetbed maar niet zo bouncy. KLein beetje demping zou mogen maar hoeft niet.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:55

Ik vind het niet echt rubber, eerder een soepelere vorm van plastic. Het is best stevig en niet enorm buigzaam ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 22:41

Bedoelen jullie dan t korfje?
Hoe "diep" is de beugel eigenlijk?? Mijn ervaring met té diepe beugels is dat het gaat kantelen wat ik vreselijk vind.
(ook omdat ik slechte enkels heb..)

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:04

xyzutu2 schreef:
Ik heb namelijk de Barefoots met korfje gehad en vond die ook best glad. De Amidales vond ik te zwaar en zo kwam ik uit op de Endurance open beugels van Etrical: http://www.etrical.com/en/5-boutique
)

Die kwam ik van jou idd al in het boomloos topic tegen. Vind ze erg lelijk, maar jou verhaal erover wel interessant.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:09

Jackytje schreef:
Ik vind het niet echt rubber, eerder een soepelere vorm van plastic. Het is best stevig en niet enorm buigzaam ;)

Er staat anders letterlijk rubberen korf in de beschrijving op de site.
Hoe dan ook, hier in Portugal zal ik het niet op de bonnefooi kopen, maar eerst gebruikte willen zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 00:08

viola schreef:
Die kwam ik van jou idd al in het boomloos topic tegen. Vind ze erg lelijk, maar jou verhaal erover wel interessant.

Ze zijn ook lelijk. :')
Dan vind ik de Competical van Etrical nog mooier, die heeft iets strakkere openingen in de zijkant dan mijn Endurance versies, maar die had weer niet zo'n groot voetbed dus zijn wij maar voor lelijk gegaan. 8-)
Nu moet ik trouwens zeggen dat de Barefoots met korfje me ook wat tegenvielen in praktijk: op de foto zien ze er mooi gevormd uit maar in praktijk gaan die korfjes steeds in een rare hoek hangen waardoor de banden van de korf alle kanten opgaan. Hetzelfde zie ik op foto's van de Amidales en dat vind ik zelf wat rommelig staan.
Ach ja, als [***] zich echt als rijpaard bewezen heeft dan komen er nog eens mooie leren tapaderos met een breed en verend voetbed. Maar goed, nu kan hij alleen nog maar ho dus moet ik nog even wachten. :')

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:43

Lusitana schreef:
Jackytje schreef:

Er staat anders letterlijk rubberen korf in de beschrijving op de site.
Hoe dan ook, hier in Portugal zal ik het niet op de bonnefooi kopen, maar eerst gebruikte willen zien.

Hmm, dan is het alleszins erg stug rubber. Wat wel nog een optie is dat je deze laat vervangen door bv. biothane. Je krijgt namelijk een soort 'schroevendraaiertje' erbij om de korf eraf te halen.

De korf van de Amidale durft zich soms lichtjes te verplaatsen, maar je kan ze wel gewoon weer netjes op z'n plaats zetten voor je op het paard kruipt. Dmv de schroefjes is dat echt geen werk.

noontje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:54

Ik heb ze nu zo'n driekwart jaar, had ze besteld omdat ze qua kleur zo mooi bij mijn biothane hoofdstel passen :D

Maar lekker breed en zacht voetbed en verder houden ze zich prima.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:24

Ik heb ze ook, en ze bevallen goed op 1 ding na: de rubberen korf heeft de neiging enorm te gaan vervormen doordat je er met je schoen tegenaan komt. Ze gaan zich dan heel erg uit model verdraaien (lastig uit te leggen), doordat de schroefjes waarmee de korf aan de beugel vast zit niet heel goed vast zitten. Nadraaien gaat lastig, omdat de gaatjes niet diep genoeg voorgeboord zijn. Opgelost door er een schijfje tussen te zetten. Ik zou plastic korfjes dus fijner vinden (die van podium passen hier trouwens op als het goed is), maar vor mij doen ze het zo.

Hier zijn ze trouwens een stuk goedkoper: http://www.sigi-the-horselady.de/steigb%C3%BCgel/distanz-und-westernb%C3%BCgel/distanz-steigb%C3%BCgel-mit-korb,-gelb-detail.html, inclusief verzenden naar NL 52 euro en snelle levering.

Je ziet daar op de verschillende foto's van de stijgbeugels trouwens al wat die rubber korf gaat doen qua vorm.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:10

Jackytje schreef:
Hmm, dan is het alleszins erg stug rubber. Wat wel nog een optie is dat je deze laat vervangen door bv. biothane. Je krijgt namelijk een soort 'schroevendraaiertje' erbij om de korf eraf te halen.

De korf van de Amidale durft zich soms lichtjes te verplaatsen, maar je kan ze wel gewoon weer netjes op z'n plaats zetten voor je op het paard kruipt. Dmv de schroefjes is dat echt geen werk.

Ik zie geen nut om dingen te gaan vervangen bij beugels die ik koop, omdat ik nu al prima losse korfjes op bestaande beugels heb.
Als ik al iets anders zou kopen, gaat het dan om de kombinatie, niet om het feit dát er een korfje is.