Bruin tuig, zwarte singel: zwarte of bruine beugels?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Bruin tuig, zwarte singel: zwarte of bruine beugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 21:52

Dat is eigenlijk mijn vraag. 8-)
Ik was van plan om Freejump beugels te bestellen, maar kwam ineens tot de ontdekking dat ze niet alleen zwarte beugels en beugelriemen hebben, maar ook bruine. Al mijn hoofdstellen/zadel + laarzen/chaps zijn bruin, op de zwarte singel na, dus vroeg ik me ineens af welke kleur beugels en beugelriemen daar het beste bij zouden staan. Alle input voor riemen en beugelkleuren zijn welkom. :)
Wanneer kan het wel, wanneer niet?
(paard is trouwens nu nog zwartgrijs, wordt ooit wit ;) )

Hier een paar foto's van combinaties van zadel, beugelkleur en beugelriemkleur:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-16 21:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Froukje
Forever young

Re: Bruin tuig, zwarte singel: zwarte of bruine beugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 21:55

Bruin! Een zwarte singel valt veel minder op dan zwarte beugels. En zwart met bruin vind ik persoonlijk helemaal niks.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 21:55

Mij lijkt het handiger als het praktisch en prettig voor het paard is, in plaats van of iets wel of niet bij elkaar past qua kleur. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 21:58

Ik weet niet precies wanneer stijgbeugels en beugelriemen handiger of prettiger zij voor het paard?
Als jij een voor het paard betere beugel en beugelriem weet dan hoor ik het natuurlijk graag. :j

@ Froukje: jij stemt dus voor bruin/bruin, zowel beugels als beugelriemen bruin?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 21:59

:j En als je dan ooit nog de kans krijgt ook een bruine singel :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:01

Ik vind het wel gewaagd hoor, bruine beugels. :o Ik stam nog uit de tijd dat beugels altijd zilverkleurig waren en kwam er vorig jaar tot mijn verbazing achter dat zwart inmiddels bijna de standaard is. En ik vind zwart al gewaagd... :')

xchey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:03

Wilde net zeggen, wat is dat nou voor opmerking, de kleur verandert toch niks aan comfort, zeker niet voor het paard haha
Ik vind bruin met bruin dan ook het mooist, mooist is natuurlijk ook nog met een bruine singel, maar met een zwarte nog steeds omdat de rest ook allemaal bruin is
zwarte beugels zijn op zich tof maar met een bruin zadel staat het net iets minder vind ik

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:06

Ik heb dus wel zwarte beugels aan mijn bruine zadel :Y) ja mooi.. Nee als ze er in t bruin waren had ik dat gedaan maar vind rvs aan bruin toch het mooist!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:11

wortelsussie schreef:
Ik heb dus wel zwarte beugels aan mijn bruine zadel :Y) ja mooi.. Nee als ze er in t bruin waren had ik dat gedaan maar vind rvs aan bruin toch het mooist!

RVS is wel het sjiekst vind ik ook, maar dan moeten het wel slanke beugels zijn. De FreeJump is er ook in het zilver, maar dan is hij wel erg lomp (en duurder :o ) dus voor mij blijft de keus tussen zwart en bruin (en oranje, paars, noem maar op 8-) ). Ik vind zwart op een zwarte singel trouwens ook mooi, dan valt de beugel een beetje weg, helemaal als je dan ook nog zwarte laarzen hebt. Maar mijn schoenen en chaps zijn ook bruin, dus ineens vroeg ik me af of bruin dan niet logischer was.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:23

xyzutu2 schreef:
wortelsussie schreef:

RVS is wel het sjiekst vind ik ook, maar dan moeten het wel slanke beugels zijn. De FreeJump is er ook in het zilver, maar dan is hij wel erg lomp (en duurder :o ) dus voor mij blijft de keus tussen zwart en bruin (en oranje, paars, noem maar op 8-) ). Ik vind zwart op een zwarte singel trouwens ook mooi, dan valt de beugel een beetje weg, helemaal als je dan ook nog zwarte laarzen hebt. Maar mijn schoenen en chaps zijn ook bruin, dus ineens vroeg ik me af of bruin dan niet logischer was.

