BR Aerotech

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: BR Aerotech

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 19:00

Nee hoor dat klopt! Heeft de zadelmaker toevallig vorige week uitgelegd toen ik riep dat het geen veiligheidsbeugels waren. Ze klappen van boven inderdaad open.

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:03

Ik heb ze inmiddels in het zwart, ik ga ze deze week testen, ik ben benieuwd!
Had hiervoor de sprenger bow's, maar zoals meerdere hier had ik hele wiebele enkels met die beugels.
Denk dat die beugels beter geschikt zijn voor springruiters o.i.d.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:08

Saaams schreef:
Nee hoor dat klopt! Heeft de zadelmaker toevallig vorige week uitgelegd toen ik riep dat het geen veiligheidsbeugels waren. Ze klappen van boven inderdaad open.


Heb je dat ook ergens op een website gezien? Om na te lezen, evt foto hoe het werkt?

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:41

@keeyzie
Benieuwd naar je ervaringen! Ik heb nu ook de Sprenger Bow Balance maar heb deze ook op het oog :j A

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: BR Aerotech

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:42

Haha... hier ook iemand met nu de Bow Balance en vandaag mijn oog laten vallen op deze van BR.. _O-

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: BR Aerotech

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 00:10

Raamzicht: ik kan morgen wel even foto's maken van hoe het systeem werkt. Ik hoop ze morgen te kunnen testen!

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Re: BR Aerotech

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:14

Leuk, dank!

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: BR Aerotech

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:20

Ik heb ze vandaag in het echt gezien en ze vielen me eigenlijk tegen..

Heb nu de Freejump Pro Lite beugels gekocht.. daarbij was de grip het beste en bovendien zijn deze veiliger.

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:31

Casarell schreef:
Ik heb ze vandaag in het echt gezien en ze vielen me eigenlijk tegen..

Heb nu de Freejump Pro Lite beugels gekocht.. daarbij was de grip het beste en bovendien zijn deze veiliger.


Waar heb jij ze gezien? Want Divoza heeft ze volgens mij niet

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: BR Aerotech

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 18:51

Bij een grote ruitersportzaak in Heerle.. ;)

Louise_vd5r

Berichten: 215
Geregistreerd: 10-12-16
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 00:12

Drico schreef:
Casarell schreef:
Ik heb ze vandaag in het echt gezien en ze vielen me eigenlijk tegen..

Heb nu de Freejump Pro Lite beugels gekocht.. daarbij was de grip het beste en bovendien zijn deze veiliger.


Waar heb jij ze gezien? Want Divoza heeft ze volgens mij niet


Hier staan ze online zelfs met korting http://www.horsetopshop.com/Acavallo%C2 ... els-OPERA1

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 00:20

Ahh jammer, die is de aanbieding zijn enkel de Bruin/gouden

Anoniem

Re: BR Aerotech

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 00:27

Ik ben ook wel benieuwd naar hoe het veiligheidssysteem van deze beugels werkt. De beugelriem gaat toch door beide ogen heen, en beide ogen zijn toch gesloten? Ik zou dan zeggen dat als je met je voet door de beugel glipt en door je paard meegesleurd wordt dat de twee helften aan de bovenkant gewoon strak tegen elkaar gehouden worden doordat jouw hele gewicht aan de beugel (en dus ook - riem) hangt.
Dus ik ben benieuwd naar de foto's. :j
De grip lijkt me wel super. Ik heb de Freejump beugels met gigantische korting kunnen krijgen en die rijden door die grip ook echt als een droom: doordat je voeten in 1x vastzitten vergeet je gewoon dat je uberhaupt beugels aan hebt, je voelt ze niet eens meer.

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 09:18

Nu ben ik wel heel benieuwd hoe de freejumps rijden.

Maar op het moment dat de druk te groot word op de beugel, klapt de bovenkant open ook al zit daar je beugelriem. En dan val je er gewoon uit. Ik heb het getest door er voorover af te vallen :+

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:33

Ik ga straks met de freejumps rijden.. dus kan het je straks vertellen.. :+
Overigens zijn er wellicht wat winkels waar je ze uit kan proberen.. zo ook bij de winkel waar ik ze heb gekocht ;)
Alleen heb ik dat niet gedaan.. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:35

@ Saams: ben jij gevallen met de Aerotech?
Heb je daar misschien een foto van? (niet van de val maar van de beugels als ze open zijn ;) ). Ik kan me er namelijk helemaal niets bij voorstellen omdat de riem toch door beide ogen heen gaat. Klinkt bijna magisch. :D In de beschrijvingen van de beugel in webshops zie ik ook nergens staan dat ze een veiligheidskenmerk hebben, dat was dus de reden waarom ik voor de Freejump ben gegaan, omdat bij de Aerotech niet staat beschreven of het echt een veiligheidsbeugel is. En hoe bepaalt de beugel of er 'teveel' druk op staat?