Ja dan is bruin wel mooier. Ik bedenk me nu dat ik wel een zwarte cap heb. Start ook niet dus dat scheeld wel. Heb een blauw hoofdstel met zwarte teugels en een bruin hoofdstel. Je kan wel raden dat ik alle kleuren tuig draag :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:34

Hee, leuke foto! Ik zie overal wel foto's van zwarte beugels, maar niet gecombineerd met bruine schoenen en bruin tuig. Dit vind ik er trouwens ook wel weer erg netjes uitzien, met de zwarte beugels bij de zwarte singel en donkerbruine beugelriemen. Nu begin ik weer te twijfelen! :D

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:35

Afbeelding
Sorry had m verwijderd haha. Zal m weer plaatsen!

Valt idd best mee hoe ze opvallen.

Mijn singel is wel bruin ;)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:37

Maar jij hebt ook verschillende tinten bruin, dan valt het al veel minder op. Als TS alles in 1 kleur bruin heeft gaat zwart wel opvallen denk ik.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:38

Mijn zadel is 2 kleuren. De wrongen en zit lichter door kalfsleer dan de rest. Singel zelfde lichte kleur en laarzen ook ookal lijkt dat niet zo.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:42

Ah sorry, dan vertekend de foto nogal op m'n telefoon.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:43

Froukje schreef:
Ah sorry, dan vertekend de foto nogal op m'n telefoon.

Nee ligt aan de foto! Is super slecht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:46

Hier even een collage van ons tuig: alle bruintinten liggen hiertussenin, van een donkerbruin zadel tot roodbruin en cognac hoofdstel.
Bijna vergeten, het zadel wordt nog lichter bij gebruik en heeft hier een zwarte singel en ook zwarte beugelriemen. Gaan jullie bij deze combi (sorry voor de slechte foto's) voor zwarte beugels/riemen of bruin?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:53

ik heb op mijn zwarte paard een bruin zadel, met bruine beugelriemen en zwarte kunststof beugels (ideaal met zeewater 8-) en een zwarte singel

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nouvel op 07-07-16 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:55

Ik blijf bij bruin :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 07:28

xyzutu2 schreef:
Ik weet niet precies wanneer stijgbeugels en beugelriemen handiger of prettiger zij voor het paard?
Als jij een voor het paard betere beugel en beugelriem weet dan hoor ik het natuurlijk graag. :j

@ Froukje: jij stemt dus voor bruin/bruin, zowel beugels als beugelriemen bruin?

Ik bedoelde dat het niet uitmaakt welke kleur singel je hebt, zolang het voor het paard maar prettig is. Niet elke singel is geschikt voor elk paard tenslotte. ;)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 08:06

Ik zou ook zeggen bruin, maar vind zwart ook niet lelijk hoor. Maar als je de keus hebt, zou ik bruin doen.
Sowieso bruine riemen, maar beugels kunnen beide, zwart of bruin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 12:04

Shenavallie schreef:
Mij lijkt het handiger als het praktisch en prettig voor het paard is, in plaats van of iets wel of niet bij elkaar past qua kleur. :j

Shenavallie schreef:
Ik bedoelde dat het niet uitmaakt welke kleur singel je hebt, zolang het voor het paard maar prettig is. Niet elke singel is geschikt voor elk paard tenslotte. ;)

Aangezien het topic gaat over de vraag welke kleur beugels + riemen er bij de al bestaande zwarte singel + bruin tuig passen, snap ik je opmerking dat of de singel past belangrijker is dan de kleur nog steeds niet? :o?
De singel is er al en goedgekeurd door het paard en niet verkrijgbaar in het bruin, vandaag dat die zwart is - zelfs ondanks dat ik meer hou van bruin. Dus alleen omdat iemand op zoek ben naar ervaringen met een bepaalde kleur stijgbeugel betekent nog niet dat het meteen een Penny is die per se alles in 1 kleur wil, of het nou past of niet. :+