De Freejump zit hemels, en nog lekkerder aangezien ik er 'maar' € 160 voor hoefde te betalen. ;) Ze zijn net zo zwaar als mijn veiligheidskorfbeugels en heel stabiel door hun gewicht, ik vind het heel fijn dat ze altijd met de opening naar voren hangen. Door hun gewicht blijven ze ook stil hangen tijdens het longeren. Omdat ik na 10 jaar niet rijden weer ben begonnen is mijn relatie met stijgbeugels niet super (raak ze nogal eens kwijt) maar met de Freejump bijt het voetbed zich gewoon vast in je schoenzool en laat die niet meer los. Doordat ik mijn beugels dus geen millimeter onder me voel verschuiven voelt dat echt heel veilig (en denk ik niet meer continu 'denk om je beugels denk om je beugels' 8-) ). Als ik de foto's zie dan heeft de Aerotech waarschijnlijk hetzelfde gevoeld, datheeft ook zo'n spikey voetbed.
Voor ik de Freejumps aan het zadel hing heb ik getest wat er gebeurt als je er met je voet doorheen glijdt en dan duw je inderdaad het rubberen pookje aan de zijkant gewoon opzij, dus dat is echt een veiligheidsbeugel.

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: BR Aerotech

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 11:38

Ik wist eerst ook niet dat het veiligheidsbeugels waren, tot mijn zadelmaker het zei op het moment dat iemand naar mijn beugels vroeg en ik zei nee joh en hij ooohjawel :+
Ik zal vanmiddag even een foto voor je maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:00

Saaams schreef:
Ik wist eerst ook niet dat het veiligheidsbeugels waren, tot mijn zadelmaker het zei op het moment dat iemand naar mijn beugels vroeg en ik zei nee joh en hij ooohjawel :+


_O-
Maar het staat ook helemaal nergens, zo stom! Ik dacht echt dat het alleen 2 oogjes aan de bovenkant had omdat de 2 kleurtjes dan op een goedkopere manier aan elkaar vastgemaakt konden worden. :')
Als het echt goed werkt dan had ik net zo goed die kunnen kopen ipv de Freejumps. Hoewel ik daarbij wel een veilig idee vindt dat de beugelopening niet alleen groter wordt (zoals ik uit het Aerotech verhaal begrijp) maar je er ook echt 'uit' floept.
En een ander voordeel van de Freejump vind ik ook dat je zo makkelijk de beugels los & vasthaakt. Ik wilde vaak grondwerken met zadel om mijn paard meer aan het zadel te laten wennen, maar sinds we een ongeluk hebben gehad waarbij hij op hol sloeg en met zijn achterbenen in de (niet Freejump-)beugels bleef haken vond ik het toch griezelig om te grondwerken/longeren met beugels. Met de Freejump kon ik gewoon de beugels er even af halen.

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: BR Aerotech

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:02

Ik ben erg nieuwsgierig naar feedback van de mensen die overgestapt zijn van de Bow Balance naar deze beugel. Ik overweeg deze voor mijn man te kopen, hij is tevreden over de Bow Balance, maar met cross gaan ze wat glijden na de waterbak/modderig terrein (hij crosst met een fries die nogal wat opspat ;-))

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: BR Aerotech

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 16:32

Wow... 1 ding is zeker.. mijn Bow Balance gaan de verkoop in!
Wat zijn die freejump beugels echt helemaal geweldig!!! _/-\o_ _/-\o_

Laurievc

Berichten: 4425
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: BR Aerotech

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 16:33

Ik ben ook enorme fan van freejump! Binnenkort 2e paar kopen voor aan mijn ander zadel :D

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 16:36

Casarell schreef:
Wow... 1 ding is zeker.. mijn Bow Balance gaan de verkoop in!
Wat zijn die freejump beugels echt helemaal geweldig!!! _/-\o_ _/-\o_


Kun je uitleggen wat je precies fijner vind aan de Freejump? :)

Laurievc

Berichten: 4425
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: BR Aerotech

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 16:40

Ik vind persoonlijk de freejump heel fijn omdat ik gewoon niet meer schuif in mijn beugel. Voordien had ik andere beugels met antislip en toch slaagde ik erin om verschillende keren uit mij beugel te schuiven.
Met de freejump heb ik dit amper nog. Ook vind ik het fijn dat ze onderaan zwaarder zijn, zodat het makkelijker is hem terug te vinden als je hem kwijt bent :)

Daarbij het veiligheidsprincipe.
Enige nadeel vind ik wel dat hij niet makkelijk op te hangen is als je je zadel weghangt.

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 17:01

Drico schreef:
Casarell schreef:
Wow... 1 ding is zeker.. mijn Bow Balance gaan de verkoop in!
Wat zijn die freejump beugels echt helemaal geweldig!!! _/-\o_ _/-\o_


Kun je uitleggen wat je precies fijner vind aan de Freejump? :)



Ik kan nu mijn been echt stil houden met de hak mooi naar beneden, zonder het gevoel te hebben dat mijn beugel kwijt ga raken of dat hij gaat draaien onder mijn voet.
Deze zit met uitstappen nog precies hetzelfde zoals ik mijn voet erin heb gezet na het opstappen.
En.. het is natuurlijk een veiligheidsbeugel.. O:)

Anoniem

Re: BR Aerotech

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 18:03

Dat veilig ophangen van de freejump is inderdaad wel een dingetje... Die extra tandjes op het voetbed zijn leuk voor de grip, maar niet leuk voor je zadel. :x